Articolul menționează servicii online pentru accidente de muncă și boli profesionale, aspecte esențiale pentru departamentul SSM în gestionarea și raportarea incidentelor legate de securitatea muncii.
Guvernul a aprobat săptămâna aceasta alocarea fondurilor necesare pentru implementarea unui nou sistem informatic performant la Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Sistemul integrat promite o aplicare unitară a legislației din domeniul pensiilor publice. Citește articolul
Articolul se referă direct la siguranța și sănătatea elevilor și a personalului în școli (prim ajutor, interzicerea alimentelor nesănătoase, mobilier ergonomic, greutatea ghiozdanelor). Acest departament are rolul de a implementa măsurile necesare pentru un mediu sigur și sănătos.
Un nou proiect de ordin a fost pus în dezbatere publică pe site-ul ministerului Sănătății, iar documentul introduce câteva noutăți referitoare la reglementările legate de igiena în școli și în zonele adiacente acestora. Profesorii vor trebui să învețe tehnici de acordare a primului ajutor, iar magazinele din apropierea școlilor nu vor mai putea vinde ”junk food”. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, fiind direct interesat de riscurile de epuizare fizică și stres cauzate de un volum excesiv de muncă.
În cazul unor activități specifice, cum ar fi cele care asigură asistența medicală în regim de permanență, repartizarea programului de muncă trebuie să țină cont și de gradul de încărcare în anumite perioade și să asigure o funcționare eficientă a activității. Pornind de la un caz sesizat recent pe forumul avocatnet.ro, ne amintim ce înseamnă timpul de muncă și care sunt aspectele esențiale pe care niciun angajator nu le poate ignora. Citește articolul
Se preocupă de siguranța și bunăstarea angajaților, iar prevenirea hărțuirii contribuie la crearea unui mediu de lucru sănătos și sigur, conform cerințelor legii.
Ultimele șase luni au adus în planul reglementărilor aplicabile raporturilor de muncă noi obligații. Ce au în comun Legea Whistleblower și metodologia privind prevenire hărțuirii e nu doar ziua de 17 a lunii în care a intrat în vigoare o obligație sau alta, ci și faptul că acele obligații vin la pachet cu necesitatea de a avea un responsabil desemnat. Dacă una dintre obligații nu vizează însă micii angajatori, cealaltă se aplică absolut tuturor angajatorilor din România. Citește articolul
Acest departament are grijă ca angajații să fie în siguranță și sănătoși la locul de muncă. Orele de muncă prea lungi pot duce la oboseală și pot crește riscul de accidente, iar articolul le arată tendințele în acest sens pentru a putea preveni problemele de sănătate și siguranță.
Potrivit datelor Eurostat, în 2023, 7,1% dintre angajații din UE au avut programe lungi de muncă, petrecând peste 48 de ore pe săptămână la locul de muncă. În România, procentul de lucrători este mult sub media europeană. La noi, săptămâna de muncă poate ajunge la 48 de ore doar cumulând cu orele suplimentare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu siguranța la locul de muncă. Informațiile despre aptitudinea psihologică și medicală pentru deținerea de arme sunt relevante în contextul evaluării riscurilor sau a cerințelor pentru anumite poziții care ar putea implica astfel de aspecte, asigurând un mediu de lucru sigur.
Pentru a pune legislația privind regimul armelor în acord cu o decizie a Curții Constituționale a României (CCR) apărută în această primăvară, Guvernul a detaliat, printr-o ordonanță apărută azi, una dintre condițiile ce permite deținerea unei arme, respectiv condiția negativă de a nu fi inculpat în cauze penale pentru fapte săvârșite cu intenție, prin enumerarea faptelor. Citește articolul
Chiar dacă nu este vorba de o muncă obișnuită, articolul subliniază importanța unui mediu de lucru sigur și respectuos, a protecției împotriva abuzurilor și a informării corecte despre cum se folosesc uneltele, principii fundamentale de siguranță la locul de muncă.
Prestatorii casnici sunt cei care efectuează munci necalificate în gospodării, remunerate exclusiv cu tichete de activități casnice, conform legii care reglementează expres aceste munci ocazionale. Legea asigură protecție acestor prestatori, garantând drepturi precum remunerația prin tichete (valoarea nominală fiind de 15 lei), respectarea demnității, protecție împotriva abuzurilor și informare corectă privind utilizarea ustensilelor și a aparatelor. În plus, prestatorii beneficiază de asigurări sociale, cu reținerea impozitului și contribuției la pensii la preschimbarea tichetelor. Obligațiile prestatorilor includ realizarea activităților casnice conform înțelegerii, păstrarea confidențialității, comunicarea oricăror impedimente în activitate și utilizarea adecvată a ustensilelor, alături de confirmarea drepturilor și obligațiilor printr-o semnătură pe tichet și respectarea legislației aplicabile. Citește articolul
Acesta este departamentul principal care se ocupă de siguranța angajaților. Articolul le arată cum pot folosi tehnologia pentru a face instruirile și gestionarea documentelor SSM mult mai eficiente și mai ușor de controlat.
În era digitală, adaptarea la tehnologie este esențială pentru eficiența și flexibilitatea în mediul de afaceri. Un domeniu care a început să beneficieze de această transformare este și cel al securității și sănătății în muncă (SSM), unde digitalizarea poate simplifica și eficientiza o parte a proceselor, reducând în același timp costurile asociate. Implementarea soluțiilor digitale în acest domeniu devine din ce în ce mai accesibilă, mai ales în lumina reglementărilor legislative care favorizează acest proces. Citește articolul
Având în vedere riscurile de siguranță la trafic menționate în articol, SSM este interesat de această lege pentru a preveni accidentele. Trebuie să evalueze pericolele pentru angajații care folosesc motociclete și să ia măsuri pentru un mediu de lucru mai sigur, inclusiv pe drum.
Legea care va permite șoferilor să conducă și motociclete de până la 125 centimetri cubi (în anumite condiții) a fost oficializată miercuri, odată cu publicarea în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul SSM se preocupă de bunăstarea angajaților și se asigură că programul de lucru respectă normele de siguranță pentru a preveni oboseala și riscurile de sănătate, inclusiv prin respectarea orelor de odihnă zilnică și săptămânală.
Privită inițial ca fiind o situație avantajoasă pentru salariații din sectorul public, acordarea unei zile libere între cele de sărbătoare legală se poate transforma, din cauza unei formulări mai puțin clare, într-o încălcare a dispozițiilor legale privind acordarea repausului săptămânal sau zilnic. Citește articolul