Transformările care au avut loc în ultimul an în activitatea economică, în contextul pandemiei de COVID-19, sunt, în cele mai multe cazuri, ireversibile, dar și benefice pentru mediul de afaceri. Incertitudinea generată de evoluția pandemiei și preocuparea angajatorilor față de sănătatea angajaților au făcut ca programul de lucru flexibil, inclusiv munca la distanță, să reprezinte o soluție viabilă pentru multe companii. Cu toate acestea, există încă numeroase aspecte neclare, cel puțin în zona de resurse umane și salarizare, care trebuie lămurite, ținând cont de faptul că munca la distanță tinde să devină obișnuință pe termen mediu și lung pentru multe companii. Citește articolul
Având în vedere că a fost, în sfârșit, finalizată o schimbare importantă cu privire la accesarea Fondului special de garantare a creanțelor salariale (în esență, o simplificare a procedurii), atunci când angajatorul intră în insolvență, s-ar putea ca, pe viitor, mai mulți bani să fie extrași din acest cont de către acei angajați ai căror angajatori au intrat în insolvență. E important, în acest caz, să reamintim, în primul rând, că angajatorii care se redresează și ies din procedura insolvenței sunt obligați să restituie banii folosiți din Fondul special de garantare de către salariați. De asemenea, discutăm și despre principalii parametri ai acestui fond special. Citește articolul
Dreptul la grevă al salariaților este asigurat prin lege salariaților pentru apărarea intereselor profesionale, economice și sociale. Dacă nu se încadrează în condițiile prescrise de lege pentru inițierea unei greve salariale, putem vorbi cel mult de o acțiune de protest spontan. Permit, totuși, actualele restricții de pandemie unor zeci sau sute de angajați să se strângă laolaltă să protesteze? Citește articolul
Fiindcă procedura prin care salariații ai căror angajatori au intrat în insolvență vor putea obține plata salariilor din Fondul special de garantare a fost simplificată de vineri, autoritățile au modificat normele metodologice aferente, printr-o hotărâre de Guvern oficializată aseară. Citește articolul
Legislaţia românească prevede că, pe lângă salariu, un angajat poate primi o serie de avantaje fiscale. Dintre acestea putem aminti deducerile personale pentru salariile mici sau dacă un abonament privat de sănătate sau o pensie facultativă, dar şi bani în plus prin tichete cadou sau de masă sau dacă lucrează prin telemuncă. Citește articolul
Vineri a fost oficializată o ordonanță de urgență prin care se simplifică procedura specială ce trebuie respectată de un angajat, pentru a-și primi banii de salariu, atunci când angajatorul intră în insolvență - noua regulă a fost transpusă și procedural în legislație chiar azi, astfel că a devenit aplicabilă. Astfel, merită prezentat ce pași trebuie urmați de salariații care pot să se afle în situația de mai sus, pentru a ști cum să acceseze mecanismul. Citește articolul
Ordonanța de urgență prin care are loc simplificarea procedurii prin care salariații al căror angajator a intrat în insolvență vor putea obține plata salariilor din Fondul special de garantare a fost oficializată vineri seară. Schimbarea vizează eliminarea unui document ce trebuie depus de salariați pentru a putea fi plătiți din acel Fond. Citește articolul
Începând de luna asta, angajatorii trebuie să folosească o nouă versiune a formularului 112, necesar în principal la declararea taxelor salariale, conform unui ordin oficializat vineri seară. Formularul a fost adaptat la noutățile legislative recente, iar sâmbătă a apărut și versiunea electronică ce poate fi depusă deja de angajatori, termenul-limită fiind joi. Citește articolul
De puțin timp, în Codul fiscal au apărut două facilități importante pentru acordarea de bani pentru educația timpurie a copiilor salariaților. Deși s-a discutat mult despre faptul că aceste sume pot fi scăzute din impozitul pe profit, trebuie subliniat că scutirea de impozit pe salariu și de contribuții pentru pensii și sănătate se aplică tuturor angajatorilor, deci inclusiv microîntreprinderilor. Citește articolul
Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul