e-Transport urmează să fie operaționalizat după ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va aproba și oficializa ordinul cu normele de aplicare ale sistemului, au precizat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, lucru care ar putea fi făcut chiar în această lună. În primă fază, e-Transport va fi opțional, dar se va trece la obligativitate de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul
Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, ce ar urma să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022. Recent, Guvernul a stabilit că Ro e-Transport va monitoriza și transportul bunurilor cu risc ridicat provenite din achiziții intracomunitare, al bunurilor care fac obiectul livrărilor intracomunitare, precum și transportul bunurilor provenite din import sau al celor care fac obiectul exportului. Cu alte cuvinte, statul va putea monitoriza, odată ce platforma va fi gata, nu doar transportul achizițiilor locale cu risc ridicat, ci toate transporturile de bunuri riscante fiscal, chiar și al acelora care doar tranzitează România. Scopul declarat - creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, precum și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Citește articolul
Sistemul e-Transport, prin care autoritățile vor monitoriza bunurile riscante din punct de vedere fiscal ce sunt transportate pe căile rutiere, va deveni operațional opțional în curând și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. În acest moment, însă, este neclar dacă sistemul vizează exclusiv relația B2B sau dacă va viza inclusiv relația B2C, de exemplu. Citește articolul
În curând, autoritățile vor monitoriza transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat prin sistemul e-Transport. Iar o precizare importată în acest context este că vor fi vizați toți operatorii economici, nu doar firmele. Asta înseamnă inclusiv PFA-uri, întreprinderi individuale (II) sau întreprinderi familiale (IF). Citește articolul
În ce măsură recenta Lege nr. 72/2022, care a pus același regim fiscal pe toate cele trei tipuri de indemnizații de deplasare, va curma orice neînțelegeri ale inspectorilor asupra situației conducătorilor auto în transportul transfrontalier, rămâne de văzut, iar speranța specialiștilor în fiscalitate și dreptul muncii, acum că reglementarea din Legea 72 este încă „proaspătă” este că peste cinci ani nu ne vom trezi din nou în situația de a trebui să vedem o amnistie fiscală pentru a scăpa firmele de niște datorii uriașe impuse prin reconsiderarea unor sume de bani. Pentru că problema în cazul șoferilor s-a pus mereu de la aspectul locului de muncă (fix-mobil), ar trebui ca și organele de control, în special Inspecția Muncii, să nu se rezume pe viitor, când se uită la situațiile acestor angajați, doar la prevederile Codului muncii, ci și la reglementările specifice la nivel european. Citește articolul
Radarul mărfurilor, așa cum este numit sistemul e-Transport, va acoperi nu doar bunurile riscante transportate în interiorul țării și cele care vin în România sau pleacă din România, ci și bunurile riscante care doar tranzitează țara noastră. În această situație, declararea bunurilor în sistem o face depozitarul. Citește articolul
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul
Responsabilitatea declarării în sistemul e-Transport a datelor bunurilor cu risc fiscal ridicat, ce sunt transportate în România pe căile rutiere, este stabilită în funcție de traseul transportului. Conform ordonanței care reglementează e-Transport, sistemul o să devină opțional curând, iar apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul