Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deși firmele au la dispoziție măsuri pentru a încerca să limiteze pe cât posibil răspândirea coronavirusului la locul de muncă, se poate ca acestea să nu fie suficiente în cazul anumitor profesii ori activități. Ar justifica un atare context impunerea vaccinării salariaților? Posibil. Citește articolul
În zilele noastre, o afacere de succes necesită nu numai dezvoltarea de competențe pentru a rezolva problemele de afaceri actuale și viitoare, ci și experiențe de învățare pentru stăpânirea rapidă a noilor abilități, modelarea unor noi mentalități și învățarea pe tot parcursul vieții. Aceste experiențe de învățare ar trebui să fie proactive, bazate pe date, eficiente din punctul de vedere al costurilor și transparente, dar cel mai important, ar trebui să fie digitale. Citește articolul
Contractele de muncă, actele adiţionale sau alte documente de ţin de relaţia de muncă, precum şi dovada de realizare a instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM) vor putea fi semnate şi cu semnătura electronică, pe lângă cea olografă, potrivit unei propuneri legislative înregistrate recent la Senat. Prevederile propunerii sunt similare cu cele menţionate într-un proiect de OUG lansat în decembrie 2020 care nu a mai ajuns să fie adoptat. Citește articolul
Angajatorii care nu plătesc salariile angajaţilor, chiar dacă au fost controlaţi de inspectorii de muncă, vor risca să primească o sancţiune suplimentară dacă n-o fac cât mai rapid, potrivit unei propuneri a Inspecţiei Muncii transmise Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS). Citește articolul
Vineri seară, Guvernul a introdus noi restricții pentru companii, care sunt legate de incidența cazurilor de coronavirus înregistrate într-o perioadă anterioară de 14 zile. Astfel, redacția noastră a identificat, în baza regulilor actualizate din HG 293/2021, cinci mari scenarii în care se poate găsi o localitate în timpul stării de alertă și principalele restricții asociate fiecărui scenariu. Citește articolul
Sunt numeroase obligațiile de care sunt ținuți angajatorii în legislația română - pornind de la Codul muncii și terminând cu actele normative care, fără să trateze în mod special raporturile de muncă, cuprind obligații și pentru angajatori. Nu toate obligațiile sunt însă însoțite de riscul unei sancțiuni. De fapt, pentru cele mai multe dintre obligații nu există riscul unei sancțiuni directe, fie că vorbim de o amendă contravențională, fie de un risc mai ridicat - penal. Astfel, ne propunem să atragem atenția asupra celor mai importante obligații ce pot fi sancționate contravențional ori penal în legislația muncii, cu o miniserie de articole care debutează aici: Citește articolul
Deplasarea persoanelor va fi permisă într-un interval orar mai scurt decât până acum, în localitățile cu multe cazuri de infectare cu coronavirus, conform unor noi restricții pregătite de Guvern. Concret, circulația va fi permisă numai până la ora 20:00 în localitățile în care incidența din ultimele 14 zile trece de 4 sau 7,5 la mia de locuitori. În acest context, angajatorii care au evitat până acum introducerea de ture și munca la distanță ar trebui să ia serios în calcul aceste opțiuni. Citește articolul
Salariații au dreptul de a contesta rezultatul evaluării la locul de muncă ori de câte ori consideră că acesta fie nu reflectă realitate, fie că procedura evaluării nu a fost respectată. Citește articolul
Contractul de muncă pe durată determinată și cel de muncă temporară reprezintă excepțiile de la regula generală conform căreia contractele individuale de muncă se încheie pe durată nedeterminată. Chiar dacă ambele variante presupun o limitare în timp a raportului de muncă, încetarea acestuia intervenind de drept la data expirării perioadei pentru care a fost încheiat, din punct de vedere juridic regăsim atât elemente comune, cât și specifice. Citește articolul
Ultimele controale desfășurate la firmele de transport s-au terminat cu reîncadrarea la scară largă a diurnelor acordate șoferilor pentru transportul rutier internațional ca venituri de natură salarială. Or, potrivit reprezentanților transportatorilor, practica Fiscului nu ar fi susținută de prevederi legale clare care să le permită acest lucru și, prin urmare, în condițiile economice actuale și ca urmare a presiunii financiare puse pe firmele de transport, cer Finanțelor să tranșeze chestiunea pentru toată lumea. Citește articolul