avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 876 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Reminder Taxa de obținere a extrasului de carte funciară, pentru propria casă, se elimină de azi și în cazul cererilor făcute online

Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților companiei (clădiri, terenuri) și este interesat de costurile și procedurile pentru obținerea documentelor necesare privind aceste proprietăți, direct afectate de eliminarea taxelor.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
2 Iunie 2025 | 11469 | Timp de citire: 2 min.

Cu condiția ca solicitantul să fie chiar deținătorul imobilului, cei ce doresc emiterea extrasului de carte funciară pentru informare nu mai sunt nevoiți să plătească taxa pentru obținerea acestui document, potrivit unui ordin din primăvară al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). În primă fază, respectiv din aprilie, scutirea s-a aplicat în cazul solicitărilor făcute la ghișeu, iar de azi, măsura a fost implementată și în cazul solicitărilor online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemele de supraveghere din unitățile de învățământ NU pot fi folosite pentru a evalua activitatea cadrelor didactice

Acest departament gestionează clădirile și echipamentele, inclusiv sistemele de supraveghere. Ei trebuie să înțeleagă regulile de instalare și utilizare a camerelor, pentru a se asigura că funcționează legal și conform scopului permis.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Mai 2025 | 839 | Timp de citire: 2 min.

Există argumente solide pentru a susține că, deși legislația prevede explicit interdicția utilizării imaginilor captate în scopul evaluării profesionale a cadrelor didactice, riscul folosirii improprii și contrare scopului declarat al monitorizării video în școli nu poate fi exclus în totalitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Limitarea consumului de combustibil al instituțiilor publice prin monitorizarea deplasărilor bugetarilor prin GPS

Acest departament gestionează flota de mașini a companiei și trebuie să știe că va fi obligatoriu să echipeze mașinile cu sisteme de monitorizare și să utilizeze foile de parcurs digitale pentru controlul și justificarea deplasărilor.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2025 | 1 | 992 | Timp de citire: 2 min.

O propunere legislativă recent depusă la Senat vizează completarea legislației privind cheltuielile instituțiilor publice și aduce modificări modului în care autoritățile vor gestiona flotele auto proprii. Scopul inițiativei este acela de a limita consumul de combustibil la nivelul sectorului public prin introducerea unor mecanisme stricte de monitorizare și control al deplasărilor pe care le fac aceste vehicule. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cadastrare gratuită 2025: Cum decurge procesul de înregistrare a tuturor proprietăților din România

Acest departament, care se ocupă direct de administrarea și întreținerea proprietăților companiei (birouri, depozite, terenuri), are nevoie să știe statutul cadastrării pentru a planifica eficient achizițiile, modernizările sau orice alte operațiuni legate de bunurile imobiliare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Mai 2025 | 7 | 17945 | Timp de citire: 2 min.

Prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară (PNCCF), autoritățile își propun ca toate terenurile și clădirile din țara noastră să fie cadastrate gratuit. Potrivit Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în momentul de față, activitatea de cadastrare gratuită din cadrul PNCCF se desfășoară în mii de localități din țara noastră, iar aproximativ 65% dintre imobilele din România au fost cadastrate deja. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractul de închiriere a unei locuințe în 2025: Ce trebuie să știe proprietarii și chiriașii, inclusiv despre cine suportă anumite cheltuieli

Este crucial pentru departamentul care se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților firmei, inclusiv a spațiilor închiriate, pentru a înțelege drepturile și obligațiile proprietarului și ale chiriașului.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Mai 2025 | 7607 | Timp de citire: 3 min.

Închirierea bunurilor, fie ele mobile sau imobile, este reglementată prin Codul civil. Astfel, acest act normativ stabilește o serie de detalii privind închirierea, inclusiv plata acesteia, durata maximă, obligațiile părților sau în sarcina cui cad reparațiile, dacă este vorba despre închirierea unei locuințe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Nu se vor mai putea înființa săli de jocuri la parterul blocurilor de locuințe. Măsura a trecut tacit de Senat

Se ocupă cu gestionarea locațiilor și proprietăților firmei. Trebuie să știe unde mai pot fi amplasate săli de jocuri sau ce se întâmplă cu cele existente, pentru a planifica spațiile.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Mai 2025 | 3 | 3533 | Timp de citire: 1 min.

Spațiile destinate jocurilor de noroc ar putea fi interzise în clădirile rezidențiale și la parterul celor cu destinație mixtă, potrivit unui proiect legislativ trecut tacit de Senat, după ce n-a fost dezbătut și votat în termenul legal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ajutor pentru plata facturilor la energie: Autoritățile pregătesc un nou mecanism de sprijin pentru consumatorii vulnerabili

Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei, unde consumul de energie este o cheltuială majoră. Modificările tarifare sau noile scheme de ajutor influențează direct bugetul alocat utilităților și planificarea operațională.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Mai 2025 | 1 | 7823 | Timp de citire: 2 min.

În 2023, autoritățile au acordat persoanelor cu venituri mici un ajutor financiar pentru plata facturilor la energie. Acum, în contextul în care schema pentru plafonarea și compensarea prețului la energie electrică se aplică doar până la 30 iunie 2025, autoritățile pregătesc un nou mecanism de sprijin pentru consumatorii vulnerabili, care este programat să intre în vigoare după expirarea plafonării, respectiv după 1 iulie, după cum a răspuns Ministerul Energiei unei solicitări făcute de redacția noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 26 mai - 1 iunie 2025

Acest departament poate fi interesat de programe precum Rabla Auto, deoarece se ocupă de gestionarea și reînnoirea parcului auto al companiei.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
26 Mai 2025 | 605 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Siguranța traficului rutier

Administratorii drumurilor vor putea tăia sau toaleta copacii care pun în pericol traficul

Pentru companiile care dețin terenuri sau clădiri lângă drumuri publice, este important să știe cine este responsabil de întreținerea acestora și cum sunt clasificate drumurile de acces.

Cristian Stanescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
26 Mai 2025 | 665 | Timp de citire: 3 min.

O lege recent oficializată completează legislația referitoare la regimul drumurilor și permite administratorilor drumurilor să îndepărteze copacii căzuți sau care prezintă pericol pentru siguranța rutieră. O altă schimbare include posibilitatea reclasificării temporare a anumitor sectoare de drum atunci când administrarea lor este delegată autorităților locale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Procedură detaliată pas cu pas: Cum se face înregistrarea fiscală, la solicitarea notarilor, a nerezidenților fără cod de identificare fiscală

Informația este relevantă pentru gestionarea actelor și, în special, a tranzacțiilor imobiliare, mai ales dacă sunt implicate persoane sau companii din străinătate care au nevoie de un cod fiscal pentru aceste operațiuni.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
26 Mai 2025 | 887 | Timp de citire: 3 min.

Un nou ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) stabilește o procedură detaliată pentru înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente fără cod de identificare fiscală, la solicitarea notarilor publici. Procesul se desfășoară prin intermediul unei aplicații informatice puse la dispoziție de Centrul Național pentru Informații Financiare. Teoretic, acum mai este nevoie de sistemul dedicat, despre care autoritățile n-au anunțat nimic, cel puțin momentan. Iată care sunt principalele aspecte de reținut despre pașii procedurii. Citește articolul