Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile noi legate de raportările fiscale digitale și de modul în care ANAF verifică informațiile.
1 septembrie 2024 este o nouă dată importantă pentru calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Transport, la ANAF. Citește articolul
Departamentul Juridic monitorizează toate noile reglementări și legi, chiar și cele care nu se aplică direct companiei, pentru a avea o imagine de ansamblu asupra mediului legislativ și pentru a înțelege impactul indirect asupra angajaților sau a societății în general.
În cazul în care nu respectă una dintre obligațiile pe care le au la școală, și anume, dacă deranjează orele, elevii vor risca să fie mutați într-o altă clasă, unde, sub supravegherea unui profesor, vor desfășura diverse activități legate de școală, cum ar fi lectură suplimentară sau completarea unor fișe de lucru, după cum apare în noul statut al elevului, oficializat de curând. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă toate legile și regulile atunci când plătește o parte din profiturile sale către proprietari, inclusiv termenele de plată, ce documente sunt necesare și ce se întâmplă dacă regulile nu sunt respectate.
Dreptul de a solicita plata dividendelor distribuite este prescriptibil în termenul general de prescripție de trei ani, conform legislației în vigoare. Termenul începe să curgă de la data stabilită pentru efectuarea plății. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile atunci când depune documente oficiale, cum ar fi declarațiile fiscale, și că persoanele care semnează au dreptul legal să facă asta.
Un prim aspect important de reținut este faptul că, în conformitate cu prevederile art. 7 din Ordinul Finanțelor 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se stabilește procedura privind acordarea dreptului de utilizare de către contribuabili a serviciului „Depunere declaraţii online”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum se definesc legal diferitele tipuri de accidente care implică angajații, chiar și în afara locului de muncă, pentru a se asigura că firma respectă toate legile și regulile în vigoare.
„Sunt oameni, nu roboți” ar putea fi sinteza acestui material, întrucât oamenii au nevoi diferite, griji diferite și reacționează diferit în contexte similare, iar mediul în care își desfășoară activitatea pentru a-și asigura, sperăm noi, acoperirea tuturor nevoilor, de la cele de bază și până la cele de dezvoltare profesională, influențează comportamentul lor și atunci când se deplasează către și dinspre locul de muncă sau în interes de serviciu. Discutăm azi despre accidentele de traseu și cele accidentele de muncă de circulație, precum și despre ce putem face ca să încercăm, ca angajatori, să ne aducem aportul la scăderea numărului de astfel de accidente. Pentru că, deși nu putem să influențăm cum conduc alții, putem influența nivelul de stres și oboseală care se resfrânge asupra propriilor angajați și nu numai.
Ajută la înțelegerea cum se diferențiază legal contractele de mandat de cele de muncă și ce implicații ar avea pe plan juridic pentru companie o eventuală modificare a legii.
Guvernul a emis un punct de vedere negativ referitor la o inițiativă legislativă prin care se propune asimilarea activității desfășurate în baza unui contract de mandat cu activitatea desfășurată în baza unui contract individual de muncă. Punctul de vedere formulat de Guvern are ca fundament o serie de motive prin care se semnalează mai multe aspecte de nepotrivire între cele două tipuri de contracte, fapt ce nu permite, din punct de vedere legislativ, asocierea acestora. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile. Articolul explică proceduri oficiale stabilite de o instituție de stat și avertizează despre activități ilegale (fraude), ajutându-i să înțeleagă mai bine cadrul legal și riscurile de conformitate.
În funcție de alegerea fiecărui pensionar în parte, pensia se achită fie prin mandat poștal, la domiciliu, fie într-un cont bancar deschis la una dintre băncile cu care lucrează Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). În orice caz, pensiile se virează într-un cont bancar doar la cerere și doar după ce beneficiarul a deschis la bancă un astfel de cont, iar autoritățile nu contactează niciodată pensionarii pentru a le deschide conturi bancare sau pentru a le solicita datele acestora, mesajele pe care le primesc de ceva vreme pensionarii nefiind altceva decât tentative de înșelăciune, după cum atrage atenția și CNPP. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi legate de evaziunea fiscală și implicațiile lor legale, pentru a se asigura că activitatea companiei este mereu în conformitate cu regulile și pentru a oferi consultanță internă.
Modificările aduse recent legislației privind combaterea evaziunii fiscale au drept scop, printre altele, simplificarea procedurilor de recuperare de către stat a prejudiciilor provenite din astfel de infracțiuni de până la un milion de euro. Astfel, Legea nr. 126/2024 oferă contribuabilului suspectat de evaziune de către autoritățile fiscale posibilitatea să achite prejudiciul majorat și penalitățile aferente, pentru a nu fi supus urmăririi penale. Însă, dacă alege să plătească, își recunoaște automat fapta și renunță la orice mijloc de a-și dovedi ulterior nevinovăția și de a-și recupera sumele achitate. În plus, noua lege intră în contradicție cu Codul de procedură fiscală, pe anumite aspecte, și conferă inspectorilor fiscali atribute de procurori. Citește articolul
Acest serviciu se ocupă cu asigurarea că firma respectă toate regulile și legile atunci când participă la un program guvernamental, precum Rabla Plus, pentru a evita problemele legale.
Cea de-a treia etapă de înscrieri în cadrul Programului Rabla Plus 2024 a început chiar azi. Astfel, persoanele fizice, persoanele juridice, unitățile administrativ-teritoriale și instituțiile publice interesate de achiziționarea unei mașini noi electrice sau hibride pot depune deja cereri în acest sens. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile fiscale menționate și că este pregătită pentru orice schimbare legislativă anunțată în ședințele de guvern.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul