Articolul vorbește despre respectarea legilor privind spălarea banilor și despre cum să te asiguri că firma ta respectă toate regulile, evitând probleme legale.
Specialiștii recomandă firmelor de consultanță și management să pună în aplicare anumite măsuri pe termen scurt pentru a identifica și contracara riscurile de spălare a banilor la care sunt expuse. Conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), acest domeniu de activitate este foarte expus la riscurile amintite. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce drepturi și obligații are compania în timpul unui control fiscal, pentru a se asigura că totul este legal și conform regulilor și că interesele companiei sunt protejate.
Notificarea de conformare și avizul de inspecție sunt două acte procedurale care se comunică înainte de derularea efectivă a unei inspecții fiscale. Dacă primul act are un rol preventiv, permițând contribuabilului să ia măsurile necesare pentru a stopa selectarea pentru inspecție, al doilea are un rol informativ, permițând contribuabilului o minimă pregătire înainte de verificările inspectorilor. Citește articolul
Articolul detaliază noile legi legate de securitatea cibernetică, fiind esențial pentru departament să înțeleagă ce obligații legale are compania pentru a evita sancțiunile.
Distribuitorii de medicamente, comercianții de produse farmaceutice și anumite firme din industria alimentară au fost adăugați recent pe lista entităților care trebuie să respecte noile reguli privind securitatea cibernetică. Odată cu extinderea aplicabilității cadrului legal, aceste companii vor trebui să implementeze măsuri tehnice și organizatorice specifice și să raporteze incidentele de securitate cibernetică relevante. Citește articolul
Ajută la înțelegerea exactă a legilor muncii și a modului în care se aplică noile reglementări, astfel încât firma să evite greșelile legale și să fie în conformitate cu legislația.
O întrebare frecventă, care naște confuzie și, uneori, chiar tensiuni, este: ce se întâmplă atunci când o lege sau un contract colectiv nou impune modificarea unui element esențial din contractul meu, cum ar fi salariul? Trebuie să semnez un act adițional? Poate angajatorul să facă modificarea pur și simplu? Răspunsul se află la intersecția unor principii-cheie din legislația muncii și presupune o înțelegere corectă a rolului fiecărei părți. Citește articolul
Articolul clarifică o obligație legală importantă a companiei, bazată pe legi și decizii judecătorești, ajutând la asigurarea că firma respectă toate normele și evită problemele legale.
O discuție tot mai des întâlnită în spațiul public, deopotrivă în rândul lucrătorilor și al angajatorilor, este cea legată de decontarea ochelarilor de vedere. Deși legislația este suficient de clară încă din 2006, intervenția relativ recentă a Guvernului, care a dorit, de fapt, să amputeze din dreptul la un mediu de muncă sigur și lipsit de riscuri pentru sănătate în cazul lucrătorilor din sectorul public, permițând instituțiilor și autorităților publice să deconteze doar parțial costul ochelarilor pentru lucrătorii săi – discuția alunecă frecvent într-o zonă familiară, dar fundamental greșită: cea a beneficiilor extrasalariale și a cheltuielilor sociale. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe despre noile legi și reguli care apar, inclusiv cele fiscale și cele care impun raportări, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Articolul conține schimbări legislative importante legate de taxe (impozitul suplimentar), transportul mărfurilor (e-Transport și sancțiuni) și publicitate (Codul Audiovizual), care necesită adaptarea politicilor interne pentru a evita probleme legale.
În perioada 7 - 13 iulie 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile proceduri și legi privind înmatricularea vehiculelor, pentru a se asigura că toate tranzacțiile și operațiunile companiei legate de mașini respectă regulile în vigoare.
Operaționalizarea platformei care permite persoanelor fizice și juridice să efectueze online formalitățile aferente înmatriculării vehiculelor a fost anunțată recent de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) și confirmată pentru avocatnet.ro. Anunțul vine, însă, la peste doi ani de la intrarea în vigoare a actului normativ care a introdus în legislație această posibilitate. Momentan, facilitatea e disponibilă doar pentru București, dar aceasta va fi extinsă treptat. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile definiții legale și reguli privind dezinformarea stabilite de CNA, pentru a se asigura că toate acțiunile companiei sunt în conformitate cu legea și pentru a evita amenzi sau alte sancțiuni.
Săptămâna aceasta a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, emis de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care înlocuiește pe cel din 2011. Printre reglementările aduse, au fost introduse și definițiile legale pentru „dezinformare” și „informare incorectă”, termeni care nu apăreau expres în forma anterioară a Codului. Citește articolul
Acest departament este interesat de avertismentele legate de fraude și înșelăciuni, deoarece acestea pot crea riscuri legale sau de conformitate pentru companie sau pot afecta angajații, chiar dacă vizează persoane fizice. De asemenea, îi ajută să înțeleagă tipurile de tentative de fraudă și implicatiile legale.
Printr-un comunicat de presă publicat azi, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) avertizează că persoane care se prezintă drept angajați ai caselor de asigurări contactează telefonic cetățenii solicitând informații personale și bancare, sub pretextul transmiterii unor sume de bani. CNAS subliniază că nici instituția, nici casele subordonate nu solicită niciodată asiguraților informații despre conturi bancare, PIN-uri sau parole personale, și recomandă verificarea legitimității oricăror astfel de solicitări direct la casa de asigurări de sănătate. Citește articolul