Acest departament este interesat de orice schimbare în legile țării, mai ales cele care vizează modul în care sunt acordate premii sau sunt folosite fondurile, pentru a se asigura că organizația respectă toate regulile noi.
Angajații federațiilor sportive naționale, dar și cei ai direcțiilor județene pentru sport și tineret ori ai complexurilor sportive naționale sau ai cluburilor sportive de stat nu vor mai putea beneficia de premiile care se acordă sportivilor cu rezultate bune. Măsura apare într-un proiect pus recent în dezbaterea Senatului. Citește articolul
Articolul detaliază obligațiile legale ale angajatorilor privind sănătatea și siguranța în muncă, explică riscurile de nerespectare (amenzi, răspundere penală) și cum deciziile legate de angajați (ex: concediere pentru inaptitudine) trebuie să respecte legea.
În dinamica relațiilor de muncă, există anumite proceduri pe care, adesea, atât lucrătorii, cât și angajatorii le privesc ca pe niște simple formalități de bifat. Poate că niciuna nu este mai emblematică în acest sens decât controlul medical, fie cel de la angajare, fie cel periodic. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu respectarea legilor și regulilor. Articolul explică dacă cererile de informații de la ANAF sunt legale și cum ar trebui companiile să reacționeze pentru a respecta legea și a evita problemele juridice.
În ultima perioadă s-a vorbit apăsat despre nevoia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de a colecta mai eficient impozitele și taxele datorate de fiecare contribuabil care are astfel de obligații. S-a vorbit despre cei ce comit abuzuri și nu își plătesc impozitele și taxele, în detrimentul tuturor celor care o fac cu rigurozitate. Nu au fost antamate, însă, discuții despre abuzurile ANAF tocmai asupra celor care își plătesc dările corect. Citește articolul
Acest departament este interesat de legile și regulile noi care simplifică obținerea fondurilor publice pentru consolidarea clădirilor, asigurându-se că firma respectă toate cerințele legale și de conformitate.
Cu toate că, după cum a anunțat recent Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), anul acesta există un buget foarte mare alocat consolidării seismice a clădirilor, iar cheltuielile sunt acoperite integral de finanțarea de la stat și procesul de avizare a fost mult simplificat, în prezent sunt puține consolidări de clădiri cu risc seismic în derulare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu respectarea tuturor legilor și reglementărilor. Articolul detaliază interdicțiile legale privind arderea anumitor tipuri de vegetație și sancțiunile severe (amenzi și chiar închisoare) pentru nerespectarea acestora, aspecte cruciale pentru a evita problemele legale pentru companie.
Folosirea focului pentru curățarea terenurilor de resturi vegetale este interzisă, potrivit legislației privind protecția mediului, iar încălcarea acestei interdicții poate aduce deținătorilor acestor terenuri amenzi de până la 15.000 de lei, în cazul persoanelor fizice, și de până la 100.000 de lei, în cazul celor juridice. Autoritățile atrag atenția că, în contextul temperaturilor ridicate înregistrate în ultima perioadă, în doar câteva zile au fost înregistrate, la nivel național, sute de incendii, fiind afectate mii de hectare de teren. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să cunoască regulile și procedurile legale legate de inspecțiile fiscale, inclusiv situațiile în care acestea pot fi suspendate, reverificate sau refăcute, pentru a asigura respectarea legii și a gestiona eventualele contestații.
Suspendarea, reverificarea și refacerea sunt acțiuni care pot să intervină uneori în contextul unei inspecții fiscale, așa cum stabilește legislația procedural-fiscală. Astfel, prezentăm astăzi principalele aspecte care trebuie reținute de contribuabili despre aceste trei acțiuni. Citește articolul
Departamentul Juridic este interesat de modificările legislative propuse pentru pensiile speciale, de impactul acestora asupra conformității legale și de riscurile de neconstituționalitate.
Reforma pensiilor speciale, temă recurentă și sensibilă din punct de vedere social, a revenit recent în centrul atenției, de această data cu o urgență reînnoită. Imperativele momentului țin de presiunea deficitului bugetar și de condiționalitățile impuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). În acest context, avocatnet.ro a inițiat o serie de dialoguri, solicitând puncte de vedere ale unor specialiști și actori direct implicați, cu intenția de a explora alternative viabile la sistemul actual, care să fie nu doar sustenabile din punct de vedere economic și acceptabile social, ci și capabile să depășească diversele obstacole juridice și testul de constituționalitate. Citește articolul
Este important să fie la curent cu noutățile legislative și administrative legate de înmatriculări auto și permise, pentru a asigura conformitatea operațiunilor companiei cu cerințele legale și administrative în vigoare.
La nivelul județelor, prefecții pot decide, de câțiva ani, deschiderea mai multor puncte de lucru ale serviciului public pentru permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor în alte localități decât municipiul de reședință. Recent, ca urmare a unei solicitări venite din partea redacției noastre, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a prezentat actuala situație a acestor puncte de lucru. Citește articolul
Acest articol este esențial pentru a înțelege cum trebuie aplicată corect legislația muncii și ce erori juridice pot duce la pierderea unui proces. Ajută la evitarea abuzurilor și la asigurarea conformității cu legea.
Ce se întâmplă atunci când liniile dintre relația personală și cea profesională se estompează, iar conflictul personal degenerează într-un conflict de muncă? Conflictul personal dintre un angajat și administratorul societății angajatoare, foști parteneri civili, a degenerat într-o concediere disciplinară pentru presupuse absențe nemotivate. Instanța sesizată de fostul angajat a anulat concedierea, reafirmând astfel că prerogativa disciplinară nu poate fi folosită pentru reglarea conturilor personale. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu asigurarea că firma respectă toate legile și reglementările, mai ales cele legate de prevenirea spălării banilor și de buna conducere a companiei.
Firmele de consultanță și management nu trebuie să se mulțumească doar cu măsuri pe termen scurt pentru identificarea și contracararea riscurilor de spălare a banilor la care sunt expuse, ci prevenirea spălării banilor trebuie să fie strâns legată, pe termen lung, de activitățile economice. Conform unui raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), acest domeniu de activitate este foarte expus la riscuri. Citește articolul