Acest departament trebuie să înțeleagă regulile privind ajutoarele de stat oferite de UE și statele membre, pentru a se asigura că firma respectă legislația și poate beneficia de finanțări pentru proiecte verzi.
În ultimii ani, regulile de ajutor de stat au fost relaxate treptat în contextul pandemiei de COVID-19 și, ulterior, în contextul agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei. Ca replică la Legea americană privind reducerea inflației din 2022, care prevede măsuri de sprijin substanțiale pentru investiții verzi, Comisia Europeană a flexibilizat și mai mult regulile de ajutor de stat pentru a spori competitivitatea industriei UE cu zero emisii nete și pentru a sprijini tranziția rapidă către neutralitatea climatică, prin extinderea posibilităților statelor membre de a sprijini accelerarea investițiilor verzi și finanțarea producției de tehnologii curate în Europa. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile reguli și proceduri ale instanțelor europene, deoarece acestea afectează modul în care se desfășoară procesele legale, includ posibilitatea de a participa la ședințe online și reglementează modul de gestionare a documentelor prin semnătură electronică, asigurând respectarea legilor și reglementărilor.
Tribunalul Uniunii Europene (UE) a anunțat vineri modificarea regulamentului de procedură pentru a optimiza timpul judiciar, însemnând, de exemplu, posibilitatea de a recurge la videoconferință pentru ședințele de audiere a pledoariilor, utilizarea semnăturii electronice, dar și noi garanții că vor beneficia de un tratament prioritar cauzele-pilot, între altele. Citește articolul
Articolul prezintă o nouă directivă europeană cu privire la egalitatea salarială și discriminare, care impune noi obligații legale și necesită adaptarea politicilor interne pentru a evita amenzi.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul este crucial pentru a înțelege cum trebuie interpretate și aplicate regulile de protecție a datelor (GDPR) în relația cu angajații, ajutând compania să respecte legea și să evite probleme legale.
Folosirea unui sistem de videoconferință, în perioada pandemiei, pentru cursurile școlare la distanță, în care consimțământul profesorilor nu era prevăzut pentru participarea acestora este problematică, arată Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Fiind vorba de un caz de prelucrare a datelor personale în contextul ocupării unui loc de muncă, era necesară prevederea unor norme detaliate, care îndeplinesc criteriile din GDPR, pentru a asigura protecția drepturilor și a libertăților cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal ale angajaților. Iar simpla reluare într-o reglementare a prevederilor listate în regulament nu îndeplinește condițiile prescrise. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu noile propuneri legislative și schimbările din legile țării.
Regulile acordării ajutorului financiar în valoare de 200 de euro, destinat achiziției de calculatoare noi, urmează să se modifice, potrivit unui proiect de lege pus joi în dezbaterea senatorilor. Concret, de banii pentru un calculator nou nu va mai putea beneficia doar un copil al unei familii, ca acum, ci toți copiii acesteia, iar valoarea ajutorului va crește. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că trebuie să se asigure că firma respectă toate regulile și legile atunci când se înființează și se înregistrează pentru taxe, iar acest articol arată cum se face corect acest lucru.
Companiile nou-înființate pot cere codul de TVA, dacă e cazul, numai prin formularul prin care solicită înmatricularea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), conform unor modificări recente. În acest context, din rațiuni de simplificare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a eliminat joi declarația 098, printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial, care era folosită anterior fix în acest scop. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce legi noi apar și ce obligații legale decurg din ele, pentru a se asigura că instituția respectă toate regulile și evită amenzile.
Mai mulți parlamentari propun, printr-un proiect legislativ, introducerea unui sistem de verificare a modului în care se folosesc mașinile instituțiilor publice. Mai exact, instituțiile și autoritățile publice vor trebui să-și doteze mașinile cu sisteme de localizare și monitorizare, iar în cazul în care nu se achită de obligație, nu vor putea deconta cheltuielile cu combustibilul pentru acestea. Citește articolul
Articolul abordează aspecte legale esențiale legate de verificările la angajare, inclusiv respectarea legilor privind protecția datelor și a legislației muncii, precum și evitarea amenzilor și litigiilor, teme de interes major pentru acest departament.
De la parcursul profesional și până la potrivirea culturală, există numeroase „căsuțe de bifat” în procesul de recrutare, pentru a identifica profilul potrivit pentru un anumit rol în companie. Cu toate acestea, unul dintre cei mai importanți pași, adesea trecut cu vederea sau subestimat, este verificarea („screening”-ul) viitorului angajat. Dar înainte de a explica importanța verificării înainte de angajare, este utilă definirea acestui concept. Citește articolul
Articolul menționează 'noutăți în reglementare' ca o amenințare, iar acest departament este responsabil cu înțelegerea și respectarea tuturor legilor și regulilor noi care pot afecta afacerea.
Jumătate (52%) dintre directorii generali din România se declară încrezători în perspectivele de creștere a veniturilor companiilor pe care le conduc în următorul an, potrivit raportului PwC CEO Survey 2023. În același timp, un sfert dintre respondenți (27%) cred că organizațiile lor nu vor supraviețui peste un deceniu dacă își continuă cursul actual și nu iau decizii de transformare a companiilor. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de interpretarea și aplicarea noilor legi, cum este Legea avertizorilor, și de asigurarea că firma respectă toate reglementările pentru a evita problemele legale, protejând în același timp secretele companiei.
Legea avertizorilor de integritate stabilește că atât dobândirea/accesarea, cât și utilizarea „secretelor comerciale” pentru scopul raportării/divulgării publice, nu atrag răspunderea avertizorului, cu condiția principală ca „secretele comerciale” să fie necesare pentru scopul raportării/divulgării publice. Ce înseamnă asta, mai exact, respectiv când ar putea fi atrasă răspunderea pentru divulgarea secretelor comerciale, precum și ce înțelegem prin sintagma „secret comercial” este explicat în acest material. Citește articolul