Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile noi legate de contractele part-time și taxele aferente, evitând probleme legale, amenzi și litigii în instanță.
Suprataxarea contractelor cu normă parțială se aplică începând cu veniturile lunii august, iar în septembrie urmează să fie depuse declarațiile pentru aceste venituri. În acest context, am sintetizat azi toate discuțiile pe care le-am făcut pe această temă de când a apărut Ordonanța 16, cea care modifică din august Codul fiscal și până acum: Citește articolul
Se ocupă cu respectarea legilor și regulilor companiei, iar articolul clarifică regulile de protecție a datelor personale (GDPR) legate de folosirea camerelor video în mașini, mai ales în scop profesional, ajutând la evitarea amenzilor.
Folosirea camerelor de bord de către șoferi se face, în principal, pentru a surprinde incidentele din trafic - șoferul vrea să se asigure că, în caz de ceva, are la îndemână o probă, chiar dacă, poate, nu este el cel implicat în acel incident. Despre folosirea acestor camere, din perspectiva GDPR, se spune că e strict personală ori domestică, dar în practică lucrurile stau diferit. Citește articolul
Se asigură că firma respectă toate legile și regulile atunci când aplică pentru finanțări și că investițiile sunt făcute conform cerințelor legale, evitând amenzi sau pierderea ajutorului.
În contextul în care înscrierile întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) la granturile pentru investiții productive au început astăzi, este important de știut că autoritățile vor accepta pe lista cheltuielilor eligibile numai active nou-nouțe. În același timp, investițiile pe care le vor face companiile vor trebui menținute cel puțin trei ani. Acestea sunt două condiții esențiale de care trebuie să țină cont solicitanții, pentru a putea primi ajutorul de stat. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că toate procedurile legate de contractele angajaților sunt conforme cu legea și că documentele interne sunt corect redactate pentru a evita problemele legale.
Pe perioada suspendării contractului individual de muncă (CIM) se suspendă și plata salariului și a altor drepturi de natură salarială de către angajator, însă dacă în documentele de muncă nu este prevăzută procedura în urma căreia în cazul unui anumit număr de zile de absențe nemotivate se trece direct la suspendarea contractului, angajatorul s-ar putea trezi în situația în care, chiar dacă nu a beneficiat de munca prestată de salariat, ar putea fi obligat să îi plătească contribuțiile sociale. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile și regulile noi, inclusiv cele fiscale, pentru a se asigura că firma funcționează legal și evită problemele legate de nerespectarea acestora.
Veniturilor obținute de persoanele fizice autorizate (PFA) li se aplică și anul acesta plafonul de 100.000 de euro pentru trecerea obligatorie la sistemul real de la aplicarea normelor de venit. Prin urmare, chiar dacă depășesc anul acesta noul plafon stabilit prin ordonanță, trecerea obligatorie la sistemul real nu se va face de anul viitor. Citește articolul
Este important să înțeleagă modificările legale legate de taxe pentru a se asigura că firma respectă toate noile cerințe și pentru a adapta politicile interne conform legii, mai ales în contextul riscurilor de control fiscal.
Noutățile fiscale publicate în această vară au modificat cadrul fiscal aplicabil microîntreprinderilor, astfel că, de la începutul anului 2023, multe companii care plătesc (acum) impozit pe veniturile microîntreprinderilor vor intra sub incidența impozitului pe profit. În acest context, contribuabilii vor trebui să anticipeze impactul noilor obligații fiscale și să pună în balanță avantajele, precum și dezavantajele aduse de fiecare sistem de impozitare. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile legi și cu modul în care Registrul Comerțului (ONRC) își standardizează deciziile, pentru a se asigura că firma respectă toate normele și că actele sale sunt înregistrate corect.
Pentru a evita implementarea unor soluții diferite pentru aceeași problemă, la nivelul unităților sale teritoriale, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) va avea, în curând, o comisie specială. Aceasta se va ocupa, conform noii Legi a ONRC, fix de uniformizarea practicii de înregistrare în Registrul Comerțului, în relația cu persoanele fizice și cele juridice. Citește articolul
Se asigură că firma respectă toate obligațiile legale, inclusiv cele legate de documentele pe care angajatorii trebuie să le elibereze angajaților referitoare la vechimea în muncă. Articolul clarifică aceste obligații.
Atunci când se confruntă cu situația încetării un contract de muncă semnat înainte de 2011, angajatorul trebuie să știe că obligația privind eliberarea adeverinței de vechime în muncă și în specialitate, alături de un extras din Revisal, se aplică pe întreaga perioadă a raportului de muncă, nu doar pentru cea de după 2011. Citește articolul
Articolul discută despre sancțiunile internaționale și acordurile cu Comisia Europeană pentru salvarea companiilor, care implică respectarea unor reguli stricte și pot genera riscuri legale. De asemenea, mențiunea unei greve aduce în discuție legislația muncii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă noile legi fiscale privind impozitele pe clădiri, pentru a evita amenzi sau probleme legale. Vor fi interesați de schimbările legislative și de modul de aplicare a acestora.
Noul sistem prin care se stabilesc impozitele locale pentru clădirile nerezidențiale, valabil din 2023, nu mai conține limite maxime, conform OG 16/2022. În acest context, specialiștii opinează că sunt șanse mari ca firmele să achite anul viitor impozite locale mai mari decât până acum. Citește articolul