Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Nerespectarea regulilor privind autorizațiile de mediu poate duce la amenzi mari sau oprirea activității, ceea ce reprezintă un risc serios pentru companie. Acest departament trebuie să știe cum să prevină aceste riscuri.
Autorizațiile de mediu odată obținute vor trebui avizate anual, de acum înainte, ca să fie considerate valabile. Însă recentele modificări la legislația acestor documente îi obligă și pe cei care au deja, la acest moment, autorizații cu perioade de valabilitate prestabilite de lege să ceară vizele anuale. Cu toate că încă nu există procedura obținerii lor, știm sigur că și titularii actualelor autorizații sunt vizați de noua lege. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a se asigura că firma respectă noile reguli legate de pensii și pentru a evita eventuale probleme legale sau financiare care ar putea apărea din nerespectarea acestora.
După cum stabilește o lege ce se aplică de duminică, persoanele care au lucrat în condiții deosebite se pot pensiona mai repede decât înainte. De aceea, recent, Casa Națională de Pensii Publice a confirmat, prin intermediul unui comunicat de presă, că cei interesați să iasă la pensie, care vor să beneficieze de noul mod de calcul pot depune deja cereri în acest sens. Citește articolul
Trecerea la procese 100% online și folosirea semnăturilor electronice aduce noi tipuri de riscuri legate de securitatea datelor și identitatea digitală. Acest departament trebuie să înțeleagă și să gestioneze aceste riscuri pentru a proteja compania.
Primăria Alba Iulia va fi prima entitate de acest gen din țară care va elimina necesitatea deplasării la ghișee pentru a depune cereri și a obține documente de la autoritățile locale. Astfel, persoanele fizice vor putea interacționa exclusiv online cu primăria pentru o serie de documente, după ce își vor lua datele de acces pentru a semna electronic gratuit cererile pentru obținerea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, prelungirea abonamentului de parcare și nu numai. Inclusiv firmele vor putea să facă așa pentru a obține mai rapid actele de care au nevoie și a scăpa de statul la coadă. Citește articolul
Acest departament vrea să știe ce riscuri fiscale noi pot apărea din modificările legislative sau din aspectele fiscale internaționale și cum să le prevină, pentru a proteja firma de pierderi financiare neașteptate sau amenzi.
În perioada 20 – 21 noiembrie 2019, BusinessMark organizează la București, cu sprijinul Camerei Consultanților Fiscali, o nouă ediție a TAX & FINANCE FORUM. Evenimentul va avea loc la Hotel Radisson Blu și este adresat atât companiilor din mediul privat, cât și celor din sectorul public. Citește articolul
Informațiile despre creșterea prețurilor, fluctuațiile cursului valutar, povara birocrației și 'domnia legii' sunt esențiale pentru identificarea și evaluarea riscurilor financiare și operaționale care pot afecta activitatea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să evalueze și să gestioneze riscurile asociate cu nerespectarea noilor reguli (amenzi, sancțiuni), cu posibilele fraude legate de datele sensibile de plată și cu introducerea de noi sisteme sau procese.
Cadrul legal al serviciilor de plăți se va schimba radical, din 13 decembrie 2019. Printre altele, furnizorii de servicii de plăți vor fi nevoiți să adopte mai multe măsuri de securitate cu privire la datele financiare ale clienților, iar băncile vor fi nevoite să își deschidă infrastructura către entitățile non-bancare ce oferă servicii de plăți, astfel încât acestea din urmă să poată, efectiv, să presteze serviciile oferite. Din cauza complexității legii, însă, băncile și alte entități care oferă servicii financiare au un termen de conformare, care se va împlini ulterior datei de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a modificărilor. Citește articolul
Riscurile legate de nerespectarea legilor de detașare sunt uriașe (amenzi mari, chiar și posibile pedepse cu închisoarea pentru conducere). Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri pentru a proteja firma de probleme grave.
Legislația europeană privind detașările transfrontaliere, transpusă și la nivel național, trebuie să reprezinte o preocupare deosebită pentru firmele care detașează în Uniunea Europeană (UE). Sancțiunile pe care firmele le găsesc la noi în lege e posibil să fie mult mai mici decât în legea statului străin, controalele pot fi mult mai riguroase, iar responsabilitatea nerespectării legislației poate fi atrasă în mod diferit, inclusiv activată în cazul unor persoane fizice, nu doar în cazul firmei. Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de neconformitatea cu legislația muncii și pensiilor, asigurând că drepturile angajaților sunt respectate și evitând posibile litigii sau amenzi.
În condițiile în care s-au schimbat recent regulile de pensionare pentru persoanele care au lucrat în condiții deosebite de muncă, este important de specificat care sunt categoriile principale de persoane care pot să se pensioneze mai devreme. În concret, e vorba de cei care au lucrat în condiții grele de muncă (unde sunt încadrați și cei care au lucrat în condiții deosebite de muncă) și de cei care au stagii de cotizare mai mari decât stagiul complet de cotizare prevăzut de lege. Citește articolul
Vrem să înțelegem ce riscuri există dacă nu respectăm drepturile clienților legat de produse defecte sau retururi, pentru a preveni amenzi sau nemulțumiri mari.
În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul
Noile reguli fiscale europene pot modifica profilul de risc al companiilor, în special al celor multinaționale, privind impozitarea. Este important să înțelegem aceste schimbări pentru a evalua și gestiona riscurile și a adapta sistemele de control intern.
Globalizarea și digitalizarea mediului economic din ultimii ani au făcut ca regulile din prezent cu privire la impozitare să nu mai reprezinte un cadru eficient pentru protejarea bazelor de impozitare naționale împotriva erodării și transferului profiturilor. În fața acestor provocări, Comisia Europeană („Comisia”) a răspuns încă din 2011, când a lansat Propunerea privind o bază fiscală consolidată comună a societăților (CCCTB), menită să prevadă un set unic de reguli de calculare a bazei fiscale și de consolidare a acesteia pentru societățile care desfășoară activități pe piața unică. Citește articolul