avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 655 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM
Pregătirea pentru momentul zero din 2026

Gestionarea riscurilor fiscale ar trebui preluată, de la responsabilul cu taxele, de o persoană sau o echipă cu cunoștințe extinse despre afacere. Ce variante sunt

Acest departament este specializat în identificarea, evaluarea și reducerea tuturor tipurilor de riscuri care pot afecta afacerea, iar riscurile fiscale sunt un aspect crucial pentru stabilitatea și buna funcționare a companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Iunie 2023 | 4 | 1603 | Timp de citire: 3 min.

În contextul actual, în care controalele fiscale devin mai complexe, iar abordarea inspectorilor devine mai agresivă, vechiul rol al responsabilului de taxe al firmei a cam devenit depășit de situație. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

România a avut anul trecut cel mai scăzut nivel din UE al preţurilor pentru cheltuielile de consum

Informații despre greva la instituțiile fiscale pot semnala riscuri operaționale legate de întârzieri sau blocaje în procesele administrative și fiscale. De asemenea, tendințele din piața energetică pot influența riscurile legate de costuri și stabilitatea aprovizionării cu energie.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Iunie 2023 | 1054 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tranzacțiile financiare, ținta unor abordări complexe ale Fiscului care vizează substanța economică și gradul de îndatorare

Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. Articolul avertizează asupra riscurilor financiare și fiscale legate de tranzacțiile cu firmele din același grup și de controlul autorităților, ajutând la crearea unor sisteme interne mai bune pentru a preveni surprizele neplăcute.

PwC România în Contabil și fiscal
21 Iunie 2023 | 1702 | Timp de citire: 5 min.

Cele mai recente tendințe în materie de prețuri de transfer atât la nivel local, cât și internațional, au adus în prim plan tranzacțiile financiare care au devenit, astfel, ținta unor abordări ale autorităților fiscale mult mai sofisticate și axate pe o analiză calitativă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lipsa flexibilității programului, printre motivele principale ale salariatelor de a schimba jobul. Ce stabilește legea în materia flexibilității în muncă

Acest departament analizează riscurile legate de forța de muncă, cum ar fi posibilele litigii dacă o cerere de flexibilitate este refuzată sau riscul de a pierde angajați valoroși din cauza lipsei de flexibilitate, aspecte care pot afecta stabilitatea companiei.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Iunie 2023 | 2043 | Timp de citire: 3 min.

Flexibilitatea muncii e posibilă dacă avem un acord între angajat și angajator. Aceasta poate include lucrul de acasă, alternarea între birou lucrul la distanță, programul de lucru cu ore flexibile sau redus. Cu toate acestea, angajatorii nu sunt obligați să accepte solicitările de flexibilitate, ci doar să demonstreze că nu le-au ignorat, iar angajații nu pot impune schimbări în program sau locul de muncă de unii singuri. Lipsa flexibilității programului de lucru este o cauză importantă pentru care femeile părăsesc angajatorul sau doresc să-și schimbe locul de muncă. Un studiu recent realizat la nivel global arată că femeile care beneficiază de flexibilitate sunt mai productive și mai loiale față de același angajator. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În ce situații renunță autoritățile să mai stabilească datorii fiscale sau anulează creanțele

Acest departament identifică și reduce riscurile pentru companie. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile legate de datoriile fiscale și cum pot fi anulate acestea în anumite situații, contribuind la o mai bună planificare și la evitarea problemelor financiare.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
21 Iunie 2023 | 3699 | Timp de citire: 2 min.

Explicăm astăzi o serie de aspecte procedural-fiscale privind renunțarea la stabilirea creanțelor fiscale și anularea acestora de către organele fiscale. Iată ce trebuie să știe contribuabilii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controlul comun: Principalele etape ale noului tip de control fiscal recent introdus în legislație

Articolul menționează riscul de dublă impunere și complexitatea controalelor fiscale comune. Departamentul de management al riscului trebuie să înțeleagă aceste procese pentru a identifica și evalua potențialele riscuri financiare și operaționale asociate cu activitățile internaționale ale companiei și pentru a îmbunătăți controalele interne.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Iunie 2023 | 1985 | Timp de citire: 3 min.

De câteva luni, legislația procedural-fiscală a fost modificată de Guvern pentru a introduce un nou tip de control fiscal. Este vorba de controlul comun, care implică verificări făcute de echipe formate din funcționari dintr-un alt stat din UE și funcționari din România. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Guvernul vrea să reducă prețul alimentelor. Retaileri: Va fi o ordonanță cu o listă cu produsele de bază

Atât riscurile economice legate de intervenția în prețuri și inflație, cât și riscurile operaționale (ex: siguranța rutieră) care pot afecta angajații și activele, sunt de interes pentru evaluarea și reducerea riscurilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Iunie 2023 | 898 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Digitalizare

CE propune un certificat de rezidenţă fiscală digitală, unic la nivel UE, care să simplifice procedurile privind impozitul reținut la sursă

Simplificarea procedurilor fiscale și reducerea riscului de fraudă, așa cum prevede această directivă, ajută la îmbunătățirea controlului intern și la reducerea riscurilor financiare și operaționale ale companiei, mai ales în tranzacțiile internaționale.

Cristian Stanescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
20 Iunie 2023 | 2232 | Timp de citire: 2 min.

Comisia Europeană (CE) propune, printr-un proiect de directivă, elaborarea unui certificat de rezidență fiscală digital, comun tuturor statelor membre ale Uniunii Europene. În această materie, majoritatea țărilor membre au proceduri greoaie și cronofage, care se bazează pe documente tipărite, diferite de la țară la țară, ceea ce îngreunează procedurile legate de impozitare, evitarea dublei impuneri sau acordarea de scutiri. Existența unui astfel de certificat va simplifica toate aceste demersuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salariul ca dată personală în contextul directivei privind transparența salarială

Nerespectarea directivelor europene privind transparența salarială și a regulilor GDPR privind datele personale ale angajaților poate expune compania la riscuri financiare (amenzi) și de reputație. Acest departament monitorizează și gestionează astfel de riscuri, asigurându-se că există controale interne adecvate.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Iunie 2023 | 2607 | Timp de citire: 2 min.

Directiva de consolidare a aplicării principiului egalității de remunerare pentru aceeași muncă sau pentru o muncă de aceeași valoare între bărbați și femei prin transparență salarială și mecanisme de asigurare a respectării legii nu va funcționa cu nerespectarea regulilor privind prelucrarea datelor personale. Altfel spus, dacă exercițiul unor drepturi sau obligații din directivă presupune prelucrări de date personale, ele vor trebui să se facă așa cum prevede GDPR. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Încetarea nelegală sau netemeinică a raporturilor de serviciu: Lămuriri privind calculul despăgubirii funcționarilor

Acest departament are nevoie să cunoască modul de calcul al despăgubirilor pentru a evalua riscurile financiare și legale la care ar putea fi expusă compania în cazul unor litigii legate de încetarea contractelor de muncă și pentru a implementa controale interne adecvate.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Iunie 2023 | 2091 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a fi corelată cu prejudiciul suferit de funcționarul al cărui raport de serviciu a fost terminat în mod netemeinic sau nelegal, despăgubirea pe care acesta o obține trebuie să reprezinte diferența dintre veniturile obținute în perioada respectivă și cuantumul salariilor de care ar fi beneficiat. O decizie recentă a Înaltei Curți lămurește ce tipuri de venituri nu se iau în calcul atunci când se determină despăgubirile. Citește articolul