Acest departament trebuie să identifice riscurile legate de nerespectarea regulilor privind plățile în valută și să se asigure că există controale interne pentru a preveni problemele.
Comercianții de produse și prestatorii de servicii din România trebuie să facă plăți, încasări și transferuri numai în lei, conform legislației în vigoare. Asta înseamnă că aceștia n-au voie să deruleze operațiuni în valută decât în anumite situații prevăzute în mod expres. Citește articolul
Articolul subliniază importanța tehnologiei în evaluarea, monitorizarea și raportarea riscurilor asociate litigiilor, informații vitale pentru departamentul de management al riscului, ajutând la o mai bună anticipare și gestionare a potențialelor probleme.
În ultimii ani, tehnologia a revoluționat multe domenii, iar activitatea juridică nu face excepție, fie că vorbim de guvernanța corporativă, de automatizarea fluxului de contractare, de managementul echipelor sau chiar de zona de litigii. Citește articolul
Departamentul trebuie să identifice și să evalueze riscurile la care este expusă compania. Articolul avertizează despre riscurile fiscale semnificative de a fi încadrat ca sediu permanent și oferă perspective despre cum să gestionezi aceste riscuri.
Atunci când se ajunge la discuția legată de constituirea unui sediu permanent (impozit pe profit), aceasta implică în mod automat prețurile de transfer, punctează specialiștii. Astfel, iată câteva dintre aspectele esențiale ce trebuie reținute de către firme, în contextul controalelor așteptate curând pe tematica sediilor permanente. Citește articolul
Ajută la identificarea și evitarea situațiilor riscante (cum ar fi amenzile sau procesele legale) care pot apărea dacă demisiile nu sunt procesate corect, asigurând că firma respectă regulile.
Demisia nu implică un formalism excesiv pentru angajat, dar nici nu poate fi făcută în mod verbal sau neasumată prin semnătură. De celalaltă parte, angajatorii uită frecvent că demisia este un act unilateral și că nu se pune problema de a-și da vreun acord sau că refuzul de a o înregistra echivalează cu inexistența demisiei. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea situațiilor neplăcute care pot afecta firma, cum ar fi primirea de amenzi. Articolul îi ajută să înțeleagă riscurile și să creeze reguli interne pentru a preveni apariția acestor probleme.
Expunem astăzi principalele aspecte juridice pe care ar trebui să le aibă în vedere persoanele fizice și persoanele juridice în privința aplicării amenzilor contravenționale. Citește articolul
Discuția despre succesul companiei și problemele din trecut cu gestionarea fondurilor arată importanța controlului intern și a managementului riscului pentru a evita pierderi sau situații neplăcute.
Cea mai mare ofertă publică de acțiuni a României, cea a pachetului deținut de Fondul Proprietatea (FP) la Hidroelectrica, una dintre puținele companii românești de talie europeană considerabilă, a început vineri 23 iunie. Este de așteptat ca FP să obțină între 7,33 și 8,74 de miliarde de lei pentru pachetul de 17,34% din acțiunile companiei scos la vânzare inițial, în funcție de prețul final la care se va adjudeca oferta, potrivit prospectului acesteia, publicat joi noapte. Citește articolul
Fluctuațiile în aprovizionarea cu energie și lansarea unor proiecte majore precum Neptun Deep sau schemele de ajutor guvernamentale pot introduce noi riscuri sau pot diminua riscuri existente pentru afaceri. Departamentul de management al riscului trebuie să evalueze și să planifice răspunsuri la aceste schimbări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile financiare și operaționale. Nerespectarea regulilor vamale poate duce la amenzi mari, confiscarea mărfurilor sau blocarea importurilor, toate acestea fiind riscuri importante pentru afacere.
Dacă o companie își dă seama, ulterior importului, că a primit o cantitate de mărfuri mai mare decât cea declarată vameșilor, aceasta poate fi sancționată de autoritățile de la noi. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), amendarea într-o asemenea situație este conformă cu legislația UE. Practic, firma este obligată să facă o nouă declarație vamală pentru cantitatea suplimentară de mărfuri, deoarece modificarea declarației inițiale nu este permisă. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum deciziile fiscale pot fi contestate și anulate, în special în cazul unor abuzuri procedurale sau nereguli. Informația ajută la evaluarea riscurilor financiare și legale și la stabilirea unor controale interne eficiente pentru a preveni sau gestiona astfel de situații.
Regula ce stabilește că anularea actelor fiscale emise după încălcarea procedurilor este posibilă doar dacă firmele vizate dovedesc că au suferit un prejudiciu este constituțională. Așa reiese dintr-o decizie recent oficializată, de Curtea Constituțională a României (CCR), cu privire la controalele derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, firmele nu pot obține anularea actelor fiscale pentru nereguli procedurale lipsite de prejudicii, dar asta nu înseamnă că se încalcă accesul la justiție și dreptul la apărare. Citește articolul
Prezentarea detaliată a cerințelor legale și a implicațiilor financiare (amenzi, cheltuieli) ale muncii la distanță ajută la identificarea, evaluarea și mitigarea riscurilor operaționale și de conformitate asociate.
De peste cinci ani este reglementată oficial telemunca, în continuare există interpretări eronate cu privire la modul în care ar trebui încadrat un contract de muncă și cea mai frecventă confuzie este între telemuncă și munca la domiciliu. Chiar dacă pentru mulți, poate cei mai mulți dintre cei ce lucrează în telemuncă locul muncii este chiar domiciliul lor, atâta timp cât utilizează tehnologia informației și comunicațiilor, cum ar fi un laptop, o tabletă sau chiar un telefon inteligent, avem un contract de telemuncă, iar nu muncă la domiciliu. Citește articolul