Se ocupă cu identificarea și gestionarea riscurilor pentru companie, iar deepfake-urile pot crea riscuri mari de reputație sau chiar legale, care trebuie evaluate și controlate.
Pentru a limita răspândirea fenomenului deepfake, adică acele imagini sau înregistrări audio-video prelucrate astfel încât să pară că o persoană a făcut sau spus ceva ce nu s-a întâmplat în realitate, parlamentarii propun, printr-un proiect legislativ adoptat luni la Senat, ca distribuirea de astfel de materiale să fie interzisă, dacă nu sunt marcate ca fiind modificate. Cei care nu vor respecta regulile distribuirii de materiale audio sau video modificate vor risca amenzi ce vor putea ajunge până la 200.000 de lei. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă riscurile legale și de reputație legate de nerespectarea legilor privind egalitatea de tratament și salarizare, pentru a le putea evalua și preveni în cadrul companiei.
Într-o companie mare sau mică, inclusiv cu nouă-zece angajați, angajatorului îi revin obligații în privința egalității între femei și bărbați, pornind de la asigurarea unui tratament nediscriminatoriu în privința condițiilor de muncă, a remunerațiilor, beneficiilor sau promovării și până la sancționarea oricărei manifestări disciminatorii la care un angajat a fost victimă. De exemplu, atâta timp cât există obligația, generalizată, de a avea regulament intern, obligațiile specifice n-ar trebui să lipsească. Citește articolul
Analiza modului în care digitalizarea interacțiunilor cu ANAF poate influența riscurile legate de respectarea obligațiilor fiscale, desfășurarea controalelor și eficiența operațională, oferind perspective pentru îmbunătățirea controlului intern al companiei.
Reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF) au demarat recent consultarea de piață pentru o achiziție publică viitoare, care va viza implementarea unei platforme speciale prin care autoritățile să comunice de la distanță cu contribuabilii și a unui chatbot al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Modificările ratelor dobânzilor influențează direct riscul financiar al companiei, cum ar fi costurile de împrumut și expunerea la fluctuațiile pieței, iar acest departament evaluează și gestionează astfel de riscuri.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Orice modificare legislativă majoră, fie fiscală, fie legată de angajați, poate crea noi riscuri de neconformitate sau operaționale pentru companie, iar acest departament trebuie să le identifice și să le gestioneze.
Pintr-un proiect de ordonanță de urgență lansat spre dezbatere publică, Ministerul Familiei propune modificarea Codului Fiscal și a Codului Muncii. Inițiativa vizează reducerea cotei de TVA pentru produsele destinate sugarilor, acordarea de indemnizații celor care au în grijă copiii părinților plecați la muncă în străinătate, posibilitatea părinților de a lucra de acasă în timpul vacanțelor școlare și restricționarea posibilității de concediere a unui părinte care are în grijă un copil în vârstă de până la trei ani. Citește articolul
Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile legate de nerespectarea legilor privind voucherele de vacanță, cum ar fi amenzile sau litigiile cu angajații, și să se asigure că există controale interne adecvate.
Voucherele de vacanță sunt acordate conform regulilor negociate în contractele colective sau, în urma consultărilor cu angajații, în regulamentele interne. Doar că nu se pot acorda pe criterii discriminatorii, nici măcar dacă acele criterii sunt prevăzute în regulamentul intern. De pildă, într-o situație recent întâlnită, lipsirea de beneficiu a celor care au fost în medical mai mult timp. Citește articolul
Articolul abordează un instrument menit să aducă predictibilitate fiscală, ceea ce este vital pentru a reduce riscurile financiare și fiscale și pentru a asigura stabilitatea operațională a companiei.
Legislația fiscală din România permite, conform Codului de procedură fiscală, obținerea de către contribuabil, din partea autorităţilor de profil (în speță, Ministerul Finanțelor - MF), a unei soluții fiscale pentru reglementarea unei situații viitoare, pe care contribuabilul anticipează că o va avea de rezolvat. Cu alte cuvinte, soluția fiscală individuală anticipată (SFIA) poate fi solicitată, contra cost, organului fiscal, iar cererea pentru emiterea soluţiei fiscale se depune pentru o singură situaţie fiscală principală, care se va întâmpla la o dată ulterioară depunerii acesteia. Citește articolul
Nerespectarea noilor reguli până la termenul limită poate aduce amenzi sau chiar oprirea activității. Acest departament evaluează aceste riscuri și se asigură că sunt luate măsurile necesare pentru a le preveni.
Procedura de avizare tehnică a modelelor de case de marcat a fost modificată de Ministerul Finanțelor (MF) printr-un ordin oficializat recent. Măsura era necesară pentru ca autoritățile să poată aviza modelele speciale de case de marcat cu care trebuie dotate automatele comerciale. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile semnificative (în special în tranzacțiile mari și transfrontaliere) și penalizările severe. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a evalua și a gestiona riscurile de fraudă fiscală și pentru a implementa controale interne eficiente care să prevină astfel de situații.
La aproximativ patru ani de la expirarea termenului de transpunere a Directivei 1.371/2017 privind combaterea fraudelor care vizează interesele financiare ale Uniunii Europene și la mai bine de un an de la declanșarea de către Comisia Europeană a unei acțiuni împotriva României pentru transpunere incompletă a directivei în cauză, legiuitorul național a adoptat Legea 125/2023, care a intrat în vigoare în data de 25 mai 2023. Citește articolul
Ei evaluează riscurile la care este expusă compania. Disponibilitatea publică a informațiilor despre calitatea și conformitatea construcțiilor ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de proprietăți, proiecte imobiliare sau respectarea legilor din construcții.
Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) va trebui să înființeze și să gestioneze un registru electronic național al disciplinei în autorizarea construcțiilor, după cum se propune într-un proiect legislativ ce se consideră adoptat tacit la Senat, deoarece nu a fost dezbătut și votat în termenul legal. În acest registru vor putea fi găsite informații despre certificatele de urbanism, autorizațiile de construire ori recepția la terminarea lucrărilor, dar și detalii privind rezistența mecanică și stabilitatea clădirilor. Citește articolul