Acest departament este interesat de cum o lege nouă, dacă este defectuoasă, ar putea fi speculată sau ar putea crea riscuri financiare sau de conformitate pentru companie, ajutând la implementarea unor controale interne adecvate.
Vestea că voucherele de vacanță de 1.450 de lei anual ar putea fi acordate și în mediul privat, din bugetul de stat, mai exact, din impozitele pe venit datorate statului și plătite de angajatori, a fost bine primită de angajații din privat care reclamă de ceva vreme discriminarea față de cei plătiți din bani publici, care primesc anual aceste vouchere. În esență însă, propunerea e de natură să ridice alte nemulțumiri în rândul angajaților din mediul privat, plus că există riscul să fie speculată de cei care nu sunt angajați pe termen mediu și lung și care vor încheia contracte de câte o lună doar ca să beneficieze de bani de vacanță de la stat în fiecare an. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă și să gestioneze riscurile financiare care pot apărea în timpul unui control fiscal. Articolul prezintă o modalitate de a reduce costurile suplimentare (dobânzi, penalități) și de a controla mai eficient auditul fiscal, diminuând astfel riscurile financiare pentru companie.
În situația în care o firmă inspectată fiscal solicită emiterea unei decizii provizorii de impunere și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) întârzie emiterea și comunicarea, acesteia nu-i pot fi impuse dobânzi și penalități de nedeclarare. Evident, regula este valabilă pe perioada întârzierii. Citește articolul
Departamentul trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de nerespectarea noilor obligații de raportare, atât pentru platformă (dacă este operator), cât și pentru vânzătorii care folosesc platforma, pentru a evita amenzi, închiderea conturilor sau alte probleme operaționale și reputaționale.
Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile pe care le poate aduce nerespectarea legilor privind zilierii (amenzi mari, probleme de reputație) și se asigură că există proceduri interne pentru a preveni aceste riscuri și pentru o gestionare corectă a activității.
În afară de remunerația minimă cerută de lege, firmele și PFA-urile care vor să beneficieze ocazional de munca necalificată prestată de români sau străini în calitate de zilieri trebuie să știe că legea impune mai multe obligații de atât. Frecvent, beneficiarii folosesc zilieri în domenii de activitate nepermise de lege, precum e cel al construcțiilor, de exemplu. Totodată, uită să completeze registrul electronic obligatoriu cu frecvența cerută de lege sau să încheie acordurile de plată. Iată, în materialul de azi, cele mai importante chestiuni de bifat în cazul muncii ziliere: Citește articolul
Ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de controalele fiscale și de aplicarea incorectă a facilităților, asigurând că firma este pregătită pentru verificări și reduce șansele de a întâmpina probleme.
Un procent de 46% dintre companiile românești care au activități de cercetare-dezvoltare spun că nu aplică pentru a obține facilitățile fiscale acordate de stat prin legislație. Este concluzia principală ce rezultă dintr-un studiu derulat de echipa EY despre proiectele de cercetare-dezvoltare și facilitățile de care acestea pot beneficia. Studiul identifică principalele motive pentru care contribuabilii încă ezită. Citește articolul
Identifică și gestionează riscurile financiare și legale legate de încasarea și distribuirea bacșișului, cum ar fi plata de taxe incorecte sau posibile amenzi.
Din ianuarie 2023, bacșișul trebuie trecut pe bonul fiscal și apoi impozitat înainte să ajungă efectiv în buzunarele salariaților, așa cum s-a stabilit prin Legea bacșișului. Impozitul este datorat de salariați, însă acesta este declarat și plătit lunar direct de angajator. Deși salariații nu pot fi amendați dacă evită impozitarea, aceștia riscă să aibă probleme mult mai mari, motiv pentru care explicăm azi succint punctele-cheie ale noii legi. Citește articolul
Problemele legate de siguranța clădirilor cu risc seismic reprezintă un risc operațional și reputațional semnificativ pentru orice companie care își desfășoară activitatea în astfel de imobile, fiind esențial pentru evaluarea și gestionarea riscurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Interesat pentru a înțelege cum aceste schimbări de costuri la asigurări pot afecta riscurile financiare ale firmei și cum pot fi mai bine gestionate.
Lista tarifelor de referință pentru următoarele șase luni, ce sunt luate în calcul de asigurătorii ce încheie polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) la stabilirea sumelor plătite de către posesorii de mașini, au fost publicate recent de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). După cum reiese din raportul ASF, toate tarifele de referință, adică atât cele pentru persoanele fizice, cât și cele pentru firme, sunt mai mari decât cele stabilite în 2022. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum poate minimiza riscurile financiare legate de inspecțiile fiscale și de cum poate reduce sumele plătite în plus din cauza unor erori fiscale anterioare.
De câteva luni, companiile pot cere o decizie de impunere provizorie atunci când a trecut jumătate din perioada inspecției fiscale și încă n-au fost informate despre finalizarea verificării unei perioade și a unui tip de obligație fiscală. În aceste situații, autoritățile sunt obligate să emită decizii provizorii, iar avantajul lor este că stopează acumularea de accesorii pentru sumele suplimentare stabilite. Citește articolul
Acest departament ajută firma să identifice și să evite problemele. Accidentele la muncă sunt un risc, iar respectarea legii ajută la controlul acestui risc și la evitarea unor consecințe negative, cum ar fi amenzile.
Angajatorii nu trebuie să neglijeze obligațiile de SSM (sănătate și securitate în muncă) nici în privința accidentelor ușoare suferite de angajați, pe care trebuie să le țină într-o evidență separată și pentru care trebuie să facă dosarul de cercetare. Adică inclusiv pentru accidente urmate de o scurtă perioadă de incapacitate de muncă, chiar mai puțin de o zi. Altfel, se pot aplica amenzi de câteva mii de lei. Citește articolul