avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 749 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Ai fost sancționat disciplinar? Cum contești decizia

Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate sancțiunile disciplinare pentru a preveni riscurile legale, financiare și de reputație care pot apărea din aplicarea incorectă sau abuzivă a acestora.

Dan Năstase în Salarizare, taxare & relația cu statul
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Martie 2023 | 2 | 8719 | Timp de citire: 5 min.

Impunerea unei sancțiuni (în afară de avertisment) fără o cercetare prealabilă, fără respectarea dreptului la apărare, insuficient sau deloc motivată sau chiar aplicarea unei sancțiuni care excede prevederilor legale - toate acestea pot fi motive pentru a contesta o sancțiune disciplinară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Insider: De ce este totul atât de scump zilele acestea și cum lăcomia boomerilor a distrus economia

Instabilitatea economică, inflația și provocările legate de forța de muncă reprezintă riscuri importante pentru activitatea companiei. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica și evalua riscurile și pentru a pregăti planuri de acțiune.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
3 Martie 2023 | 1008 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF nu mai poate face recalificări pentru tichetele cadou primite de salariați de la terți în perioada 26 mai 2006 - 31 decembrie 2020

Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. O amnistie fiscală sau clarificarea unor reguli trecute arată ce riscuri au existat legat de taxe și ajută la prevenirea unor probleme similare pe viitor.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2023 | 1248 | Timp de citire: 1 min.

Tichetele cadou primite de salariați de la terți, în perioada 26 mai 2006 - 31 decembrie 2020, nu mai pot fi reîncadrate din venituri în alte surse în venituri salariale, conform unei legi care a introdus recent o amnistie pentru aceste recalificări. Asta înseamnă că amnistia se aplică și celor care încă riscau să primească decizii de impunere pe această temă de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce modificări fiscale sunt în pregătire acum la Ministerul Finanțelor

Pentru a identifica ce riscuri financiare și de respectare a legii apar din noile reglementări fiscale și pentru a pune la punct metode de a le controla.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2023 | 2688 | Timp de citire: 3 min.

Printre proiectele majore aflate în prezent în pregătire la Ministerul Finanțelor (MF) se numără cel privind impozitarea minimă globală a grupurilor de mari firme și cel privind reducerea facilităților fiscale pentru anumite impozite, conform unui reprezentant al MF. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Firma ce deține Only Fans datorează TVA pentru sumele integrale plătite de fani către creatorii de conținut

Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile financiare și legale noi care apar din modificarea responsabilității TVA. Ei trebuie să se asigure că există controale interne adecvate pentru a preveni problemele și a respecta noile reguli.

Viboal FindEx în Taxe și impozite
2 Martie 2023 | 3845 | Timp de citire: 4 min.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a confirmat, în data de 28 februarie 2023, că Fenix International, ce deține platforma Only Fans, datorează în Marea Britanie TVA asupra tuturor plăților efectuate către „creatorii de conținut” de către „fanii” lor. Totodată, CJUE confirmă validitatea Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 282/2011, care specifică faptul că operatorul unei platforme, cum ar fi Only Fans, se prezumă a fi prestatorul serviciilor furnizate pe cale electronică. Această hotărâre ar putea avea un impact semnificativ asupra activității de intermediere a platformelor care facilitează prestarea unor servicii pe cale electronică între prestatorii efectivi și clienții finali ai acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția fiscală: Regulile notificării de conformare ar putea fi oficializate și puse în aplicare de luna asta, spune șeful ANAF

Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru firmă. Informațiile despre cum ANAF va semnala problemele fiscale îi ajută să anticipeze riscurile legate de taxe și să îmbunătățească modul în care firma își gestionează operațiunile pentru a evita problemele.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Martie 2023 | 2077 | Timp de citire: 2 min.

Până la finalul lunii martie 2023, ar urma să fie oficializat ordinul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu modelul notificării de conformare și regulile sale procedurale, ce vor fi folosite înainte de începerea unei potențiale inspecții fiscale. Anunțul a venit joi prin intermediul șefului ANAF, care a spus că asta va permite începerea imediată a trimiterii de notificări către firmele la care s-au găsit probleme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid pentru firmele care vor să trimită la ANAF cereri de mediere pentru datoriile fiscale

Evaluarea și gestionarea riscurilor financiare legate de neplata obligațiilor fiscale și cunoașterea opțiunilor de mediere ca instrument de control pentru a preveni agravarea situației financiare.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
2 Martie 2023 | 5189 | Timp de citire: 3 min.

Companiile pot apela la medierea fiscală în cazul în care figurează cu debite fiscale restante, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) stabilind o procedură specială în acest sens. Iată, în continuare, ce este de știut despre procedura medierii fiscale și cum poate aceasta să ajute firmele care au probleme financiare temporare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce nu e indicat să treci valoarea tichetelor de masă în contractul individual de muncă

Urmărește ca toate procedurile, inclusiv cele legate de beneficiile angajaților, să fie clare și să minimizeze riscurile legale sau financiare pentru companie, contribuind la o bună guvernanță internă.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
2 Martie 2023 | 1 | 11315 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă trebuie să fie destul de transparenți față de angajați în privința beneficiilor și avantajelor acordate pe lângă salariu, nu e nevoie ca angajatorii să fie extrem de preciși în privința sumelor pe care le oferă angajaților sub forma acelor beneficii sau avantaje. Este cazul tichetelor de masă, unde dacă angajatorul este extrem de precis în privința sumelor în contractele de muncă, riscă să fie nevoit să facă adiționale de două ori pe an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât de multe contracte pe perioadă determinată succesive putem avea între aceleași părți sau pentru același post?

O aplicare incorectă a regulilor privind contractele pe durată determinată poate genera riscuri financiare și reputaționale pentru companie (amenzi, procese). Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile asociate pentru a implementa controale interne eficiente și a asigura conformitatea.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Martie 2023 | 4831 | Timp de citire: 5 min.

Un angajat spune că în compania unde lucrează, angajatorul colaborează doar cu contracte pe perioadă determinată, de câte o lună și-și pune întrebarea: putem să o ținem așa la nesfârșit, doar cu contracte pe perioadă determinată? Desigur, numărul din titlu este aleatoriu ales, dar 30 de contracte de câte o lună înseamnă doi ani și jumătate de muncă, în total. Legea îl împiedică însă pe angajator să colaboreze cu același angajat, pe perioadă determinată, ani la rândul sau încheind contract după contract, după contract. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

INS: Rata șomajului este de 5,6%. Peste 22% dintre tinerii cu vârste între 15 și 24 de ani nu își găsesc un loc de muncă

Datele despre șomaj și direcțiile politicii energetice pot influența riscurile legate de disponibilitatea forței de muncă, costurile operaționale și conformitatea cu reglementările de mediu, necesitând o evaluare continuă a riscurilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Martie 2023 | 815 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul