Pentru companiile mari, noua cerință de a publica informații despre impozitul pe profit influențează modul în care își arată responsabilitatea socială și transparența, aspecte esențiale pentru imaginea și strategia lor în domeniul sustenabilității.
Printre numeroasele schimbări legislative apărute anul trecut se numără și câteva noutăți importante din domeniul contabil, majoritatea fiind aplicabile efectiv din 2023. Acestea au legătură cu regulile arhivării documentelor, bilanțurile depuse periodic, dividendele, cazierul fiscal și reglementările contabile. Citește articolul
Numărul record de mașini electrice vândute arată o tendință clară spre soluții mai ecologice, informație utilă pentru strategia de sustenabilitate și raportarea de responsabilitate socială a companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Politica de concediu parental, inclusiv condițiile favorabile de revenire la muncă și extinderea perioadei pentru tați, contribuie la bunăstarea angajaților și la echilibrul dintre viața profesională și personală, aspecte cheie în strategiile de responsabilitate socială.
Pentru că mai multe prevederi europene au trebuit transpuse și la noi, legislația privind concediul și indemnizația de creștere a copilului se modifică în acest an. Mai exact, apar schimbări precum suplimentarea indemnizației de creștere în cazul sarcinilor multiple (gemeni, tripleți etc.), recunoașterea veniturilor din străinătate sau dublarea perioadei în care tatăl poate sta acasă cu copilul. Citește articolul
Este interesat de beneficiile acordate angajaților, cum ar fi decontarea vacanțelor, deoarece acestea contribuie la bunăstarea personalului și la o imagine pozitivă a firmei ca angajator responsabil.
În anul curent, limita pentru decontarea netaxabilă a serviciilor turistice este mai mare față de anul trecut, așa cum reiese din legile bugetului de stat pe 2023. Asta înseamnă că angajatorii pot deconta salariaților o sumă mai mare fără a datora impozit pe venit și contribuții sociale. Citește articolul
Respectarea drepturilor angajaților și facilitarea comunicării cu aceștia sunt aspecte importante ale responsabilității sociale a unei companii. Acest departament va fi interesat să se asigure că firma acționează etic și transparent față de angajați, contribuind la o imagine pozitivă.
Obligația angajatorului de a permite organizarea unei sesiuni publice de informare privind drepturile individuale și colective ale angajaților este prevăzută de noua lege a dialogului social, intrată în vigoare pe 25 decembrie anul precedent. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care statul sprijină persoanele vulnerabile (precum cele neasigurate sau îngrijitorii de bolnavi de cancer), pentru a înțelege mai bine contextul social și a-și alinia propriile inițiative de responsabilitate socială și bunăstare.
Pe lângă alte domenii în care au apărut, la începutul acestui an, mai multe schimbări, și în domeniul sănătății există noutăți ce se aplică din 2023. Aici putem aminti, printre altele, creșterea pragului maxim al pensiei pentru care se acordă medicamente compensate și aplicarea unei măsuri apărute în vara lui 2022, respectiv posibilitatea ca persoanele neasigurate să beneficieze de asistenţă medicală în cabinetele medicilor de familie. Citește articolul
Salariul minim și condițiile sociale ale angajaților sunt aspecte importante pentru responsabilitatea socială a companiei.
Începutul anului 2023 aduce o serie de majorări ale veniturilor persoanelor fizice, printre care putem aminti de salariul minim pe țară și de cel diferențiat, de pensiile de stat și de cele militare, dar și de ajutoare unice, cum sunt cele pentru pensionarii cu venituri mici. Citește articolul
Permite înțelegerea contextului social general (educație, ocupare, segmente vulnerabile) pentru a elabora și comunica inițiativele de responsabilitate socială și contribuția companiei la dezvoltarea comunității.
Populația activă a României este de 8,185 milioane de persoane, conform recensământului din 2021, arată datele comunicate, pe 30 decembrie 2022, de Institutul Național de Statistică (INS). Numărul persoanelor active s-a redus cu aproape un milion de locuitori față de recensământul anterior, realizat în anul 2011, conform datelor INS analizate de CursdeGuvernare. Citește articolul
Articolul tratează aspecte legate de salarii echitabile și dialog social, care sunt importante pentru imaginea companiei și pentru îndeplinirea standardelor de responsabilitate socială.
Spre deosebire de vechea lege a dialogului social, noua reglementare prevede posibilitatea negocierii unui contract colectiv de muncă la nivel național. În cuprinsul acestuia nu se vor putea regăsi însă clauze privind nivel salariului minim garantat în plată, deputații considerând „necesar” să existe această limită. În ce măsură viitoarea reglementare ne apropie de dezideratul din directiva salariilor minime, oficializată toamna asta? Citește articolul
Promovarea dialogului social și a reprezentării angajaților contribuie la responsabilitatea socială a companiei. Acest departament este interesat de un tratament echitabil al angajaților și de o bună guvernanță, elemente cheie pentru imaginea și sustenabilitatea firmei.
Codul muncii prevede la nivel superficial modul de alegere al reprezentanților salariaților, iar în lipsa unei proceduri clare, nici nu prea putea fi verificată respectarea dispozițiilor legale și nici inspectoratele teritoriale de muncă nu puteau interveni; cel mult puteau să verifice dacă există un proces verbal de alegeri și dacă mai mult de jumătate din numărul total al salariaților au votat aceeași reprezentanți. Acum, situația reprezentanților salariaților s-a schimbat, fiind mult detaliată la nivel de reglementare, prin noua lege a dialogului social, care a intrat în vigoare pe 25 decembrie. Citește articolul