Acest departament se ocupă de salarii, beneficii și contribuțiile angajaților (precum asigurările de sănătate și pensie). Modificările la formularul 112 le spun cum să declare corect aceste informații pentru fiecare angajat, inclusiv sumele netaxabile sau beneficiile suplimentare.
Declarația 112 și instrucțiunile sale de completare, care sunt folosite de angajatori pentru declararea taxelor aferente veniturilor salariale, au fost modificate printr-un nou ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Printre altele, a apărut o căsuță specială de bifat pentru situațiile în care se depun rectificative la D112 după primirea unei notificări de conformare. Citește articolul
Modificările fiscale pot schimba salariile nete ale angajaților și cum sunt plătite contribuțiile, afectând direct pachetele de beneficii și costurile cu personalul. HR trebuie să știe cum se adaptează compania la aceste schimbări și cum comunică noul sistem angajaților și colaboratorilor.
Una dintre propunerile majore ale Băncii Mondiale pentru reforma sistemului fiscal din România este o echilibrare a taxării veniturilor salariale cu taxarea veniturilor independente, astfel încât să nu mai existe diferențe de tratament care să favorizeze activitatea salariată sau activitatea independentă. Despre efectele unei asemenea măsuri am discutat cu Cristina Săulescu de la Cabot Transfer Pricing. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct implicat în gestionarea angajaților, de la semnatul contractelor până la plecarea acestora, inclusiv înțelegerea și aplicarea regulilor de preaviz și gestionarea situațiilor în care angajații nu respectă aceste reguli.
Chiar dacă angajatul e liber să decidă oricând să pună capăt raportului de muncă, pentru că libertatea muncii înseamnă și asta, trebuie să fie atent ce obligație contractuală și-a asumat în privința termenului de preaviz. Judecând după cum se poziționează și după cum reacționează uneori angajații care vor să-și schimbe locul de muncă, în sensul că dispar, pur și simplu, după ce-și depun demisia, am putea spune, fără exagerare, că nu toți angajații citesc ceea ce semnează. Citește articolul
E important ca departamentul de Resurse Umane să știe cum să gestioneze corect voluntarii, de la procesul de înscriere și instruire, la întocmirea documentelor necesare și la ce înseamnă experiența de voluntariat pentru un CV sau cerințe profesionale.
Voluntariatul vizează atingerea unui interes public în domenii precum arta și cultura, sportul și recreerea, educația și cercetarea, protecția mediului, sănătatea, asistența socială, religia, activismul civic, drepturile omului ș.a.m.d.. În materialul de azi ne propunem să vedem ce este voluntariatul în accepțiunea legii și, mai ales, ce NU este - cum ar fi un substitut pentru o relație de muncă sau prestare de servicii. Un deceniu de la reglementarea pe care o avem acum în față, legiuitorul a reușit să impună în lege și niște amenzi substanțiale pentru ignorarea formalităților legale. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de procesul de angajare (criterii de selecție, teste), de programele de pregătire și dezvoltare profesională a angajaților, precum și de aspectele legate de costurile de școlarizare și de obligațiile financiare ale angajaților în anumite situații.
Proiectul noii legi a poliției locale impune acestei categorii de funcționari obligativitatea de a să urma cursuri de formare profesională. Noile măsuri, aflate momentan în dezbatere publică, prevăd inclusiv recuperarea de la polițiștii locali a costurilor aferente cursurilor neabsolvite. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul migrației și al 'exodului creierelor' asupra disponibilității talentelor și a forței de muncă calificate, precum și de strategiile de atragere și reținere a personalului în regiunile afectate, aspecte esențiale pentru planificarea resurselor umane.
Orice efort de reformare a pieței unice este sortit eșecului dacă nu abordează în mod adecvat nevoile cu care se confruntă locuitorii regiunilor afectate de „exodul creierelor”, avertizează raportul „Viitorul Pieței Unice”, prezentat în fața Consiliului European de vinerea trecută și realizat de Enrico Letta, însărcinat de președinția belgiană a Consiliului să propună idei de reformă a pieței unice europene. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane se ocupă direct de angajarea, programul de lucru, salarizarea și condițiile de muncă ale personalului, inclusiv ale șoferilor, și trebuie să se asigure că totul este corect.
Ca regulă generală, relațiile de muncă presupun o repartizare uniformă a timpului de muncă și o activitate care se desfășoară într-un loc de muncă organizat de către angajator. Însă Codul muncii prevede și o serie de excepții, în funcție de specificul activităților desfășurate, iar în aceste situații angajatorul este cel care trebuie să stabilească organizarea și funcționarea unității în mod corespunzător - adică respectând limitele legale. Citește articolul
Este interesat de termenele fiscale precum declarația 112, care se referă la contribuțiile și impozitele angajaților.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament este interesat de calificările și pregătirea absolvenților din forța de muncă. Modificările în modul de obținere sau îmbunătățire a notei de bacalaureat pot influența nivelul de pregătire al viitorilor angajați și, implicit, modul în care departamentul recrutează și dezvoltă talentele.
În cazul în care nu sunt mulțumiți de nota obținută, cei ce au promovat examenul de bacalaureat pot cere să mai susțină încă o dată una sau mai multe probe ale examenului, în cadrul următoarelor sesiuni, potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbatere la Senat. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum trebuie angajați oamenii, ce acte primesc, plata salariilor și cum se termină colaborarea, subiecte esențiale pentru gestionarea personalului.
Deși munca nedeclarată sau, după caz, ignorarea celor mai elementare reguli care stau la baza relațiilor de muncă sunt în continuare principalele cauze ale conflictelor individuale de muncă, din ce în ce mai des apar relatări pe forumul avocatnet.ro care confirmă, din păcate, ineficiența măsurilor dispuse de autorități până în acest moment. Citește articolul