Este esențial pentru acest departament, deoarece modificările simplifică procesul de angajare și de prelungire a documentelor pentru personalul străin, reducând birocrația și efortul administrativ.
La Senat au fost depuse recent două proiecte de lege prin care se va modifica legislația referitoare la prezența străinilor în România. Primul vizează extinderea perioadei de ședere temporară de la unu la doi ani, iar cel de-al doilea propune dublarea valabilității autorizației de muncă la doi ani, în concordanță cu prelungirea perioadei de ședere. Inițiativele sunt justificate de nevoia de adaptare la contextul actual al pieței muncii, respectiv prezența în țară a unui număr din ce în ce mai mare de muncitori străini, și sunt menite a proteja firmele care folosesc forță de muncă ce provine din afara Uniunii Europene. Citește articolul
Extinderea Legii avertizorilor la firmele cu 50-249 de angajați implică direct departamentul de Resurse Umane, care trebuie să gestioneze implementarea canalelor interne de raportare și a procedurilor aferente pentru angajați.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane ar fi interesat de acest articol deoarece oferă informații despre numărul de angajați din agricultură și tendințele pieței muncii în acest sector cheie, utile pentru înțelegerea contextului forței de muncă la nivel național și european.
Domeniile în care România se clasifică în topurile agricole europene nu sunt chiar puține, la nivelul continentului țara noastră având o contribuție semnificativă la producția agricolă a UE. Însă potențialul, după relevă radiografia domeniului efectuată de Eurostat, este mult mai mare. Citește articolul
Informațiile despre impozitele pe veniturile personale, reforma pensiilor și plata prestațiilor sociale, chiar dacă sunt generale, pot influența strategiile de compensații și beneficii ale companiei și pot fi relevante pentru a răspunde întrebărilor angajaților legate de aceste aspecte.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul discută despre regulile de conduită pentru angajații din sănătate și despre sancțiunile disciplinare în caz de nerespectare, informații esențiale pentru definirea politicilor interne, a codurilor de etică și a procedurilor disciplinare.
O propunere legislativă depusă recent la Senat ar putea interzice personalului din sistemul de sănătate publică să pună presiune asupra pacienților să folosească servicii medicale private. Medicii și personalul care încalcă această regulă vor fi sancționați disciplinar. Citește articolul
Acest departament este direct implicat în informarea angajaților despre noile reguli și canalele de raportare, în stabilirea procedurilor interne legate de personal și în asigurarea că drepturile avertizorilor sunt respectate.
Data de 17 decembrie este cea de la care discutăm de aplicarea extinsă a Legii avertizorilor în România (Legea Whistleblowers), întrucât obligația de a avea canale interne de raportare și proceduri aferente începe să se aplice de la acest moment și companiilor care au între 50 și 249 de angajați. Iată ce presupune asta, mai exact: Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că modificarea legii poate lărgi numărul de persoane eligibile pentru a conduce tractoare, ajutând la rezolvarea problemei lipsei de personal și simplificând procesul de angajare.
O propunere de modificare a Codului rutier, recent adoptată de Senat, introduce noi prevederi referitoare la deținătorii de permise de conducere care vor fi îndreptățiți să conducă tractoare agricole sau forestiere. Conform documentului, aceste vehicule vor putea fi conduse de mai mulți șoferi, inclusiv cei de autoturisme, camioane și autobuze. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane se ocupă direct de planificarea, comunicarea și gestionarea concediilor angajaților, respectând atât nevoile firmei, cât și drepturile salariaților.
Una dintre cele mai frecvente probleme în relațiile de muncă este programarea și efectuarea concediului de odihnă anual. Codul muncii prevede că angajatorul are obligația de a programa concediile până la finalul anului curent pentru anul următor, dar cu consultarea colectivă sau individuală a salariaților. Totuși, aceste dispoziții nu sunt întotdeauna respectate și astfel apar și conflictele de muncă. Opinia salariaților, în special a celor care sunt părinți, trebuie luată în considerare pentru a asigura un echilibru optim între viața profesională și cea personală. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum noile reguli privind sănătatea și capacitatea de a conduce pot afecta angajații, mai ales cei care conduc în interes de serviciu sau cei cu dizabilități, influențând politici interne, evaluări și gestionarea personalului.
Pentru a elimina o situație întâlnită recent, în care zeci de persoane ce, în ciuda faptului că primesc indemnizații pentru nevăzători, dețin în continuare un permis de conducere, un grup de parlamentari propune, prin intermediul unui proiect legislativ aflat în dezbaterea Senatului, ca persoanele cu dizabilități sau tulburări psihice să fie verificate, iar în anumite situații să li se anuleze permisul auto. Printre altele, atunci când se stabilește termenul permanent de valabilitate a unui certificat de încadrare în grad de handicap, comisia de evaluare va trebui să verifice dacă respectiva persoană are un permis auto valid și să propună polițiștilor rutieri anularea lui, dacă acest lucru se impune. Citește articolul
Pentru a vedea cum aceste modificări fiscale pot afecta colaboratorii PFA din IT ai companiei și pentru a le oferi informații corecte.
Activitățile IT sunt excluse, în mod expres, din nomenclatorul activităţilor independente pentru care venitul net se poate determina în baza normelor anuale de venit, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor (MF). Măsura vine în contextul în care Guvernul a început să limiteze serios facilitățile de care beneficiază IT-iștii. Citește articolul