avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 727 soluții astăzi
Acasă Departament: Resurse Umane (HR)

Departament: Resurse Umane (HR)

ACCES PREMIUM

Reminder Salariu minim majorat în sectoarele speciale: Azi e ultima zi pentru a transmite modificările în Revisal

Acest departament este direct responsabil de stabilirea salariilor angajaților, de modificarea contractelor lor de muncă și de înregistrarea corectă a acestor modificări în sistemele oficiale, cum ar fi Revisal.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
28 Noiembrie 2023 | 17960 | Timp de citire: 1 min.

OUG nr. 93/2023 stabilește salariul minim brut pe țară garantat în plată pentru sectorul construcții, agricol și industria alimentară. Modificarea salariului minim trebuie transmisă în Revisal în termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii, adică până pe 28 noiembrie. Nerespectarea acestui termen poate fi sancționată cu amendă de la 5.000 la 8.000 lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Transportul în comun, mai scump în Iași decât în București. Prețul biletelor va crește, iar amenzile se vor dubla din decembrie

Creșterea costului transportului afectează direct angajații, influențând bugetele și așteptările salariale. De asemenea, menționarea majorării salariului minim ca factor de cost este relevantă pentru HR.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Noiembrie 2023 | 716 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noua reglementare a organizării sectoarelor de activitate pentru negocierile colective, oficializată

Acest departament gestionează relațiile cu angajații, sindicatele și contractele de muncă. Articolul oferă detalii esențiale despre cum se organizează negocierile colective, cum se clasifică activitatea firmei în anumite domenii pentru aceste negocieri și cum se aplică noile prevederi, ceea ce îi ajută să-și facă treaba mai bine.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
27 Noiembrie 2023 | 3394 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care reglementarea ce stabilește actualmente cele 58 de sectoare de activitate pentru negocierea colectivă și procedura de încadrare într-un sector sau altul mai producea efecte doar până la 24 noiembrie, Ministerul Muncii a venit cu un nou ordin pentru a o înlocui. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Divizările transfrontaliere, o nouă opțiune de reorganizare pentru companii

Divizarea unei companii are un impact semnificativ asupra angajaților (drepturile lor, informarea, participarea în noile entități), iar acest departament gestionează toate aspectele legate de personal.

Baciu Partners în Aspecte juridice
27 Noiembrie 2023 | 1227 | Timp de citire: 7 min.

Până recent, opțiunile de reorganizare din România nu includeau divizările transfrontaliere. Societățile erau nevoite să treacă prin tranzacții care aveau ca obiect vânzarea unei părți din afaceri („business transfers”) sau a unor active („asset transfers”), ceea ce punea presiune suplimentară pe cash-flow, existența unui preț fiind esențială în aceste cazuri. Mai mult decât atât, societățile implicate suportau și eventualul impact fiscal care decurgea din astfel de operațiuni, deloc de neglijat în cele mai multe cazuri. Faptul că de cele mai multe ori aceste operațiuni erau între societăți din cadrul aceluiași grup necesita o atenție deosebită din perspectiva prețurilor de transfer. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 20 - 26 noiembrie 2023

Pentru a înțelege cum noile schimbări privind încadrarea în sectoare de activitate afectează negocierile contractelor colective de muncă și relațiile cu angajații.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
27 Noiembrie 2023 | 1498 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 20 - 26 noiembrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Ger și ninsori în România, 21 de porțiuni de drumuri naționale închise. În Tulcea nu se circulă pe niciun drum, zăpada atinge doi metri

Informațiile despre închiderea drumurilor și vremea rea afectează siguranța angajaților pe drumul spre și de la muncă, precum și capacitatea acestora de a ajunge la birou. De asemenea, secțiunea despre rezistența la antibiotice este relevantă pentru sănătatea generală a angajaților și programele de wellness.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Noiembrie 2023 | 733 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: În cazul facturilor din deplasările salariaților, firmele trebuie să-și modifice procedurile interne

Articolul influențează direct modul în care angajații își decontează cheltuielile de deplasare, impunând schimbări în procedurile interne pe care departamentul de Resurse Umane le gestionează sau le comunică angajaților.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Noiembrie 2023 | 14284 | Timp de citire: 2 min.

În contextul obligativității, de la 1 ianuarie 2024, de a transmite în e-Factura toate facturile din relația B2B, companiile ar trebui să-și actualizeze procedurile interne privind deplasările salariaților. Cu alte cuvinte, trebuie făcut în așa fel încât facturile din deplasări să fie emise direct pe firmă, pentru a putea fi încărcate în e-Factura. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce faci ca tranziția de la ”singurul copil” la ”frate mai mare” să fie ușoară

Departamentul de Resurse Umane este interesat de acest tip de conținut deoarece vizează bunăstarea angajaților și echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Oferind resurse și sfaturi despre gestionarea tranzițiilor familiale majore, cum ar fi venirea unui nou copil, HR-ul poate sprijini angajații, contribuind la reducerea stresului și la creșterea satisfacției la locul de muncă.

totuldespremame.ro în Weekend
25 Noiembrie 2023 | 9896 | Timp de citire: 4 min.

Relația între frați începe din momentul în care îl anunți pe copilul mai mare în legătură cu sarcina. Cum îl poți ajuta să-și creeze o legătură cu fratele nenăscut încă? E nevoie de timp să-l pregătești și tot de timp să accepte schimbarea. Psihologul Dr. Laura Markham, în cartea ”Părinți liniștiți, frați fericiți” dedică un întreg capitol temei ”relația frate mai mare – bebeluș”. Iată recomandările ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reglementări în materia hărțuirii la locul de muncă ar putea fi adoptate anul următor

Acest departament se ocupă direct de bunăstarea angajaților, de crearea unui mediu de lucru sigur și respectuos, de politicile interne legate de hărțuire și de modul în care sunt gestionate plângerile angajaților.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2023 | 1 | 2398 | Timp de citire: 3 min.

Recenta metodologie privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă nu este ultimul act normativ important pe care o să-l vedem pe acest subiect o vreme de acum încolo. Aderarea la Convenția privind eliminarea violenței și a hărțuirii în lumea muncii va aduce cu sine și alte modificări legislative în materie în viitorul apropiat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Termenul până la care poate fi utilizat ajutorul pentru plata facturilor sau datoriilor la energie, extins oficial până în martie 2024

Pentru a ști ce ajutoare de la stat sunt disponibile pentru angajați sau familiile lor în privința costurilor cu energia, putând oferi informații sau sfaturi utile.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2023 | 41 | 90065 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a putea face față scumpirilor recente la energie, pensionarii și persoanele cu dizabilități ce au venituri mici, persoanele care primesc ajutor social și familiile care primesc alocație de susținere beneficiază, în 2023, de un ajutor financiar de 1.400 de lei, pentru plata facturilor sau datoriilor la furnizorii de energie, potrivit unei ordonanțe apărute în 2022. Ajutorul se poate folosi pentru plata facturilor la energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne de foc, cărbune etc. După cum s-a stabilit printr-o ordonanță apărută vineri, termenul până la care se pot folosi banii a fost extins cu trei luni, până la 31 martie 2024. Citește articolul