Subliniază faptul că obligațiile de sănătate și securitate în muncă rămân valabile și în cazul telemuncii, inclusiv riscul de accidente de muncă acasă, aspecte cruciale pentru acest departament.
Încă de la începutul anului, merită să fixăm câteva noutăți relevante în domeniul telemuncii: una ce ține de formalismul negocierii cu privire la desfășurarea activităților de către angajat în afara biroului și alta ce ține de regimul cheltuielilor acoperite de angajator. Pe lângă acestea, ne reamintim câteva puncte în discuția despre ce reprezintă și ce nu reprezintă telemunca. Citește articolul
Deoarece ergonomia biroului este esențială pentru prevenirea problemelor de sănătate cauzate de o postură incorectă (dureri de spate, oboseală musculară), intrând direct în aria de responsabilitate a SSM.
Anul 2022 ne-a învățat câteva lecții valoroase. Aici, la Antares Romania, am realizat cât de important personalul nostru este pentru succesul afacerii noastre. Ei sunt inima și sufletul companiei și sănătatea și binele lor sunt prioritățile noastre principale. Știm că atunci când angajații noștri sunt fericiți și sănătoși, sunt mai productivi, implicați și mai motivați. De aceea crearea unui mediu de muncă sănătos și confortabil este o prioritate pentru noi. Citește articolul
Pentru a se asigura că angajații care conduc mașini în interes de serviciu sunt informați despre noile reguli de circulație, reducând riscurile de accidente rutiere și contribuind la siguranța lor la locul de muncă.
Pe lângă regulile din mai multe domenii, și legislația ce vizează circulația rutieră și conducătorii de vehicule a suferit o serie de modificări în ultima perioadă. Astfel, în acest an, printre altele, amenzile rămân la nivelul din 2022, șoferii își vor putea accesa online istoricul sancțiunilor rutiere, iar, în anumite condiții, cei interesați vor putea deveni șoferi profesioniști mai devreme. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă. Recomandările privind evitarea aglomerărilor, purtarea măștilor, triajul epidemiologic zilnic și încurajarea vaccinării sunt esențiale pentru a preveni răspândirea bolilor și a asigura un mediu de lucru sigur, conform normelor de sănătate publică.
Ținând cont de creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă din ultima perioadă peste media ultimelor cinci sezoane, autoritățile sanitare au instituit joi stare de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul
Este responsabil pentru siguranța angajaților în timpul activităților de teambuilding și trebuie să știe ce reguli se aplică în caz de accidente sau cum să prevină riscurile.
Dacă pentru angajați, teambuilding înseamnă, în general, o experiență plăcută, pentru departamentele ce se ocupă de contabilitate și de resurse umane teambuilding înseamnă un pic de bătaie de cap. Când și cum se pot deduce unele cheltuieli? Le impunem sau nu le impunem anajaților să vină? Avem nevoie de un întreg cadru de „reglementare internă” a acestor evenimente sau plecăm doar într-un soi de mini-concediu pe banii angajatorului? Câte documente trebuie să facem dacă un angajat are un accident și cum putem face să scăpăm de responsabilitate în anumite situații? Citește articolul
Are grijă ca angajații să lucreze în condiții sigure și sănătoase, îndeplinind toate obligațiile legale cu privire la siguranța la locul de muncă, inclusiv instruirile.
Opțiunea pentru aplicarea impozitului micro sau pentru păstrarea acestuia, de la 1 ianuarie, a presupus în unele cazuri încheierea unui contract de muncă, chiar dacă scopul lui este doar îndeplinirea unei condiții (alții optând pentru mandat). În acest context, societățile au avut de bifat și au de bifat, în continuare, mai multe formalități pentru acel unic angajat. Citește articolul
Avertismentul privind iminența unei epidemii de gripă și creșterea infecțiilor respiratorii este direct relevant pentru asigurarea sănătății și siguranței angajaților la locul de muncă și pentru implementarea măsurilor preventive necesare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Datele despre numărul mare de infecții respiratorii sunt cruciale pentru elaborarea și implementarea măsurilor de prevenție și protejare a sănătății angajaților la locul de muncă, pentru a reduce riscul de îmbolnăvire și absențe.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Deși nu tratează direct siguranța la locul de muncă, articolul este util pentru a înțelege cum trebuie tratate din punct de vedere legal constatările medicilor de medicina muncii privind aptitudinea angajaților, pentru a evita decizii premature și greșeli legale în gestionarea contractelor de muncă.
Printre deciziile instanțelor judecătorești în domeniul relațiilor de muncă pe care redacția noastră le-a prezentat în acest an s-au numărat și hotărâri în care judecătorii au dat dreptate angajatorilor, nu doar salariaților. Mai sunt câteva zile și se încheie acest an, așa că merită să facem azi retrospectiva acestor decizii pentru angajatori: Citește articolul
Departamentul SSM trebuie să știe că aspectele legate de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă pot fi negociate și incluse în contractele colective, iar ei trebuie să pregătească propuneri în acest sens.
Dincolo de extinderea obligației de a iniția negocieri colective pentru încheierea unui contract colectiv de muncă și la companiile cu numărul total de angajați cuprins între 10-21, noua lege a dialogului social mai aduce câteva noutăți pe care angajatorii din sectorul privat trebuie să le știe. Citește articolul