Prezintă detalii despre cum sunt stabilite normele de siguranță la locul de muncă, comitetele de securitate și sănătate, și examenele medicale, contribuind la crearea unui mediu de lucru sigur și sănătos.
Îi putem spune atât rezultatul negocierii colective, cât și legea părților sau izvor intern specific de dreptul muncii - toate cele trei variante sunt corecte, având în vedere importanța acestui act juridic încheiat între angajator și salariații săi. Acum că mai mulți angajatori sunt obligați să înceapă discuțiile pentru a încerca încheierea unui astfel de contract, e cazul să ne aducem aminte de importanța acestuia, dar și să punctăm câte ceva despre conținutul acestuia. Citește articolul
Informația este relevantă pentru a preveni situațiile în care angajații ar putea fi puși să lucreze ore excesive (ex. 12 ore pe zi) pentru a recupera absențele, ceea ce ar putea afecta sănătatea și siguranța lor la locul de muncă.
Salariații au dreptul să absenteze, cu recuperarea ulterioară, până la zece zile pe an pentru urgențe familiale cauzate de boli sau accidente, când acesta prezența acestuia e necesară altundeva decât la locul de muncă. Recuperarea este obligatorie pentru că acele zile de absență sunt plătite. Pentru că s-a pus problema recuperării lor și în altă lună decât cea în care au fost luate acele zile de absență, am vrut să știm cum ar trebui abordată chestiunea plății acelor zile. Citește articolul
Articolul raportează numărul de accidente de muncă, controalele și sancțiunile primite de la inspectorii de muncă, oferind o imagine a situației siguranței la locul de muncă și a măsurilor luate de autorități.
Deși vorbim de capitala țării și de o concentrare uriașă de forță de muncă, datele inspectorilor arată în București o situație deloc îmbucurătoare a muncii nedeclarate - o medie de 5,5 persoane în fiecare zi lucrătoare au fost identificate prestând muncă nedeclarată. Asta în contextul în care vorbim de angajați controlați în mod efectiv de inspectori, ceea ce înseamnă că, în realitate, fenomenul are o amploare mult mai mare. Citește articolul
Stabilește ce echipamente de protecție trebuie să folosească angajații care lucrează la repararea și recondiționarea echipamentelor electrice vechi, pentru a asigura siguranța la locul de muncă.
O mare parte dintre echipamentele și aparatele electrice sau electronice aflate pe final de viață vor putea fi, în curând, recondiționate și reintroduse pe piață, astfel încât numărul de astfel de aparate ce sunt încă funcționale, dar care ajung totuși la reciclare să se reducă. Cadrul legal pentru recondiționarea și reutilizarea aparatelor electrice și electronice e stabilit de o lege apărută azi și care are scopul de a transpune, de fapt, o directivă europeană. Noua lege se va aplica din martie. Citește articolul
Subliniază faptul că obligațiile de sănătate și securitate în muncă rămân valabile și în cazul telemuncii, inclusiv riscul de accidente de muncă acasă, aspecte cruciale pentru acest departament.
Încă de la începutul anului, merită să fixăm câteva noutăți relevante în domeniul telemuncii: una ce ține de formalismul negocierii cu privire la desfășurarea activităților de către angajat în afara biroului și alta ce ține de regimul cheltuielilor acoperite de angajator. Pe lângă acestea, ne reamintim câteva puncte în discuția despre ce reprezintă și ce nu reprezintă telemunca. Citește articolul
Deoarece ergonomia biroului este esențială pentru prevenirea problemelor de sănătate cauzate de o postură incorectă (dureri de spate, oboseală musculară), intrând direct în aria de responsabilitate a SSM.
Anul 2022 ne-a învățat câteva lecții valoroase. Aici, la Antares Romania, am realizat cât de important personalul nostru este pentru succesul afacerii noastre. Ei sunt inima și sufletul companiei și sănătatea și binele lor sunt prioritățile noastre principale. Știm că atunci când angajații noștri sunt fericiți și sănătoși, sunt mai productivi, implicați și mai motivați. De aceea crearea unui mediu de muncă sănătos și confortabil este o prioritate pentru noi. Citește articolul
Pentru a se asigura că angajații care conduc mașini în interes de serviciu sunt informați despre noile reguli de circulație, reducând riscurile de accidente rutiere și contribuind la siguranța lor la locul de muncă.
Pe lângă regulile din mai multe domenii, și legislația ce vizează circulația rutieră și conducătorii de vehicule a suferit o serie de modificări în ultima perioadă. Astfel, în acest an, printre altele, amenzile rămân la nivelul din 2022, șoferii își vor putea accesa online istoricul sancțiunilor rutiere, iar, în anumite condiții, cei interesați vor putea deveni șoferi profesioniști mai devreme. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă. Recomandările privind evitarea aglomerărilor, purtarea măștilor, triajul epidemiologic zilnic și încurajarea vaccinării sunt esențiale pentru a preveni răspândirea bolilor și a asigura un mediu de lucru sigur, conform normelor de sănătate publică.
Ținând cont de creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă din ultima perioadă peste media ultimelor cinci sezoane, autoritățile sanitare au instituit joi stare de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul
Este responsabil pentru siguranța angajaților în timpul activităților de teambuilding și trebuie să știe ce reguli se aplică în caz de accidente sau cum să prevină riscurile.
Dacă pentru angajați, teambuilding înseamnă, în general, o experiență plăcută, pentru departamentele ce se ocupă de contabilitate și de resurse umane teambuilding înseamnă un pic de bătaie de cap. Când și cum se pot deduce unele cheltuieli? Le impunem sau nu le impunem anajaților să vină? Avem nevoie de un întreg cadru de „reglementare internă” a acestor evenimente sau plecăm doar într-un soi de mini-concediu pe banii angajatorului? Câte documente trebuie să facem dacă un angajat are un accident și cum putem face să scăpăm de responsabilitate în anumite situații? Citește articolul
Are grijă ca angajații să lucreze în condiții sigure și sănătoase, îndeplinind toate obligațiile legale cu privire la siguranța la locul de muncă, inclusiv instruirile.
Opțiunea pentru aplicarea impozitului micro sau pentru păstrarea acestuia, de la 1 ianuarie, a presupus în unele cazuri încheierea unui contract de muncă, chiar dacă scopul lui este doar îndeplinirea unei condiții (alții optând pentru mandat). În acest context, societățile au avut de bifat și au de bifat, în continuare, mai multe formalități pentru acel unic angajat. Citește articolul