Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament are nevoie să cunoască deciziile legale importante, cum ar fi hotărârile Curții Europene de Justiție, pentru a se asigura că firma respectă legislația muncii și evită amenzi sau procese legate de programul de lucru și formarea profesională.
Timpul petrecut de un salariat la un curs de formare profesională care i-a fost impus de angajator constituie timp de lucru, chiar dacă are loc în afara locului obișnuit de muncă, respectiv la sediul furnizorului de servicii de formare, în afara programului de lucru și dacă, în acest răstimp, angajatul nu își exercită atribuțiile obișnuite, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță care a vizat un caz din România. Prin prisma deciziei CJUE, angajatorii se pot aștepta la eventuale solicitări din partea salariaților sau chiar a inspectorilor de muncă de compensare a timpului petrecut în formare profesională, cu împlinirea condițiilor menționate anterior, ca muncă suplimentară. Citește articolul
Se asigură că firma respectă legile privind conectarea caselor de marcat la ANAF și evită amenzile sau alte sancțiuni legale.
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce drepturi are compania și ce pași legali trebuie urmați atunci când ANAF face greșeli și blochează conturile bancare, pentru a se asigura că totul este conform legii și că interesele companiei sunt protejate.
În ultimele luni, tot mai mulți contribuabili au fost subiectul unor popriri înființate în mod eronat. Popririle în discuție nu au fost înființate conform prevederilor Codului de Procedură Fiscală ori ca urmare a înregistrării unor obligații fiscale restante, ci din alte motive, care ar putea ține de breșe din infrastructura Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Despre ce este vorba și ce este de făcut? Citește articolul
Se asigură că firma respectă toate legile privind zilele libere legale, excepțiile și compensațiile, pentru a evita amenzi și litigii.
Din cele 15 zile nelucrătoare de sărbătoare legală de care pot profita anual salariații din România, numai nouă vor pica în 2022 în intervalul luni - vineri al săptămânii. Cine va trebui să lucreze în zilele de sărbătoare legală va trebui să primească de la angajator compensații legale. Citește articolul
Orice schimbare în modul de gestionare a documentelor medicale și a platformelor de sănătate necesită o analiză juridică atentă pentru a asigura respectarea legilor și reglementărilor în vigoare.
Guvernul a analizat în ședința de miercuri un memorandum privind digitalizarea sistemului de sănătate din România, ce vizează două sisteme informaționale: unul care să gestioneze electronic documentele utilizate în sănătate, cum ar fi biletele de trimitere sau concediile medicale, și unul prin care la dosarul electronic de sănătate (DES) să fie conectați și alți furnizori de servicii medicale, în afara de medicii din clinici și spitale. Citește articolul
Posibilitatea reintroducerii unor restricții mai dure impune departamentului Juridic & Conformitate să analizeze și să adapteze politicile interne ale companiei pentru a se asigura că respectă noile reglementări legale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se referă la posibile noi legi și cerințe legale stricte legate de gestionarea deșeurilor, autorizații de mediu și sancțiuni, esențiale pentru a asigura respectarea legilor și a evita problemele legale.
Într-o încercare de a reduce intrările de deșeuri ce nu pot fi prelucrate pe teritoriul țării noastre, care pot ajunge la gropile de gunoi sau depozitate ilegal, se urmărește, printr-o propunere legislativă înregistrată recent la Senat, ca doar firmele care au instalații de valorificare a deșeurilor autorizate să poată introduce în România astfel de produse. Mai mult, operatorii economici care prelucrează deșeuri fără a avea autorizațiile de mediu necesare vor fi sancționați cu confiscarea veniturilor obținute din această valorificare. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate modificările aduse legilor care reglementează funcționarea companiilor, pentru a asigura că firma respectă regulile privind acționarii, votul și structura internă.
O propunere recentă înregistrată la Senat vrea introducerea expresă în Legea societăților a acțiunilor și a părților sociale cu vot multiplu, ca un prim pas pentru implementarea tranzacțiilor de venture în România, potrivit inițiatorilor. Astfel, vor exista două clase de părți sociale - ordinare și executive - și trei tipuri de acțiuni - ordinare, preferențiale și executive. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să fie la curent cu noile legi și decizii guvernamentale privind accesul în locurile publice și testarea COVID-19, pentru a se asigura că firma respectă toate regulile.
Pe lângă prelungirea stării de alertă, Guvernul a stabilit miercuri și relaxarea unora dintre restricțiile impuse în contextul epidemiologic actual, printre care și permiterea accesului într-o serie de spații, inclusiv în cele comerciale, a celor nevaccinați împotriva COVID-19 sau netrecuți prin boală, în baza unor teste recente. Astfel, cei ce vor să se testeze pentru a putea intra, de pildă, în magazine vor avea nevoie de un rezultat rapid. În acest sens, Ministerul Sănătății a anunțat că, începând de azi, nu mai puțin de 132 laboratoare autorizate vor putea emite rezultate la testarea COVID-19 cu validare rapidă, lista completă putând fi descărcată din articol. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de respectarea legilor muncii, de redactarea și înregistrarea corectă a contractelor și de evitarea amenzilor pentru muncă nedeclarată sau subdeclarată. Articolul oferă detalii despre obligațiile legale și consecințe.
Sancțiunile pe care inspectorii de muncă le pot aplica atunci când constată situații de muncă nedeclarată s-au majorat, fiind introdusă recent și o sancțiune pentru munca subdeclarată, scopul fiind descurajarea muncii la negru sau încurajarea declarării în mod corect a contractelor individuale de muncă. Citește articolul