Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
E preocupat de identificarea și gestionarea riscurilor legale și operaționale, cum ar fi amenzile, restricțiile de trafic sau impactul asupra reputației companiei din cauza nerespectării noilor reglementări.
Ținând cont de faptul că traficul rutier este cea mai importantă sursă a poluării fonice din oraș, Primăria Capitalei vrea să limiteze, printr-un proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pus marți în transparență publică, circulația vehiculelor ce generează un nivel mare de zgomot. Astfel, acestea vor putea circula doar în timpul zilei, între 08:00 și 22:00. Citește articolul
Schimbările privind modul de organizare a alegerilor pot influența stabilitatea politică a țării, un factor important de risc pe care departamentul de management al riscului îl monitorizează, deoarece poate afecta mediul de afaceri.
Printr-un proiect legislativ înregistrat marți pentru dezbatere la Senat, mai mulți parlamentari vor să reunească legislația electorală actuală într-un singur act normativ: Codul Electoral. Printre schimbările conținute de proiect se numără organizarea alegerilor pentru primari și președinți de consilii județene în două tururi, reducerea numărului de parlamentari și introducerea buletinelor de vot bilingve în zonele în care trăiesc mulți cetățeni ce aparțin unei minorități. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că există un control adecvat asupra modului în care sunt acordate beneficiile (cum sunt tichetele culturale) și că firma respectă normele pentru a evita eventualele probleme sau riscuri.
Valoarea tichetelor culturale a fost majorată la 190 lei/lună și la 380 lei pentru cele acordate ocazional, potrivit unui ordin oficializat astăzi. Creșterea reprezintă 30 de lei în plus pentru cele acordate per eveniment și 20 lei pentru cele lunare. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile legate de modul în care compania colectează, păstrează și folosește datele clienților. Deciziile instanțelor pot schimba aceste riscuri și necesită ajustarea politicilor interne pentru a preveni problemele.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) confirmă marți că dreptul UE se opune unei păstrări generalizate și nediferențiate a datelor de transfer și a datelor de localizare, cu excepția cazurilor de amenințare gravă pentru securitatea națională, în cauzele conexate SpaceNet și Telekom Deutschland. Pentru combaterea criminalității grave, statele membre pot totuși, cu respectarea strictă a principiului proporționalității, să prevadă, printre altele, o păstrare direcționată și/sau rapidă a unor asemenea date, precum și o păstrare generalizată și nediferențiată a adreselor IP. Citește articolul
Trebuie să evalueze riscurile legate de creșterea prețurilor (energie, alimente), de posibilele taxe noi și de controalele autorităților care pot afecta operațiunile companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament monitorizează și reduce riscurile pentru companie. Informațiile despre proprietarii reali sunt cruciale pentru a preveni riscuri legate de spălarea banilor, finanțarea terorismului și pentru a proteja reputația firmei.
Din 26 noiembrie 2022, beneficiarii reali ai firmelor vor trebui trecuți direct în actul constitutiv, conform unei legi noi. Însă această obligație va viza numai societățile care se înființează începând cu acea dată. Cu toate acestea, specialiștii recomandă firmelor deja înființate să includă beneficiarii reali în actul constitutiv cu prima ocazie disponibilă. Citește articolul
Este important pentru a identifica și gestiona pericolul ca autoritățile fiscale să recalifice anumite contracte cu PFA-uri, ceea ce ar putea genera costuri suplimentare neașteptate și probleme legale pentru companie.
Deși modificările la plafoanele de contribuții sociale și la aplicarea sistemului normelor de venit au adus un val de nemulțumiri printre titularii PFA-urilor, regimul fiscal al acestora din urmă continuă să fie cu mult mai avantajos decât al salariaților. Citește articolul
Criza energetică, riscul de recesiune și potențialele disruperi ale lanțurilor de aprovizionare, inclusiv prin intervenții guvernamentale (precum noul instrument al Comisiei Europene), reprezintă riscuri majore pentru continuitatea afacerii. Acest departament trebuie să le evalueze și să pregătească planuri de răspuns.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Identificarea și gestionarea riscurilor financiare și operaționale este rolul acestui departament. Clauzele de reziliere creează un risc financiar pe care trebuie să-l evalueze, să-l anticipeze și să dezvolte strategii pentru a-l controla.
În contextul în care, de câteva luni, există o nouă taxă de reziliere ce poate fi impusă companiilor, redacția noastră a căutat mai multe informații despre aceste taxe pe care le pot cere, în general, furnizorii de servicii la încetarea anticipată a contractelor cu persoanele juridice și ce se poate face (măcar teoretic) pentru a le evita. Pe scurt, ideea este că firmelor li se poate impune destul de des să plătească așa-zise taxe de reziliere și că acestea trebuie să se descurce pe cont propriu. Citește articolul
Acest departament analizează riscul ca firma să piardă banii investiți în pregătirea angajaților și se asigură că există mecanisme clare pentru a recupera costurile dacă angajații pleacă mai devreme.
Angajatorii sunt îndrituiți să le pretindă angajaților în care au investit sub aspectul formării profesionale să rămână în companie o perioadă de timp, iar, dacă nu o fac, să acopere cheltuielile pricinuite de formare. Totuși, chiar și acest drept se învârtește în sfera rezonabilului și proporționalului, astfel că angajatorii nu pot conta pe o retenție impusă de mai mult de doi-trei ani ori pe o despăgubire de 100% în toate situațiile. Citește articolul