Departament: Relații cu Investitorii și Guvernanță
UPDATE Deputații au adoptat proiectul privind limitarea avansurilor în antecontractele de vânzare-cumpărare cu dezvoltatorii. Care sunt noutățile
Pentru a evalua impactul noilor legi asupra stabilității financiare și a reputației companiei în ochii investitorilor, precum și pentru a asigura o administrare transparentă și responsabilă a afacerii.
12 Noiembrie 2025 | 7937 | Timp de citire: 4 min.
Propunerea adoptată la Senat în primăvară prin care s-a propus plafonarea avansului cerut de dezvoltatorii imobiliari în funcție de stadiul construcţiei a fost adoptată azi, cu ceva modificări, și de deputați. Ce prevede acum proiectul: Citește articolul
Bursa pe înțelesul tuturor
Cum verifici dacă brokerul prin care investești este autorizat
Acest departament este responsabil pentru transparența și buna gestionare a companiei, în interesul acționarilor. Alegerea partenerilor financiari autorizați demonstrează o bună guvernanță și protejează reputația companiei.
12 Noiembrie 2025 | 2 | 1533 | Timp de citire: 2 min.
Înainte să investești, întreabă-te cui îi încredințezi banii. Verificarea autorizației unui broker sau a unei firme de investiții e primul pas spre siguranță. Nu e un detaliu birocratic, ci o barieră reală între tine și potențialele fraude. Citește articolul
Măsuri rapide prin care contabilii pot contracara riscurile de spălare de bani
Articolul subliniază importanța corectitudinii financiare și a controalelor interne, elemente cheie pentru a asigura investitorii că firma este bine administrată și respectă regulile.
Specialiștii recomandă contabililor să pună în aplicare anumite măsuri pe termen scurt pentru a identifica și contracara riscurile de spălare a banilor la care sunt expuși. Așa cum reiese dintr-un raport recent al Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), în colaborare cu Corpul Experților Contabili și al Contabililor Autorizați din România (CECCAR), acest domeniu de activitate este expus la riscuri. Citește articolul
Păstrarea IMCA îngrijorează multinaționalele: România riscă să alunge investitorii străini
Articolul discută în mod explicit impactul IMCA asupra sentimentului și deciziilor investitorilor, a randamentelor așteptate și a atractivității României pentru investițiile străine, aspecte cheie pentru relația cu investitorii.
Deși era prezentat inițial ca o măsură temporară, impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) se aplică deja de doi ani. Iar discuțiile recente contradictorii despre păstrarea sa nu fac decât să amplifice îngrijorările multinaționalelor, atrag atenția specialiștii. În acest fel, țara noastră riscă să alunge investitorii străini, iar oportunitățile ratate nu se vor întoarce prea curând. Citește articolul
Soluționarea disputelor în zona prețurilor de transfer: Aspecte practice în România și alte state din Europa Centrală și de Est
Potențialele ajustări fiscale mari sau disputele prelungite legate de prețurile de transfer pot afecta rezultatele financiare ale companiei și, implicit, încrederea investitorilor. Acest departament este interesat de un management transparent și eficient al riscurilor fiscale pentru a asigura o bună guvernanță și pentru a comunica investitorilor stabilitatea și conformitatea financiară a companiei.
Aspectele fiscale legate de prețurile de transfer sunt extrem de complexe, astfel că autoritățile fiscale din Europa Centrală și de Est, inclusiv cele din România, derulează controale frecvente și, deseori, prelungite la companiile care derulează operațiuni transfrontaliere. Însă procedurile de control diferă de la țară la țară și la fel și mecanismele pe care le au la dispoziție contribuabilii pentru a se proteja de potențiale interpretări nefavorabile ale autorităților fiscale. În privința soluționării disputelor, în cele mai multe țări, inclusiv în România, cazurile ajung în instanță. Citește articolul
Transferul de întreprindere: De la „vânzarea afacerii” la protecția automată a contractului de muncă
Pentru a demonstra că firma respectă legile și se comportă responsabil, un aspect important pentru încrederea investitorilor și pentru o bună conducere a companiei.
10 Noiembrie 2025 | 1067 | Timp de citire: 4 min.
Transferul de întreprindere nu e o simplă formalitate administrativă, ci un moment cu miză juridică și operațională: contracte care „merg” la noul angajator, drepturi salariale și colective ce trebuie păstrate, obligații de informare și consultare cu termene clare, riscuri de neconformare care pot scumpi tranzacția și pot tensiona relațiile de muncă. Deschidem azi o serie de articole în care cartografiem ce înseamnă acest transfer pentru angajați și pentru noul angajator. Citește articolul
Reges-Online: Nu mai este necesară informarea ITM cu privire la persoana responsabilă de operarea în registru. Importanța jurnalului de operațiuni
Transparența și responsabilitatea oferite de jurnalul Reges-Online, care permite reprezentantului legal să vadă toate acțiunile efectuate, contribuie la o bună guvernare corporativă, asigurând că operațiunile sunt monitorizate și că există o trasabilitate clară a deciziilor și acțiunilor la nivel strategic.
Informarea inspectoratelor cu privire la persoana responsabilă de registrul de evidență a salariaților nu mai este necesară în Reges-Online, așa cum a fost necesară până acum în cazul Revisal. Platforma Reges este concepută pentru a audita tot ce se întâmplă, iar utilizatorii și ce au făcut aceștia este vizibil chiar în platformă, prin urmare este posibilă oricum identificarea „responsabililor” în orice moment. Citește articolul
Gânduri pentru acasă
De ce (nu) se vor întâmpla unele lucruri, în anii ce vin?
Articolul analizează perspectivele economice și de competitivitate ale unei țări pe termen lung, aspecte care influențează direct deciziile investitorilor și strategiile de guvernanță corporativă.
Undeva în România, un tânăr de 26 de ani stă 4 ore pe zi pe Insta, să urmărească celebrități și să-i treacă timpul. În altă zonă, un inginer de 26 de ani folosește tehnologie să automatizeze logistica unei fabrici și economisește 2 mil eur pe an. Unul consumă tehnologie, celălalt o pune la treabă. Pe cine încurajăm noi, ca țară? Citește articolul
Noi cazuri de inactivitate sunt scoase din cazierul fiscal de la momentul reactivării, nu după trei luni de la reactivare
Investitorii și partenerii sunt interesați de seriozitatea și stabilitatea firmei. Un cazier fiscal curat este un semn bun de guvernare corectă și poate influența încrederea investitorilor.
Câteva cazuri noi de inactivitate sunt scoase din cazierul fiscal al contribuabililor direct de la momenul reactivării, nu abia după trei luni de la reactivare, ca până acum. Măsura apare într-o lege oficializată recent. Citește articolul
Contabilitate: Principalele riscuri de spălare a banilor cu care se pot confrunta profesioniștii din acest domeniu
Acest departament se asigură că firma este condusă corect și transparent. Evitarea spălării banilor este vitală pentru încrederea investitorilor și buna reputație a companiei.
Contabilitatea se numără printre domeniile expuse riscurilor de spălare a banilor, așa cum reiese dintr-un raport recent publicat de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), în colaborare cu Corpul Experților Contabili și al Contabililor Autorizați din România (CECCAR). Astfel, profesioniștii contabili trebuie să fie conștienți de principalele riscuri la care sunt expuși. Citește articolul










