Acest departament se ocupă cu redactarea fișelor de post, gestionarea relației cu angajații și asigurarea că sarcinile atribuite sunt în linie cu descrierea postului și competențele acestora.
Până nu demult, era chestionată chiar obligativitatea fișei postului. Există, totodată, dintotdeauna, discuția despre cât de detaliată și de explicită ar trebui să fie fișa postului, iar practica ne răspunde aici în felurite moduri: de la descrieri mult prea sumare, incomplete sau care nici măcar nu se pliază pe realitate, până la descrieri de pagini întregi. Recent, mi-a reținut atenția nelămurirea unui angajat din zona IT&C căruia nu i se părea normal nici să trimită e-mailuri, pentru că nu scrie expres în fișa postului că trebuie să mai facă și asta, nici să execute diverse sarcini date de superiorul său, deși ele se încadrează în limita atribuțiilor sale. Citește articolul
HR-ul se ocupă de angajați, salarii și beneficii, așa că trebuie să știe exact cum sunt afectate veniturile IT-iștilor, cum să le calculeze corect salariile și să comunice aceste schimbări personalului.
În urma modificărilor recente privind taxarea activității salariale a IT-iștilor, adică a persoanelor fizice care creează programe pentru calculator, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat marți un ghid cu clarificări. Citește articolul
Acest departament este interesat de statistici privind salariile medii pentru a stabili bugete de personal, a atrage și reține angajați și a compara remunerațiile cu piața.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modificările privind drepturile angajaților, cum ar fi decontarea navetei sau plata salariilor restante în cazul suspendării, fiind esențial pentru gestionarea personalului.
După cum reiese dintr-o lege oficializată azi, funcționarii publici care au domiciliul într-o altă localitate decât cea în care lucrează vor putea beneficia, dacă autoritățile locale decid în acest sens, de decontarea cheltuielilor cu transportul între cele două localități. Noua lege se aplică din 16 noiembrie. Citește articolul
Articolul abordează impactul monitorizării asupra bunăstării angajaților, a relației de încredere și a echilibrului muncă-viață personală, aspecte esențiale pentru gestionarea personalului și crearea unui mediu de lucru sănătos.
Anul acesta, o realitate complexă a captat atenția specialiștilor în SSM (sănătatea și securitatea la locul de muncă): supravegherea digitală în spațiul de muncă. Odată cu avansul tehnologic și accelerarea digitalizării, în special în contextul pandemiei, angajatorii au recurs din ce în ce mai mult la instrumente sofisticate pentru a monitoriza activitatea angajaților. Acest fapt nu numai că modifică dinamica și structura locului de muncă, dar aduce și provocări noi în ceea ce privește SSM. Citește articolul
Legea avertizorilor de integritate este de mare interes pentru departamentul HR, deoarece impactează modul în care sunt gestionate sesizările interne și protecția angajaților care raportează nereguli în companie.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu limitele de numerar pentru plățile de avansuri către angajați sau alte operațiuni legate de personal.
După ce prevederile Legii reformei fiscale referitoare la plafoanele aplicabile operațiunilor de încasări și plăți cu numerar au fost vehement criticate în spațiul public, Guvernul a adoptat o ordonanță prin care a lăsat neschimbate majoritatea plafoanelor care s-au aplicat și până acum. Ordonanța își produce efectele din 11 noiembrie și păstrează, de exemplu, plafonul privind sumele în numerar aflate în casierie la final de zi, așa cum a fost stabilit de Parlament, adică la 50.000 de lei. Citește articolul
Informațiile despre fondurile de pensii private sunt relevante pentru pachetele de beneficii oferite angajaților. De asemenea, datele despre inflație și piața muncii influențează deciziile privind salariile și compensațiile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Discuțiile despre cum sunt plătite persoanele (ca salariați sau prin microîntreprinderi) interesează HR-ul, deoarece aceste modificări pot influența modul în care compania își organizează relațiile de muncă și costurile cu personalul.
Una dintre propunerile „scurse” pe surse în spațiul public înainte de apariția în dezbatere a proiectului Legii 296/2023 urmează să fie dată separat de Guvern în lunile ce vin, atenționează specialiștii EY România. Este vorba de introducerea unei reguli ce va obliga plătitorii de impozit micro cu o rată a rentabilității de peste 30% să treacă la impozit pe profit. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu bunăstarea angajaților, cu crearea unui mediu de lucru corect și sigur, cu instruirea personalului, cu gestionarea politicilor interne și cu soluționarea situațiilor de hărțuire la locul de muncă.
Legislația muncii, dar și alte tipuri de norme ce vizează și obligații ale angajatorilor, printre altele, prevăd diverse tipuri de instruiri pe care trebuie să le primească lucrătorii periodic. Dincolo de cele ce țin de sănătatea și securitatea în muncă, care sunt cele mai cunoscute, de instruirile legate de prelucrarea datelor personale sau de cele legate de actualizarea sistemelor de lucru, angajatorii mai au acum un nou tip de instruire pe care trebuie să-l facă periodic - mai exact, în fiecare an. Citește articolul