Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul SSM trebuie să înțeleagă cadrul legal al măsurilor de sănătate publică, cum ar fi izolarea, și modul în care acestea pot fi contestate, pentru a putea formula corect regulile interne referitoare la sănătatea angajaților și prevenirea riscurilor la locul de muncă, respectând drepturile individuale.
Un proiect de lege depus la Camera Deputaților intenționează să modifice Legea nr. 136/2020 (supranumită "Legea carantinei"). Mai concret, se instituie termenul de 24 de ore în care o persoană simptomatică sau asimptomatică de Covid-19 poate contesta această decizie, pentru a anula măsura izolării. Citește articolul
Abordează impactul hărțuirii morale asupra sănătății psihologice a angajaților, un aspect important pentru asigurarea bunăstării generale la locul de muncă și prevenirea riscurilor psihosociale.
Dovedirea faptelor de hărțuire morală la locul de muncă este o sarcină ce revine atât angajatului, cât și angajatorului, potrivit noilor reglementări din legislația muncii în materie de hărțuire. Anca Zegrean, Head of Labor Practice la Biriș Goran, a explicat pentru avocatnet.ro că pentru a dovedi hărțuirea morală la locul de muncă, angajatul trebuie să vină cu probe concrete (mesaje, martori etc.), iar angajatorul trebuie să demonstreze că s-a conformat obligațiilor legale și a investigat situația reclamată de către salariat. Citește articolul
Deși se ocupă mai mult de securitatea fizică, hărțuirea morală, stresul și epuizarea fizică menționate în articol intră în sfera sănătății angajaților, un aspect important pentru acest departament.
Adoptarea unei politici interne cu scopul prevenirii faptelor de hărțuire la locul de muncă este obligatorie de ceva timp deja. În contextul în care legislația noastră a primit recent ceva modificări în materia hărțuirii la locul de muncă și multiple sublinieri privitoare la luarea unor măsuri pentru prevenirea acestor fapte, firmele ar trebui să fie mai convinse de necesitatea unei astfel de politici decât, poate, erau până acum. Citește articolul
Acest departament este interesat de discuțiile despre măsurile de sănătate publică (cum ar fi purtarea măștii și distanțarea socială), deoarece acestea pot influența direct normele și protocoalele de siguranță și sănătate la locul de muncă pentru angajați.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se asigură că angajații detașați sunt informați despre condițiile de siguranță și riscurile specifice din țara în care merg, pentru a le proteja sănătatea și securitatea personală.
Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Monitorizează cum încălcările grave legate de siguranța circulației (trafic) sau de normele generale de muncă pot afecta reputația companiei și pot duce la sancțiuni, având un impact asupra siguranței și sănătății angajaților.
Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul
Departamentul SSM este direct interesat de prelungirea stării de alertă, deoarece aceasta implică menținerea măsurilor de siguranță și sănătate la locul de muncă pentru a preveni riscurile de îmbolnăvire.
Starea de alertă a fost prelungită de Executiv cu încă 30 de zile, începând cu ziua de 16 august și până în ziua de 14 septembrie 2020, inclusiv, potrivit unei hotărâri care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. În această perioadă, restricțiile pentru companii și persoanele fizice rămân, de principiu, aceleași. Citește articolul
Are un interes în cum noile reguli ajută la reducerea oboselii șoferilor și la îmbunătățirea condițiilor lor de muncă, pentru a preveni accidentele și problemele de sănătate.
Regulile Uniunii Europene (UE) privind transportul rutier se vor schimba considerabil din 21 februarie 2022, după ce Regulamentul nr. 1055/2020 a fost oficializat recent. Apar modificări considerabile în privința condițiilor pe care companiile de transport (atât rutier, cât și de persoane) vor trebui să le îndeplinească pentru a putea să își desfășoare activitatea. Printre altele, companiile care nu vor avea un număr de vehicule și de angajați proporțional cu volumul activității desfășurate vor fi nevoite să investească pentru a se ajunge la un echilibru. Citește articolul
Este direct interesat de aspectele legate de accidente de muncă și boli profesionale, iar posibilitatea de a transmite documente online către Casa de Pensii simplifică procesul de gestionare a acestor situații.
Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul
Articolul menționează că stresul și epuizarea fizică pot fi considerate hărțuire. Acest departament trebuie să se asigure că angajații au un mediu de lucru sigur și din punct de vedere psihologic.
Două firme au fost amendate cu peste 10.000 de lei pentru că au făcut discriminare la angajare și pentru că nu au permis accesul unui copil cu dizabilități într-un taxi, încălcând astfel OUG nr. 137/2020, informează Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNDC). Citește articolul