Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În cazul unui malpraxis, instanța competentă să-l soluţioneze este tribunalul, potrivit unei legi publicate, acum puțin timp, în Monitorul oficial și care se va aplica de duminică. Legislația momentului stabilește că instanța competentă să soluționeze litigiile pe teme medicale este judecătoria. Citește articolul
La terminarea raportului de muncă, salariatul descoperă că în adeverința primită de la angajator se regăsesc informații care nu corespund realității. De pildă, cum că ar fi avut contractul suspendat și că ar fi absentat de la muncă o perioadă de timp, deși, practic, asta nu s-a întâmplat. Iată ce remedii are angajatul la îndemână: Citește articolul
Odată cu modificările aduse Codului muncii, orice angajator are obligația de a informa candidatul înainte de angajare despre bonusurile care se acordă, dacă ele sunt stabilite, dar și să le menționeze în contractul individual de muncă (CIM). La baza unei informări valide ar trebui să stea o serie de criterii transparente de acordare și, deși pentru neîmplinirea acestei obligații nu este prevăzută o sancțiune pentru angajator, salariatul va putea să ceară prejudicii în instanță, dacă poate dovedi că la baza deciziei de angajare a stat respectivul bonus și a suferit daune în lipsa lui. Citește articolul
Din anumite măsuri aflate în pregătire la nivelul Guvernului reiese că reprezentanții Fiscului vor putea să se implice mai mult decât în prezent în procedura insolvenței, pentru a recupera datoriile fiscale. În acest fel, autoritățile speră că vor aduna mai rapid bani la bugetul de stat. Citește articolul
Să luăm ipoteza în care angajatorul decide să formeze un grup de WhastApp, Telegram sau chiar de Facebook prin care să trimită salariațior săi informări sau anunțuri legate de activitatea de zi cu zi a firmei, preferând acest tip de comunicare pentru că este mai rapid decât să spunem un email și că poate obține confirmarea că toți cei vizați văd mesajul. Totuși, atunci când folosește un astfel de canal alternativ de comunicare, angajatorul are responsabilitatea de a-l modera, de a avea un limbaj civilizat și să-l folosească doar în timpul programului de lucru. Citește articolul
Atunci când sunt solicitări de poprire asupra veniturilor angajaților, cei care se ocupă de salarizare trebuie să fie foarte atenți la limitele în care se poate face poprirea: pe de o parte, să nu-l lase pe angajat fără întregul salariu pe luna în curs, iar, pe de altă parte, să ia în considerare că sunt anumite sume de bani pe care le dau angajaților și care nu pot fi poprite nicicum. Citește articolul
Cel mai răspândit beneficiu extrasalarial acordat de firme - tichetele de masă - au, din această vară, o valoare maximă mai mare, iar din luna februarie se pot acorda doar pe card. Deoarece au o sarcină fiscală mult mai scăzută, tichetele de masă pot fi acordate tuturor salariaților, fie full, fie part-time, inclusiv telesalariaților. Citește articolul
Pentru noul tip de personal de specialitate care se va ocupa de înmatricularea societăților, noua Lege a Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) prevede o procedură specială. De principiu, solicitările vor fi soluționate în a doua zi după cea în care s-a depus solicitarea (în termen de o zi lucrătoare de la data depunerii cererii, mai precis) și prezența fizică la oficiile ONRC nu va fi necesară, de principiu. Citește articolul
Datoriile acumulate de persoanele fizice pot duce la instituirea unor popriri pe veniturile acestora. Codul de procedură civilă prevede că veniturile salariale, cele primite periodic sau pensiile de stat pot fi urmărite, adică supuse executării silite, în anumite limite, însă sunt anumite venituri de care executorii nu se pot atinge. Citește articolul
Cumpărătorii dau dovadă de încredere scăzută atât cu privire la situațiile financiare, politicile și sistemele contabile ale societăților pe care doresc să le achiziționeze, cât și cu privire la perspectivele financiare ale acestora din cauza sezonalității, volatilității sau dezechilibrelor din piață înregistrate ca urmare a unor evenimente externe precum pandemia COVID-19, indică studiul „Dealmaking in Central Europe”, realizat de rețeaua Deloitte Legal în 16 țări. Astfel, cumpărătorii optează pentru mecanisme de determinare a prețului de achiziție care permit ajustarea acestuia pe baza parametrilor financiari la data finalizării tranzacției (mecanism de tipul closing accounts - metoda fluxurilor de numerar actualizate). Potrivit studiului, 44% din tranzacțiile din Europa Centrală au fost bazate pe mecanismul de tip closing accounts pentru determinarea prețului de achiziție în cadrul tranzacțiilor de fuziuni și achiziții (M&A). Aceasta este, de asemenea, opțiunea preferată în țări precum România, Albania, Bosnia și Herțegovina, Republica Cehă și Kosovo. Citește articolul