Acest departament se asigură că toate acțiunile legate de concediile medicale și absențele angajaților respectă legile în vigoare, pentru a evita probleme legale.
Cred că tuturor ni s-a întâmplat, măcar o dată, să ne simțim brusc rău la locul de muncă și să fim nevoiți să plecăm acasă. Deși poate părea o situație simplă, lipsa unei proceduri corecte poate transforma o absență justificabilă într-o situație care să ne creeze probleme la întoarcerea la serviciu. Am discutat cu Dan Năstase, specialist în relații de muncă, care ne-a explicat ce pași trebuie urmați și ce documente sunt necesare pentru a evita eventuale probleme la locul de muncă. Citește articolul
Oferă clarificări esențiale despre aspectele legale și drepturile fundamentale legate de noul document de identitate, asigurând că organizația înțelege și respectă legislația în vigoare privind datele personale și libertățile individuale.
În spațiul public au circulat diverse informații despre noua carte electronică de identitate (CEI), generând o serie de temeri, speculații, mituri și teorii conspiraționiste. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) încearcă să răspundă acestora printr-un clip lansat pe rețelele de socializare și platformele de streaming, scurtul mesaj al ministerului concentrându-se pe clarificarea și combaterea percepțiilor eronate legate de noul document de identitate. Citește articolul
Se asigură că firma respectă regulile fiscale și că răspunde corect cererilor venite de la ANAF, evitând astfel posibilele sancțiuni legale.
În contextul pregătirii pentru operaționalizarea deplină a sistemului e-TVA, la 1 iulie 2025, contribuabilii ar trebui să-și pregătească o procedură internă pe care s-o respecte lunar, spun fiscaliștii. Practic, decontul precompletat și fișierele aferente acestuia trebuie descărcate și verificate cât mai repede după ce devin disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a avea timp destul pentru justificarea diferențelor între decontul de TVA (D300) și decontul precompletat de TVA (P300). Citește articolul
Articolul menționează angajamentul companiei față de reguli etice stricte și raportări transparente, precum și un model de guvernanță solid, aspecte esențiale pentru respectarea legilor și a bunelor practici.
Într-un moment în care domeniul sănătății traversează transformări accelerate, câteva companii reușesc să se impună nu prin volum, ci prin direcție. Sanofi România este una dintre ele. Recunoașterea recentă în cadrul programului Superbrands România 2024–2025 poate fi un titlu care atrage atenția, dar în realitate este doar un semn de etapă într-un proces strategic mai amplu: construirea constantă a unui brand care nu înseamnă doar produse sau cifre, ci inovație susținută, decizii etice și o prezență activă în societate. Citește articolul
Acest departament analizează legile și reglementările, inclusiv cele referitoare la protecție și drepturile individuale, pentru a asigura conformitatea și a gestiona riscurile legale ale companiei.
Procesul de acordare a ordinului de protecție în cazurile de violență domestică este reglementat de Legea 217/2003. Orice victimă a violenței domestice poate obține un ordin de protecție provizoriu, care are o durată mai scurtă, de cinci zile (120 de ore), ori să solicite în instanță emiterea unui ordin de protecție pentru o durată de maximum 12 luni, în regim de urgență. Potrivit unor date furnizate recent de Poliția Română, până la final de martie, polițiștii au emis peste 2.700 de ordine de protecție provizorii și au intervenit la aproape 30.000 de cazuri de violență domestică. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile atunci când aplică pentru fonduri sau programe guvernamentale, evitând astfel amenzi sau probleme legale legate de condițiile de eligibilitate și documentație.
Întreprinderile care doresc să-și reînnoiască parcul auto și să achiziționeze vehicule mai puțin poluante și eficiente din punct de vedere energetic se vor putea înscrie în cadrul programului Rabla Auto 2025. Astfel, societățile (dar și PFA-urile sau alte entități) vor putea accesa un sprijin nerambursabil de până la 37.000 de lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Una dintre modificările importante în programul de anul acesta este, conform procedurii de implementare publicate recent, excluderea de la finanțare a autovehiculelor echipate cu motoare diesel. Începând cu 2025, nu mai avem reguli separate pentru Rabla Clasic și Rabla Plus, ci un ghid unic pentru ambele componente ale programului. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile și regulile noi legate de gestionarea datelor angajaților (precum Registrul electronic) și cu sancțiunile aplicabile, pentru a se asigura că firma respectă întotdeauna cadrul legal și evită problemele.
Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online reflectă o evoluție spre o reglementare mai riguroasă în ceea ce privește consecințele pentru nerespectarea obligațiilor privind utilizarea registrului. Vorbim de amenzi pe alocuri mai mari, în timp ce pentru altele se specifică expres că acestea se aplică pentru fiecare angajat și caz de netransmitere a informațiilor în parte. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modul în care legile și deciziile guvernamentale reglementează despăgubirile și cum sunt aplicate aceste reguli în practică, pentru a asigura respectarea normelor și a evita problemele legale.
Informațiile recente din presă - preluate în cascadă de la o publicație la alta - conform cărora cei care nu și-au mai primit mașina plătită înainte de Revoluție și care nu au fost despăgubiți niciodată până acum, dar pentru care, după 35 de ani, Ministerul Finanțelor a stabilit valoarea despăgubirilor (care vor fi acordate sub forma unui titlu de stat emis de BRD), sunt complet eronate. În realitate, titlul de stat la care face referire presa a fost emis, este adevărat, dar măsura nu are un caracter general, ci se adresează unui singur astfel de păgubit, ”întârziat”. Citește articolul
Acest departament este interesat de legile și regulile (Codul Fiscal) care guvernează impozitarea veniturilor din criptomonede, pentru a se asigura că toate activitățile sunt în conformitate cu legislația în vigoare și pentru a evita riscurile legale.
Câștigurile mici din operațiunile cu criptomonede nu se taxează. Dar, dacă se trece peste anumite plafoane, se datorează impozit pe venit și uneori chiar și contribuția la sănătate (CASS). Acolo unde este cazul, declarația unică pentru câștigurile din 2024 se depune până la 26 mai 2025, termen până la care se face și plata taxelor. Citește articolul
Articolul detaliază legile și regulile pe care companiile trebuie să le respecte când gestionează concediile medicale, ajutând la evitarea problemelor legale și a amenzilor.
Deși pare un proces relativ simplu, la prima vedere, gestionarea corectă a concediilor medicale implică o serie de responsabilități atât din partea salariatului, cât și a angajatorului, fiind guvernată de o legislație specifică și, mai nou, influențată de digitalizarea proceselor administrative. Pe lângă legislația generală privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (în principal ne referim la OUG nr. 158/2005), recenta HG 295/2025 a adus modificări în modul de înregistrare și raportare a datelor salariaților prin noul sistem Reges-Online. Aceste schimbări au un impact asupra modului în care angajatorii trebuie să gestioneze administrativ perioadele de concediu medical, dat fiind că acesta presupune suspendarea contractului individual de muncă. Pornind de la aceste reguli, putem creiona un flux intern ideal pentru gestionarea concediilor medicale în cadrul unei companii. Citește articolul