Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Trebuie să știe despre noile legi și reguli europene care cer companiilor multinaționale să declare public anumite informații, pentru a se asigura că firma respectă totul la timp și evită sancțiunile.
Propunerea de Directivă privind raportarea publică pentru fiecare țară în parte (CbCR) a trecut săptămâna trecută de Parlamentul European și urmează să intre în vigoare în decembrie anul acesta. Directiva prevede obligația declarării publice a impozitului pe profit plătit în fiecare stat membru sau într-o țară terță aflată într-o jurisdicție necooperantă, precum și a altor informații legate de impozite – profituri, angajați în fiecare țară. Raportarea trebuie realizată de multinaționalele sau companiile independente cu un venit total consolidat de peste 750 milioane de euro în fiecare dintre ultimele două exerciții financiare consecutive, indiferent dacă își au sediul în UE sau în afara acesteia (dar operează în UE). Statele membre vor avea la dispoziție 18 luni pentru a transpune directiva în legislația națională.
Citește articolulDepartamentul Juridic este interesat de felul în care legile, în special ordonanțele de guvern, sunt adoptate sau blocate în Parlament, pentru că aceste acte definesc cadrul legal de funcționare a companiei și obligativitatea conformității cu directivele europene.
Parlamentul nu-și face întotdeauna treaba când vine vorba de ordonanțele adoptate de Guvern. Este o constatare pe care o putem trage cu ușurință dacă ne uităm pe restanțele deputaților și senatorilor în materia legilor de aprobare/respingere a ordonanțelor simple ori de urgență din ultimii zece ani. Între aceste restanțe găsim cel puțin cinci acte ale Guvernului date în acești ultimi ani pe care Parlamentul ar fi trebuit să dea un vot final și să încheie parcursul lor legislativ, adică fie să le aprobe, fie să le respingă definitiv, dar asta nu s-a întâmplat. Vorbim, de exemplu, de ordonanțele privind scăderea impozitului pe venit de la 16 la 10%, transferul contribuțiilor, suprataxarea contractelor part-time, cea privind taxele judiciare de timbru sau ordonanțe cu modificări la legea penală. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască legislația specifică concediilor medicale, unde se fac reclamațiile (Casa de Asigurări de Sănătate), care sunt amenzile pentru nerespectarea legii și cum să gestioneze un posibil proces în instanță legat de aceste drepturi.
În situația în care tot mai mulți salariați se plâng pe forumul avocatnet.ro de faptul că angajatorul lor refuză să plătească indemnizațiile de concedii medicale, indiferent de afecțiunea pentru care au fost eliberate, prezentăm, în cele ce urmează, soluțiile pe care le au la îndemână aceștia. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și reglementările. Noile proceduri pentru facturarea electronică (e-Factura) pentru firmele străine sunt esențiale pentru a se asigura că firma evită amenzi sau probleme legale.
În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul
Noile reguli propuse de Comisia Europeană privind exportul de deșeuri necesită o analiză juridică pentru a asigura că firma respectă toate legile și reglementările în vigoare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile legale privind gestionarea fondurilor într-o asociație de proprietari, mai ales când compania deține proprietăți, pentru a se asigura că respectă toate obligațiile și își cunoaște drepturile conform legii.
Fondul de rulment reprezintă unul dintre cele două fonduri speciale obligatorii ale oricărei asociații de proprietari ce trebuie plătit de către proprietarii apartamentelor. Cel de-al doilea face referire la fondul de reparații. Citește articolul
Departamentul Juridic și Conformitate este interesat de actele normative (cum ar fi HG-ul menționat) care stau la baza programelor de finanțare, precum și de respectarea criteriilor de eligibilitate și a principiilor de tratament egal și nediscriminatoriu.
Bugetul prevăzut pentru programul de finanțarea indirectă Innotech Student a fost majorat de circa șapte ori pentru a acorda mult mai multor studenți posibilitatea de a accesa fonduri europene pentru a-și înființa start-up-uri. Studenții pot accesa aceste fonduri prin intermediul universităților care au depus cererile de finanțare în sesiunea din 2020. Citește articolul
Această echipă se asigură că firma respectă toate legile și reglementările, inclusiv cele menționate în articol, pentru a preveni amenzi și probleme legale din partea inspectorilor de muncă.
După revenirea din concediul de creștere a copilului (CCC), indiferent că a stat perioada maximă de 2 ani sau de 3 ani, în cazul copilului cu dizabilități, sau s-a întors mai devreme în câmpul muncii, salariatului îi este greu să revină la vechea rutină de muncă, chiar dacă revine pe același post în cadrul firmei. Totuși, obligațiile angajatorului nu se limitează doar la reactivarea contractului de muncă suspendat pentru perioada CCC, ci există și o serie de reinstruiri prevăzute de actele normative aplicabile în domeniul relațiilor de muncă. Citește articolul
Interesat de procesele de autorizare și reglementările privind produsele medicale, mai ales în contextul impactului asupra politicilor de sănătate sau a conformării legale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască în detaliu modificările legislative privind termenele și modalitatea de contestare a deciziilor luate de angajator, pentru a asigura conformitatea legală a companiei și pentru a gestiona corect eventualele litigii de muncă.
Din 13 noiembrie, salariații care sunt nemulțumiți de deciziile unilaterale ale angajatorului ce vizează încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractului individual de muncă, inclusiv angajamentele de plată a unor sume de bani, au la dispoziție 45 de zile pentru a contesta aceste măsuri, potrivit unei legi care a modificat Codul muncii. Citește articolul