avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi

Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Ministrul Agriculturii: Nu există niciun colţişor din ţară unde nu avem secetă pedologică. 150.565 hectare sunt afectate

Departamentul de Management al Riscului urmărește aceste știri pentru a evalua impactul secetei asupra operațiunilor companiei, a lanțului de aprovizionare și a stabilității financiare, pentru a pregăti planuri de prevenire.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
27 Iulie 2022 | 757 | Timp de citire: 1 min.

Ministrul Agriculturii, Petre Daea a anunţat, miercuri, în şedinţa de Guvern, că în România, din nefericire, temperaturile ridicate, lipsa apei din sol, seceta pedologică practic au ocupat toată ţara. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vânzarea de acțiuni: Deși scapă de raportarea impozitului, investitorii individuali tot ar putea depune declarația unică pentru CASS

Orice modificare a legislației fiscale poate introduce noi riscuri de conformitate. Acest departament trebuie să înțeleagă impactul noilor reguli fiscale pentru a se asigura că firma nu încalcă legile și că procesele interne sunt sigure și eficiente.

avocatnet.ro în PFA & Profesii liberale
26 Iulie 2022 | 7005 | Timp de citire: 2 min.

Din 2023 intră în vigoare un regim fiscal simplificat pentru investitorii individuali, adică persoanele fizice care obțin câștiguri din vânzarea titlurilor de valoare (printre care și acțiunile la societăți) prin intermediari. Deși noile reguli îi scapă pe investitori de depunerea declarației unice pentru raportarea impozitului pe venit, specialiștii atenționează că, dacă se depășește o anumită limită de venituri, formularul trebuie depus pentru raportarea contribuției la sănătate (CASS). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce venituri extrasalariale vor trebui plafonate de anul viitor pentru respectarea regimului de netaxare? Cele mai comune scapă de sub noua regulă

Înțelegerea noilor reguli ajută la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și de conformitate care pot apărea din aplicarea incorectă a plafonului de 33% sau a altor prevederi fiscale legate de beneficiile angajaților.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Iulie 2022 | 4966 | Timp de citire: 2 min.

Cele mai multe dintre veniturile nesalariale sau beneficiile extrasalariale pe care angajații le primesc de obicei nu vor intra calculul pe care angajatorii vor trebui să-l facă de anul viitor pentru a nu depăși un plafon lunar de 33% din salariul de bază aferent postului. Totuși, modificările aduse de OG nr. 16/2022 vor da ceva mai multă bătaie de cap angajatorilor începând de anul viitor, efectul lor fiind acela de a îngreuna analiza fiscală ce se face în privința acestor venituri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analiștii financiari anticipează o ieftinire a locuințelor. „Proprietăţile rezidenţiale din marile oraşe sunt supraevaluate”

Acest departament trebuie să știe despre riscurile economice, cum ar fi inflația mare sau prețurile imobiliare supraevaluate. Acestea pot afecta stabilitatea financiară și operațională a companiei, iar departamentul are rolul de a identifica și gestiona astfel de pericole.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Iulie 2022 | 764 | Timp de citire: 1 min.

Indicatorul de Încredere Macroeconomică al Asociaţiei CFA România a scăzut la valoarea de 32,9 puncte. Rata anticipată a inflaţiei pentru următorul an a continuat să crească, ajungând la o medie de 11%, arată analiştii financiari de la CFA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noul mod de impozitare a clădirilor ar putea pune probleme contribuabililor cu sedii fără activitate

Articolul indică riscuri financiare potențiale, cum ar fi plata unor impozite semnificativ mai mari pentru anumite tipuri de proprietăți (ex: "business-uri de apartament" sau sedii sociale fără activitate economică bine delimitată). Departamentul Managementul Riscului & Control Intern este responsabil să evalueze și să gestioneze aceste riscuri, prevenind costurile neașteptate și asigurând că procesele interne sunt conforme cu noile cerințe fiscale.

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Iulie 2022 | 5 | 29030 | Timp de citire: 7 min.

În cazul impozitelor și taxelor pe imobile, schimbarea de paradigmă adusă de OG nr. 16 /2022, cu aplicare din 2023, este uriașă. În egală măsură cu alte prevederi din ordonanță, nici aceasta nu a scapat de critici. Vorbim, mai exact, de o simplificare a modalității de calcul a impozitelor, dar și de eliminarea impozitului pentru clădirile cu destinație mixtă. Aici, având în vedere că până anul viitor organele fiscale locale și consiliile locale au destul de mult de muncă pentru a se adapta noilor modificări, e posibil să vedem mulți contribuabili trecuți în mod nedrept sau abuziv în categoria plătitorilor de impozit nerezidențial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum, inclusiv PFA-urile, II-urile sau IF-urile beneficiază de rambursarea, în termen de cinci ani, a costurilor branșării la rețeaua electrică

Acest departament va analiza impactul financiar și operațional al noilor reglementări, pentru a identifica și gestiona riscurile legate de costurile de racordare și de procesele de rambursare a acestora.

Dragoș Niculescu în PFA & Profesii liberale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Iulie 2022 | 5127 | Timp de citire: 2 min.

Alături de clienții casnici, persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II), întreprinderile familiale (IF) și autoritățile publice ce acoperă, în primă fază, costurile cu branșarea la rețeaua de energie electrică își vor putea recupera banii de la operatorul de distribuție în cel mult cinci ani. Măsura apare într-o lege ce se aplică din această săptămână. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Trei practici care au adus, în 2021, sute de contribuabili în zona de risc fiscal

Rolul acestui departament este să identifice și să prevină riscurile pentru firmă. Articolul descrie exact tipurile de 'riscuri fiscale' și cum le detectează ANAF, oferind informații vitale pentru a implementa controale interne eficiente și a minimiza expunerea la inspecții.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 1 | 7797 | Timp de citire: 2 min.

Activitatea de management al riscurilor fiscale este una foarte importantă la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), așa cum reiese din raportul de performanță al instituției pe anul 2021. Astfel, ANAF a prezentat trei practici care, în cursul anului precedent, au adus sute de contribuabili în zona de risc fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: Vor exista și un termen de raportare în e-Factura, și amenzi pentru nerespectarea sa

Noile reguli de raportare fiscală și eventualele sancțiuni introduc riscuri operaționale și de conformitate. Acest departament trebuie să evalueze și să gestioneze aceste riscuri, asigurându-se că firma adoptă controale interne adecvate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 1 | 6392 | Timp de citire: 2 min.

În cazul e-Factura, autoritățile vor introduce la un moment dat atât un termen de raportare a facturilor electronice, pentru cine e obligat să folosească sistemul, cât și amenzi pentru nerespectarea acestuia, au precizat reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

25 septembrie, primul termen pentru declararea contribuțiilor majorate în cazul CIM-urilor parțiale

Întrucât noile reglementări pot aduce modificări semnificative în modul de calcul și declarare a contribuțiilor, acest departament trebuie să identifice și să gestioneze potențialele riscuri de neconformitate sau erori care ar putea afecta firma.

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 2930 | Timp de citire: 2 min.

Suprataxarea contractelor part-time se va aplica începând cu veniturile lunii august, așa cum se menționează OG 16/2022, act normativ prin care s-a introdus măsura. Acest lucru va fi valabil doar pentru angajații cu contractele individuale de muncă (CIM) parțiale care au un salariu minim brut mai mic de 2.550 lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Practici la care asociațiile de proprietari trebuie să renunțe pentru a nu fi sancționate de ANSPDCP

Acest departament monitorizează și previne riscurile care pot apărea din nerespectarea legilor de protecție a datelor, cum ar fi sancțiunile sau prejudiciile de imagine.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 1 | 14623 | Timp de citire: 5 min.

Asociațiile de proprietari sunt adesea reclamate la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru încălcarea legislației de protecția datelor cu caracter personal. Adesea, din considerente de protecție și siguranța bunurilor și persoanelor, în asociații se iau măsuri excesive de prelucrare a datelor sau se ajunge la nerespectarea drepturilor persoanelor vizate de prelucrări. Citește articolul