Acest departament ar fi interesat de modul în care instituțiile publice comunică informații importante despre concursurile de angajare și de promovare, pentru a înțelege cum se asigură transparența și cum se gestionează imaginea publică.
În primăvară, Guvernul aproba planul de recrutare a funcţionarilor publici şi planul de promovare în funcţii publice de conducere pentru perioada 2025-2026. La scurt timp, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) publica anunțul de concurs pentru promovarea în 226 de funcții de conducere vacante. Un raport publicat marți de ANFP în urma testării avansate realizate pentru verificarea competențelor generale necesare ocupării acestor funcții de conducere vacante ne arată însă că un procent uriaș dintre cei care s-au înscris și care aspirau la funcțiile respective nu au reușit să depună dosare complete, iar dintre cei care au participat la evaluare aproape toți au fost declarați admiși. Citește articolul
Relațiile Publice trebuie să fie la curent cu tendințele și reglementările privind discursul public, pentru a menține o imagine pozitivă a companiei și pentru a ști cum să comunice eficient în situații delicate legate de discriminare sau declarații controversate.
Astăzi este Ziua Internațională pentru Combaterea Discursului Instigator la Ură, un prilej instituit de Organizația Națiunilor Unite (ONU) pentru a atrage atenția asupra pericolelor pe care acest tip de discurs le reprezintă pentru democrație, coeziune socială și respectarea drepturilor fundamentale. În România, cadrul legal prevede sancțiuni clare pentru astfel de manifestări, inclusiv în spațiul online și în mass-media. Citește articolul
Va monitoriza dezbaterile publice despre politicile fiscale pentru a înțelege cum pot afecta imaginea companiei sau relațiile cu autoritățile și publicul.
Dezbaterile publice referitoare la posibila implementare a taxării inverse generalizate la TVA devin tot mai intense, specialiștii fiind împărțiți în două tabere. Dacă unii dintre ei consideră că această măsură este soluția la problema eficientizării colectării TVA de către Guvern, alții consideră că măsura ar produce probleme și mai mari. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care stabilitatea economică a țării și mesajele agențiilor de rating pot influența imaginea și reputația companiei, fiind important pentru comunicarea externă.
Lumea funcționează pe datorii. Oamenii se împrumută să-și achiziționeze apartamente și mașini de spălat. Statele se împrumută să-și acopere cheltuielile curente sau să facă posibile anumite investiții. Pentru a primi fondurile din PNRR, trebuie să realizăm investițiile pentru care ne împrumutăm. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre aceste reguli pentru a comunica public modul în care compania respectă legile și protejează clienții, menținând o bună imagine în societate.
Legislația în domeniu a fost completată cu o nouă procedură de autoexcludere din jocurile de noroc în România, oferind persoanelor interesate posibilitatea de a-și gestiona sau înceta participarea la aceste activități. Solicitările pot fi depuse fizic la sediile Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), electronic cu semnătură calificată, prin declarație autentificată de notar/avocat sau prin intermediul organizatorilor licențiați. Măsura completează cadrul legal deja existent, asigurând funcționalitatea registrului persoanelor autoexcluse, care ar fi trebuit să fie operațional încă de anul trecut. Citește articolul
Transparența și credibilitatea informațiilor de sustenabilitate auditate contribuie la imaginea publică și la relația companiei cu diversele părți interesate, fiind o preocupare majoră a acestui departament.
Legislația privind auditul a fost modificată semnificativ, acum câteva luni, în contextul introducerii raportării privind durabilitatea, pe care anumite companii de la noi trebuie să o includă în situațiile financiare anuale. Astfel, pentru a vedea ce este important de reținut în urma schimbărilor date prin OUG, din perspectiva auditorilor, am stat de vorbă cu un reprezentant al acestor profesioniști. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice monitorizează știrile și politicile publice relevante. O inițiativă națională importantă în domeniul sănătății, care afectează un număr mare de cetățeni, este un subiect de interes public ce poate influența imaginea companiei sau poate fi important pentru comunicarea internă și externă.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin care vizează extinderea numărului de testări genetice disponibile în cadrul subprogramului național de oncologie. Modificările propuse urmăresc facilitarea accesului pacienților la testări genetice necesare tratamentelor personalizate. Noile tipuri de cancer care vor beneficia de aceste testări includ carcinomul esofagian, gastric, urotelial și de col uterin. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Orice incident legat de animale, mai ales de rele tratamente sau câini periculoși, poate duce la publicitate negativă, iar cunoașterea acestor legi ajută la prevenirea sau gestionarea crizelor de imagine.
Deținerea unui animal de companie presupune respectarea unor obligații legale stricte, de la îngrijire și supraveghere până la interdicții privind maltratarea, abandonul sau reproducerea necontrolată. În cazul câinilor, există reguli distincte atât pentru cei considerați periculoși sau agresivi, cât și pentru cei de rasă comună ori metiși, care trebuie sterilizați, microcipați și înregistrați. Încălcarea acestor obligații poate duce la amenzi sau chiar pedepse penale. Citește articolul
Este important să știi cum noile legi afectează relația companiei cu autoritățile publice și cu publicul, mai ales în proiectele de dezvoltare sau construcții, pentru a comunica eficient.
În domeniile construcțiilor, urbanismului și amenajării teritoriului a fost instituit recent un mecanism de avizare tacită pentru a eficientiza proiectele de construcții. Astfel, dacă autoritățile competente nu acționează în termenele legale, avizele se consideră obținute tacit. Deși măsura e benefică, teoretic vorbind, rămâne de văzut dacă acest aspect va fi valabil inclusiv în practică, sunt de părere specialiștii consultați de avocatnet.ro. Citește articolul
Companiile de transport trebuie să comunice clar și corect cu studenții despre cum pot beneficia de aceste reduceri. Acest departament ar folosi informațiile din articol pentru a răspunde întrebărilor clienților și a menține o imagine bună în relația cu publicul.
Normele metodologice privind acordarea facilităților de transport intern feroviar și cu metroul pentru studenți au fost modificate recent, una dintre noutățile apărute vizând situațiile în care studenții își schimbă localitatea de domiciliu și pașii pe care trebuie să-i facă aceștia pentru a beneficia de reducerea tarifului la transportul cu trenul. Citește articolul