Contribuie la prevenirea situațiilor care pot afecta negativ imaginea publică a companiei, prin asigurarea respectării legilor muncii și a corectitudinii interne.
Una dintre etapele sensibile ale unei relații de muncă este cea a răspunderii disciplinare. Pentru salariat, un moment de incertitudine și stres, iar pentru angajator, un exercițiu de autoritate care trebuie însă să respecte cu sfințenie normele legale. Omiterea sau tratarea cu superficialitate a unor cerințe de formă poate transforma o măsură, poate chiar justificată pe fond, într-un demers sortit eșecului în fața instanței. Un caz concret: Citește articolul
Acest departament monitorizează dezbaterile publice și legislative, mai ales cele care pot influența percepția publică sau care sunt relevante pentru activitatea companiei. Siguranța rutieră este un subiect de interes public, iar orice modificare majoră poate necesita comunicare sau implicare din partea companiei.
Președintele României, Nicușor Dan, a trimis, recent, Senatului cererea de reexaminare a propunerii legislative prin care se propunerea ca persoanele care dețin permis pentru categoriile A1 și B1 vor fi scutite de proba teoretică atunci când doresc să obțină permis pentru categoriile A, A2 și B. În cererea de reexaminare, Președintele atrage atenția că proiectul contravine legislației europene și riscă să afecteze siguranța rutieră. Citește articolul
O știre atât de importantă din sectorul energetic poate influența imaginea publică a companiei, relațiile cu autoritățile sau cu clienții, mai ales dacă firma este un actor important în piața energetică sau un mare consumator.
Mai nou, s-a eliminat dubla taxare a energiei electrice stocate și reintroduse în rețea, pentru a stimula investițiile, aceasta fiind scutită de la plata tarifelor de transport și distribuție și a certificatelor verzi, conform unui ordin oficializat joi de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Deși instituția consideră măsura importantă pentru investitorii în sisteme de stocare, Asociația Prosumatorilor consideră că măsura ar putea crea un „paradis energetic” pentru marii furnizori, în timp ce populația ar putea plăti o energie tot mai scumpă. Citește articolul
Acest departament urmărește inițiativele guvernamentale și tendințele economice pentru a gestiona imaginea publică a companiei. Informațiile despre "Start-up Nation" sunt utile pentru a înțelege mediul de afaceri și pentru eventuale comunicări externe sau parteneriate.
Câteva modificări punctuale la programul Start-up Nation, ediția din 2025, au fost oficializate recent de Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT). Potrivit ministrului de resort, acestea au rolul de a debloca programul. Citește articolul
Articolul include declarații de la asociații chinologice și felinologice, precum și de la OLX, arătând cum organizațiile comunică public despre problemele de fraudă și eforturile lor de a proteja consumatorii. Este util pentru a înțelege gestionarea reputației și comunicarea externă în situații sensibile.
În ultimii ani, tot mai multe animale de rasă sunt vândute online, însă acest tip de comerț vine și cu riscuri. Pe platformele de anunțuri apar adesea oferte care pot ascunde vânzători neautorizați, animale fără documente, cu probleme de sănătate sau crescute în condiții necorespunzătoare, fără respectarea normelor legale privind bunăstarea animalelor. Am discutat despre acest fenomen cu reprezentanți ai unor organizații chinologice și felinologice din România, precum și cu OLX. Citește articolul
Informațiile din raportul de sustenabilitate sunt folosite pentru a comunica public despre responsabilitatea companiei și pentru a-i îmbunătăți imaginea.
Companiile care trebuie să întocmească, în prezent, raportarea privind durabilitatea începând cu exercițiile financiare 2025 și 2026 vor beneficia de o amânare cu doi ani a obligației, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere la Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Noile reguli despre mesajele de conștientizare publică și restricțiile de conținut sunt importante pentru a asigura că mesajele companiei sunt conforme și își mențin o bună reputație.
Începând din toamna aceasta, difuzarea reclamelor la jocuri de noroc în spațiul audiovizual va fi reglementată mult mai strict, potrivit unei decizii emise de Consiliul Național Audiovizual (CNA), publicată recent în Monitorul Oficial. Noile reguli interzic, printre altele, promovarea acestor jocuri cu ajutorul persoanelor publice. Decizia CNA nu este o interdicție generalizată, ci se aplică exclusiv domeniului audiovizual. Citește articolul
Acest departament urmărește cum sunt percepute acțiunile Guvernului și legile noi în mediul de afaceri, în special cele care afectează relația dintre companii și stat, influențând imaginea publică și strategia de comunicare a companiei.
Într-un moment în care statul caută soluții la criza bugetară, OUG 33/2025, care vizează restituirea unor sume plătite la Fondul de tranziție energetică, ratează șansa de a repara o nedreptate fiscală majoră. Deși Curtea Constituțională a României (CCR) a cerut clar o „recalibrare” a contribuției, menită a o reîncadra în limite în care să nu poată fi considerată confiscatorie, precum și un mecanism de restituire pentru toți cei afectați, Guvernul a ales o soluție parțială și confuză, de natură a crea efecte neconstituționale și inechități fiscale. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a firmei și de relația acesteia cu publicul larg. Situațiile în care regulile interne nu sunt respectate pot afecta serios reputația și încrederea în companie.
Practica ilegală a „șefului din umbră” - persoană fără calitate juridică ce exercită atribuții manageriale într-o companie - încalcă atât legislația societară cât și dreptul muncii. Intervenția unui terț în managementul angajaților reprezintă o administrare de fapt fără mandat legal și generează multiple efecte negative. Citește articolul
În cazul în care numele companiei este folosit în apeluri frauduloase, acest departament trebuie să știe cum să gestioneze imaginea publică și să comunice corect cu publicul.
Începând cu data de 7 iulie, furnizorii de servicii de comunicații blochează apelurile inițiate din afara României care afișează în mod fals numere naționale. Măsura are ca scop combaterea apelurilor telefonice frauduloase prin care se falsifică identitatea apelantului, un fenomen cunoscut sub denumirea de „CLI Spoofing”. Citește articolul