Informațiile despre criteriile de încadrare în grade de invaliditate sunt esențiale pentru gestionarea angajaților, adaptarea locurilor de muncă și respectarea drepturilor acestora.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament ar putea fi interesat pentru a informa angajații despre ajutoarele guvernamentale disponibile pentru familiile cu copii, contribuind astfel la bunăstarea și susținerea personalului.
Până în 2027, elevii dezavantajaţi din învățământul de stat pot beneficia, în fiecare an, de 500 de lei, ce se pot folosi pentru cumpărarea de rechizite școlare și îmbrăcăminte. Printr-un ordin apărut recent, autoritățile au stabilit că banii primiți în acest an trebuie cheltuiți până la finalul anului. Citește articolul
Programul vizează susținerea persoanelor care își caută un loc de muncă, a tinerilor sau a celor care vor să-și deschidă o afacere, ceea ce este important pentru departamentul de resurse umane care se ocupă de piața muncii și de dezvoltarea angajaților.
Cea de-a patra ediție a programului de finanțare Start-up Nation se va lansa în perioada următoare, în ciuda întârzierilor de până în prezent. Primul pas a fost deja făcut, furnizorii de formare profesională parcurgând etapa de înregistrare în cadrul programului pentru furnizarea cursurilor de pregătire antreprenorială. Conform procedurii publicate de Ministerul Economiei, Atreprenoriatului și Turismului (MEAT), în cadrul cursurilor vor putea participa aproximativ 30.000 de persoane, în cadrul a doi piloni diferiți, cu alocare financiară distinctă și reguli de eligibilitate proprii. Citește articolul
Acest departament gestionează angajații și toate aspectele legate de ei. Articolul este direct legat de modul corect de a înregistra și gestiona datele angajaților în Revisal și subliniază importanța pregătirii persoanei responsabile, pentru a asigura corectitudinea datelor și a respecta legea muncii.
Codul Muncii prevede obligația angajatorilor de a ține evidența muncii salariaților într-un registru general de evidență a salariaților (Revisal). Și, pentru a se asigura că Revisalul este gestionat corect și conform prevederilor legale, este de așteptat ca persoana desemnată de angajator să urmeze un curs de formare specific, chiar dacă nu este neapărat o obligație impusă explicit prin lege. Citește articolul
Îndrumă departamentul HR cum să gestioneze corect procesul de angajare, de la informarea candidatului despre riscurile postului, la respectarea etapei examenului medical, pentru a asigura o relație de muncă legală și sănătoasă.
Rolul acestor fișe de aptitudine, a căror lipsă presupune pericolul unor sancțiuni care pot ajunge până la 8.000 de lei, este de a proteja salariatul în funcție de riscurile la care este sau va fi expus în timpului procesului de muncă și de a confirma aptitudinea sa în muncă în funcție de aceste riscuri. Explicăm aceste aspecte deoarece vorbim de un subiect pe care inspectorii muncii l-au verificat recent în controalele derulate la angajatori. Citește articolul
Articolul discută despre modul în care noile reguli e-Factura afectează decontarea cheltuielilor angajaților (ex: ochelari, deplasări). Departamentul de Resurse Umane trebuie să actualizeze politicile interne pentru angajați, astfel încât acestea să fie în conformitate cu cerințele fiscale actuale.
Angajatorii trebuie să se asigure că politica lor internă de decontare a ochelarilor de vedere pentru salariați, dacă există și este aplicată, ține cont de regulile sistemului e-Factura. Adică decontarea ochelarilor să se facă în baza unei facturi emise pe numele firmei, nu pe numele salariatului, astfel încât documentul să poată fi înregistrat în contabilitate. Este o situație similară cu cea a deconturilor pentru deplasări, de exemplu. Citește articolul
Departamentul de HR este responsabil cu respectarea tuturor legilor muncii. Un număr mai mare de inspectori înseamnă o probabilitate crescută de controale și o necesitate sporită de a se asigura că toate aspectele legate de angajați și salarii sunt în regulă.
Pentru atingerea obiectivelor legii de transpunere a directivei privind salariul minim adecvat și pentru îmbunătățirea activității de control, Guvernul e obligat să suplimenteze numărul de inspectori de muncă în prima parte a anului viitor - o prevede chiar legea în discuție. În contextul în care la final de 2023 aveam cu 317 inspectori mai puțin decât în urmă cu zece ani, creșterea numărului de inspectori ar trebui să însemne că ajungem cel puțin la acel nivel de acum zece ani. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe noile reguli despre salariul minim și amenzile mult mai mari, pentru a se asigura că toți angajații sunt plătiți corect, conform legii, și pentru a evita sancțiunile.
Codul muncii a fost modificat recent în sensul majorării și extinderii amenzii pe care o pot datora angajatorii ce plătesc angajații sub nivelul salariului minim. Pe lângă limitele mult mai mari ale amenzii, vorbim și de aplicarea sa în cazul nivelurilor salariale minime prevăzute de contractele colective de muncă (CCM) și nu numai. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece articolul descrie schimbări în modul în care sunt verificați și selectați candidații, în special în legătură cu examinarea lor medicală și gestionarea obiecțiilor acestora în procesul de recrutare.
Un ordin, care modifică și completează un document similar anterior privind examinarea medicală a candidaților pentru admiterea în instituțiile de învățământ și încadrarea în Ministerul Afacerilor Interne (MAI), a fost recent oficializat. Schimbările se referă, în principal, la examinarea tatuajelor și a elementelor ornamentale aplicate pe sau în corpul candidaților, precum și la procedura de contestare a inaptitudinii medicale. Ordinul clarifică, de asemenea, procedurile de păstrare și transmitere a fișelor medicale. Citește articolul
Acest departament este interesat să informeze angajații despre drepturile și obligațiile civice, cum ar fi votul. Articolul le oferă angajaților informații utile despre cum și unde pot vota, sprijinind astfel participarea lor la viața civică.
Duminică au loc alegerile prezidențiale din acest an. Regula generală privind exercitarea votului la aceste alegeri stabilește că alegătorii pot vota la secția de votare la care sunt arondați în funcție de adresa de domiciliu sau reședință. Pentru a afla la ce secție de votare trebuie să meargă duminică, alegătorii pot folosi o aplicație gestionată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Citește articolul