Acest departament se ocupă de angajarea și gestionarea angajaților, iar articolul oferă informații esențiale despre condițiile speciale de angajare a minorilor, cum ar fi vârsta minimă, programul de lucru și tipul de sarcini permise.
Prestator casnic poate fi orice persoană fizică, aptă de muncă, care își dorește suplimentarea venitului prin desfășurarea de activități casnice ocazionale, în una sau mai multe gospodării, în schimbul unor bonuri valorice/tichete cu valoarea brută de 15 lei. Totuși, care sunt reglementările legale pentru persoanele care încă nu au împlinit vârsta de 18 ani, dar își doresc să presteze activități casnice înscrise în lista de activități casnice prevăzute de lege? Citește articolul
Acest departament se ocupă de angajați și este vital să știe cum să-i instruiască și să le stabilească reguli clare pentru a manipula corect datele personale, evitând greșelile care pot duce la amenzi.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat unul dintre marii retaileri de pe piața autohtonă pentru încălcarea prevederilor Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Încălcarea pentru care compania a fost amendată a constat în aceea că datele înregistrate de camerele de supraveghere au fost redistribuite de angajați ai firmei. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de anunțurile de angajare și de procesele de recrutare, așa cum sunt descrise în articol, pentru a înțelege dinamica pieței muncii, tipurile de posturi scoase la concurs și modalitățile de selecție folosite de alte organizații, inclusiv instituții publice de anvergură.
Poliția Română anunță scoaterea la concurs a nu mai puțin de 1.238 de posturi, încadrarea făcându-se direct, din sursă externă. Sunt disponibile posturi de agent și ofițer de poliție, dar și de personal contractual. Citește articolul
Este interesat să înțeleagă cum acțiunile firmei afectează angajații și comunitatea, precum și să gestioneze aspectele legate de drepturile omului în contextul sustenabilității.
Conceptul de dublă materialitate, introdus de Directiva UE privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), urmărește identificarea celor mai importante aspecte de sustenabilitate/durabilitate pentru companie și părțile interesate, precum și evaluarea impactului generat de acestea asupra mediului și societății. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de procesele de angajare și încetare a contractelor de muncă. Articolul oferă claritate privind metodele acceptate legal pentru comunicarea deciziilor importante, cum ar fi concedierea, ajutând astfel la evitarea problemelor și litigiilor cu angajații.
Relațiile de muncă se transformă continuu, iar, în același timp, se transformă și modul în care ele încep și se termină, ridicând astfel nivelul de vulnerabilitate al celor care nu reușesc ori chiar refuză să țină pasul cu aceste transformări. În speța de față, o instanță arată că utilizarea aplicației WhatsApp pentru comunicarea deciziei de concediere este aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare a deciziei, dar nu în orice condiții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de procesele de angajare și concediere și trebuie să știe cum să gestioneze corect situațiile de reintegrare a angajaților conform deciziilor instanței.
Când se ajunge în situația în care o instanță de judecată dispune repunerea părților în situația anterioară concedierii, angajatorii nu procedează întotdeauna la respectarea hotărârii, o fac cu multă întârziere sau în condiții care nu corespund ideii de repunere în situația anterioară: de pildă, schimbă locul sau felul muncii, nivelul salarial ș.a.m.d. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu informarea și instruirea angajaților despre cum să reducă risipa alimentară, așa cum cere legea.
Legea impune operatorilor economici din sectorul agroalimentar, inclusiv cei din industria hotelieră și alimentația publică, să implementeze măsuri de prevenire a risipei alimentare, obligându-i să adopte cel puțin două din zece măsuri stabilite. Normele de aplicare recente detaliază măsurile specifice pentru fiecare etapă a lanțului alimentar și impun, între altele, adoptarea unui plan anual de măsuri sau comunicări anuale către angajați despre obiectivele de reducere a risipei. În plus, clienții trebuie să fie informați despre posibilitatea de a lua acasă alimentele neconsumate, fără costuri suplimentare, drept ce trebuie menționat în meniuri. Vorbim, totodată, de colectarea separată a deșeurilor alimentare, pe categorii, dar și de redirecționarea de către unitățile de alimentație publică a alimentelor către operatorii receptori sau consumatorii finali. Citește articolul
Se ocupă direct de angajați, de la contractele lor la gestionarea felului în care lucrează. Articolul arată cum trebuie gestionată legal munca angajaților, mai ales când e vorba de a lucra pentru mai multe firme din același grup.
Un contract de muncă presupune prestarea muncii pentru un singur angajator, iar angajator înseamnă o singură persoană juridică, chiar dacă asociatul/asociații deține/dețin părți sociale/acțiuni în mai multe societăți sau chiar dacă administratorul are această calitate și în cadrul altei societăți, inclusiv în situația în care acestea își desfășoară activitatea în același perimetru. Citește articolul
Articolul vorbește despre o greșeală care a dus la divulgarea datelor unui candidat la angajare. Echipa de HR trebuie să știe cum să gestioneze corect și în siguranță datele personale ale aplicanților și angajaților, pentru a evita incidente și amenzi.
În cadrul unei investigații demarate ca urmare a unor notificări de încălcare a securității datelor, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a sancționat un operator cu o amendă în valoare de 2.000 de euro, după ce o angajată a companiei a transmis în mod eronat e-mail altei persoane decât cea vizată (un candidat aflat în proces de recrutare). Citește articolul
Acest departament se ocupă de angajați și de bunăstarea lor. Chiar dacă este vorba despre pensii de stat, este important să știe cum funcționează sistemul de pensii publice, deoarece angajații de azi vor fi pensionarii de mâine. De asemenea, poate oferi informații și clarificări angajaților despre viitorul lor financiar și despre sistemul de asigurări sociale.
Pensionarii care primesc indemnizație socială vor primi aceeași sumă ca-n prezent, respectiv 1.281 de lei, și după 1 septembrie, chiar dacă valoarea rezultată în urma recalculării este mai mică, diferența urmând să vină de la bugetul de stat în astfel de cazuri, potrivit unei clarificări recente a Ministerului Muncii. Citește articolul