Departamentul de HR trebuie să știe cum să gestioneze corect detașarea angajaților din alte țări în România și ce obligații are firma față de autoritățile de control, pentru a respecta legea și a evita problemele.
Întreprinderile străine europene care detașează în România pot acum desemna și o altă persoană în relația cu inspectorii de muncă, nu doar reprezentantul legal sau un salariat detașat aici, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu angajarea și gestionarea personalului. Ei trebuie să știe cum să facă corect contractele multiple pentru angajați și să respecte orele de muncă și de odihnă, conform legii, pentru a evita greșelile.
Între același angajator și același angajat pot fi încheiate mai multe contracte de muncă, dacă se respectă regulile privind nesuprapunerea programelor de lucru, timpul de lucru și repausul săptămânal. Astfel, luând pe rând situațiile în care se dorește încheierea a două contracte de muncă între aceleași părți, în același timp, o singură situație este întotdeauna imposibilă. Citește articolul
Departamentul de HR este direct implicat în plata și administrarea diurnelor pentru angajații delegați sau detașați. Articolul le oferă informații actualizate despre limitele netaxabile, ajutându-i să calculeze corect drepturile angajaților și să respecte reglementările.
Recenta actualizare a indemnizațiilor de delegare și detașare pentru sistemul de stat, care duce indirect la o majorare a diurnelor netaxabile în sistemul privat, a venit cu o dilemă pentru fiscaliști. De ce? Pentru că a apărut o interpretare conform căreia majorarea nu s-ar aplica la privat din cauză că a venit prin ordin de ministru, nu prin hotărâre a Guvernului. Însă ideea este că chiar HG-ul cu diurnele permite actualizarea cuantumurilor sale direct prin ordin. Citește articolul
Articolul se concentrează pe metodele moderne de instruire și dezvoltare a angajaților (e-learning), pe adaptarea la nevoile generațiilor noi și pe construirea unei culturi organizaționale bazate pe integritate și etică, toate fiind responsabilități cheie ale departamentului de Resurse Umane.
Conceptul de e-learning, adică orice formă de transmitere și asimilare de cunoștințe care are loc în mediul virtual, este relativ nou, pătrunderea sa pe piață și apoi utilizarea la scară largă în diverse industrii având loc doar în ultimul deceniu. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a accelerat nevoia organizațiilor de a utiliza platforme tehnologice pentru a stimula inițiativele de învățare, astfel încât echipele să rămână la curent cu transformările profunde și fără precedent pe care trebuie să le îmbrățișeze drept „noua normalitate”. Citește articolul
Informațiile despre șomaj și tendințele de pe piața muncii sunt utile pentru a înțelege disponibilitatea forței de muncă și pentru a ajusta strategiile de recrutare și salarizare, mai ales în contextul inflației care impactează costul vieții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru că subiectul principal este digitalizarea datelor angajaților (Revisal) și modul în care autoritățile vor face verificări, informații esențiale pentru gestionarea personalului.
Autoritățile din domeniul muncii au început anul trecut munca pentru două proiecte majore de digitalizare prinse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform unui raport de activitate publicat recent de Inspecția Muncii. În esență, se dorește digitalizarea controalelor derulate de inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) și punerea în funcțiune a unui sistem nou pentru Revisal. Citește articolul
Departamentul de HR gestionează drepturile și salariile angajaților, inclusiv concediile speciale și indemnizațiile. Ei trebuie să știe cum să aplice corect prevederile legate de acest tip de concediu, să proceseze cererile și să comunice cu angajații.
Ca urmare a recentelor modificări, concediul de acomodare poate fi cerut de adoptatori pentru o perioadă de până la doi ani, adică dublul perioadei maxime prevăzute până acum de Legea adopției. Din multe puncte de vedere, concediul de acomodare este similar cu cel de creștere a copilului, angajatorii fiind obligați în ambele cazuri să încuviințeze dreptul salariaților la acest concediu, precum și să nu dispună concedierea nelegală a angajatului pe perioada concediului. Citește articolul
Ajută la înțelegerea condițiilor specifice pentru angajații străini (sau proprietari de afaceri străine) care doresc să lucreze de la distanță din România și cum îi afectează legislația muncii și șederii.
Viza pentru nomazii digitali poate fi acordată celor care vor să lucreze de la distanță de pe teritoriul României pentru companii străine. Dacă îndeplinesc condițiile din lege, străinii ce obțin acest tip de viză sunt scutiți în mod expres de aplicarea impozitului și contribuțiilor sociale pentru veniturile salariale, dar numai până la momentul când legea română îi etichetează ca rezidenți fiscali în România. Citește articolul
Articolul discută despre creșterea diurnelor și a valorilor tichetelor (de creșă, culturale), care sunt direct legate de beneficiile și compensațiile oferite angajaților. De asemenea, menționează un curs despre Revisal, o aplicație crucială pentru evidența salariaților.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de gestionarea beneficiilor salariaților, iar valoarea tichetelor de masă este o componentă importantă a pachetului salarial. Ei trebuie să știe exact cum și când se modifică aceste valori pentru a le aplica corect și a informa angajații.
Pentru primul semestru din 2023, autoritățile au decis menținerea valorii maxime a tichetului de masă la 30 de lei, conform unui ordin recent publicat. Citește articolul