Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În contextul relaxării unora dintre restricțiile impuse înainte, începând cu 15 mai, dar și al faptului că se anunță noi măsuri de relaxare, pe măsură ce numărul de vaccinați va crește, în tot mai multe firme se analizează ideea ca (toți) angajații să se întoarcă din iunie în birouri. Ce obligații mai sunt însă încă în vigoare pentru organizarea la locul de muncă în condiții de pandemie? Citește articolul
Speranţa că întoarcerea românilor acasă, din cauza crizei sanitare, va acoperi deficitul de forţă de muncă s-a risipit ca un fum. Citește articolul
Microfirmele au posibilitatea, de la începutul lunii mai, să stabilească împreună cu salariaţii lor, prin acord scris, cum se face evidenţa orelor lucrate, conform prevederilor incluse în Codul muncii de OUG 37/2021. Ce se întâmplă dacă cele două părţi nu ajung la un acord privind acest pontaj ar trebui să fie clarificat printr-o modificare legislativă, apreciază specialiştii, însă, în orice caz, salariaţii şi angajatorul nu vor putea să elimine această evidenţă, deoarece ea este impusă de Codul muncii. Citește articolul
Contractele individuale de muncă ale angajaților din învățământ trimiși în judecată pentru comiterea unor infracțiuni sexuale sau de violență vor putea fi suspendate la punerea în mișcare a acțiunilor penale, nu la finalizarea procesului, potrivit unui proiect ce a fost adoptat luni de senatori. Prin adoptarea acestei măsuri se dorește eliminarea situațiilor în care profesori ce au abuzat elevi sau alte persoane predau în continuare în școli, deoarece, acum, contractele acestora de muncă nu se suspendă odată cu începerea cercetărilor. Citește articolul
Începând de duminică, atunci când un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar sunt cei care eliberează adeverințe de vechime pentru salariați. În plus, practicienii în insolvență trebuie de-acum să se ocupe și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. În acest context, Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) subliniază că modificările apărute recent nu vor rezolva rapid și fără probleme situațiile generate de intrarea în insolvență, faliment sau lichidare a unei firme. Citește articolul
Publicarea într-un anunţ de angajare a condiţiei ca respectivul candidat să nu se afle în conflict sau proces cu firma angajatoare este discriminatorie, a stabilit recent Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), după ce a amendat cu 2.000 lei o societate care a fixat o astfel clauză pentru un post disponibil. Citește articolul
Folosirea semnăturii electronice de către angajat și angajator în documentele ce țin de raportul de muncă nu poate fi o chestiune doar faptică: ambele părți decid să o folosească, angajatorul decide chiar să suporte toate costurile, să zicem, iar de luna viitoare toate documentele se semnează în acest fel. Modul de folosire a semnăturii trebuie detaliat, la nivel scris, trebuie asumat de ambele părți și e foarte importantă precizarea scrisă că folosirea semnăturii electronice nu e obligatorie. Citește articolul
Şi activitatea persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF) este simplificată prin recenta OUG 37/2021, ce a eliminat obligativitatea fişelor de post şi a regulamentului intern. Citește articolul
Dacă un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua de la acesta anumite activități de resurse umane, conform unei legi care va intra în vigoare duminică. Practic, acești specialiști vor elibera adeverințe de vechime pentru salariați, însă se vor ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. Aceste schimbări vin la puțină vreme după ce Codul muncii a fost modificat prin două ordonanțe de urgență. Citește articolul
Faptul că acum avem în Codul muncii specificată posibilitatea de a folosi semnătura electronică în raporturile de muncă nu obligă nici pe angajator, nici pe angajat să o folosească. Un angajator va putea folosi cu unii dintre angajați semnătura electronică și cu alții va putea continua să folosească semnătura olografă, neexistând niciun impediment să le folosescă concomitent. Citește articolul