Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Se asigură că firma respectă legile privind cât timp trebuie păstrate documentele importante ale angajaților și cele financiare, pentru a evita amenzi sau probleme legale.
Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
Articolul explică detaliat regulile legale privind transportul copiilor în mașină și sancțiunile pentru nerespectarea lor. Cunoașterea acestor legi este esențială pentru conformitate și pentru evitarea amenzilor sau a altor probleme juridice, atât pentru companie (în cazul transportului organizat), cât și pentru angajați.
Când vine vorba despre transportul copiilor, Codul rutier stabilește că șoferii trebuie să se asigure că aceștia poartă centură de siguranță sau, dacă sunt mai mici, că stau într-un scaun special pentru copii, altfel riscă amenzi de câteva sute de lei. Pentru că, doar anul trecut, peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere din țara noastră, Poliția Română a lansat recent o campanie de verificare, dar și de informare cu privire la importanța folosirii sistemelor de siguranță pentru copii. Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că toate contractele de muncă și modificările acestora respectă legea, pentru a evita procese sau sancțiuni și pentru a menține conformitatea legală a companiei.
Transformarea contractelor cu normă parțială în contracte cu normă întreagă e o măsură la care cel puțin o mică parte dintre angajatori au recurs în ultimele săptămâni în contextul suprataxării celor cu normă parțială sub nivelul salariului minim pe economie. De reținut e că, în toată această „transformare”, nu ar trebui să se piardă anumite caractere ale contractului anterior, convenite cu angajatul și pe care acesta nu le-ar vrea modificate. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile atunci când aplică pentru acest ajutor de stat și când îl folosește, precum și să analizeze Hotărârea de Guvern și Ghidul solicitantului.
După ce săptămâna trecută Executivul a dat undă verde unei hotărâri cu o nouă schemă de ajutor de stat constând în granturi pentru societățile din industria prelucrătoare, astăzi o vedem publicată în Monitorul Oficial. Banii vor putea fi accesați de cel mult 30 de beneficiari, dar cuantumul total al finanțării alocate prin schemă este de 300 de milioane de euro. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu legislația și deciziile guvernamentale (Hotărâri de Guvern) privind managementul situațiilor de urgență și ajutoarele acordate în caz de calamități, care pot afecta indirect și operațiunile companiei sau angajații.
Autoritățile vor ajuta și în acest an familiile și persoanele singure ale căror gospodării sunt afectate de inundații, alunecări de teren, dar și de alte fenomene meteo deosebite, sumele din acest an fiind, potrivit unei hotărâri oficializate aseară, aproape duble față de cele stabilite pentru 2021. Citește articolul
Articolul detaliază noile reguli pentru înființarea și modificarea firmelor la Registrul Comerțului, inclusiv noile termene, opțiunile de înregistrare (inclusiv online) și modalitățile de contestare a deciziilor. Este esențial pentru a se asigura că toate acțiunile companiei respectă legea și pentru a gestiona documentele legale.
Pentru noul tip de personal de specialitate care se va ocupa de înmatricularea societăților, noua Lege a Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) prevede o procedură specială. De principiu, solicitările vor fi soluționate în a doua zi după cea în care s-a depus solicitarea (în termen de o zi lucrătoare de la data depunerii cererii, mai precis) și prezența fizică la oficiile ONRC nu va fi necesară, de principiu. Citește articolul
Deoarece articolul vorbește despre posibile schimbări în legea educației, acest departament este interesat să știe ce propuneri legislative sunt în discuție, pentru a înțelege cum ar putea afecta în viitor regulile și contextul în care funcționează compania.
O parte dintre elevii ce termină clasa a VIII-a se vor putea înscrie la ce liceu doresc fără susținerea evaluării naționale sau a concursului de admitere la vreun colegiu național, potrivit unui proiect de lege aflat în dezbatere publică, ce va aduce, în următoarea perioadă, o serie de modificări importante legislației educației. Mai exact, vor putea intra astfel la liceu elevii cu rezultate bune la olimpiadele naționale și cele internaționale. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe exact cum trebuie aplicată legea în privința deciziilor de sancționare și concediere a angajaților, pentru a evita greșelile care pot duce la procese sau despăgubiri.
Momentul comunicării unei decizii de sancționare disciplinară este relevant și în cazul în care angajatorul decide să anuleze respectiva decizie. Într-o speță, angajatorul, adus deja în proces cu angajatul pe care-l concediase disciplinar, a procedat tardiv la revocarea acelei decizii, cerând în instanță ca, urmare a revocării, să fie exonerat de plata cheltuielilor de judecată - doar că lucrurile nu pot funcționa așa. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile legi și modificări legislative, pentru a se asigura că organizația respectă toate normele și că este la curent cu drepturile și obligațiile legale ale angajaților și ale instituției.
Cadrele militare se vor raporta, în viitorul apropiat, la o nouă lege a statutului profesional, după ce actualul cadru normativ va fi înlocuit. Potrivit unui proiect de lege luat azi în discuție de către Executiv, vor fi introduse condițiile ce trebuie îndeplinite de persoanele care vor să devină ofițeri, subofițeri sau maiștrii militari, vor fi adăugate alte îndatoriri ale acestora, dar și noi interdicții sau restrângeri ale drepturilor lor. Citește articolul
Departamentul Juridic trebuie să înțeleagă noile legi fiscale legate de impozitele pe proprietate, cum se interpretează acestea și cum să se asigure că firma respectă toate regulile. Articolul clarifică detalii importante despre cine este responsabil pentru evaluări și ce înseamnă ele.
În noua modalitate de stabilire a impozitelor pe imobilele proprietate personală care se va aplica de anul viitor sunt folosite ca reper de preluare a valorilor impozabile studiile de piață referitoare la valorile orientative privind proprietățile imobiliare din România, administrate de Uniunea Națională a Notarilor Publici din România. Contrar afirmațiilor răspândite în mass-media, nu notarii publici vor da tonul impozitelor pe anul viitor. Cât privește folosirea acestor studii, ea este criticată chiar de evaluatorii autorizați. Citește articolul