Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Pentru a înțelege riscurile legale și operaționale legate de acordarea incorectă a beneficiilor angajaților (precum zilele libere suplimentare) și pentru a stabili proceduri interne care să asigure conformitatea și să prevină eventualele probleme.
Cel mai folosit beneficiu de până acum, respectiv tichetele de masă, a fost detronat, potrivit unui studiu recent, de zilele de concediu de odihnă acordate în plus. Fie că cele acordate peste numărul minim prevăzut de Codul muncii se dau tuturor angajaților sau doar celor care au o anumită vechime în muncă, ele trebuie să se regăsească în documentele de muncă. Citește articolul
Nerespectarea regulilor privind Regulamentul Intern poate expune firma la riscuri majore, cum ar fi amenzi, procese cu angajații sau afectarea imaginii. Departamentul este interesat să identifice și să prevină aceste riscuri potențiale.
Întocmirea și modificarea regulamentelor interne se fac adesea fără a lua în considerare anumite aspecte, precum importanța consultării salariaților, specificitatea conținutului sau chiar modul în care poate fi consultat apoi acest document de către toți cei vizați. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să prevină riscurile financiare și fiscale care pot apărea dacă firma nu respectă noile condiții privind deținerea de microîntreprinderi, pentru a evita amenzi sau probleme la controale.
În contextul în care, din 2023, numărul de companii plătitoare de impozit micro pe care le poate deține un acționar sau un asociat va fi limitat la maximum trei, pe final de 2022 trebuie analizat ce firme vor rămâne la regimul micro și ce firme vor trece la regimul impozitului pe profit. Conform specialiștilor, analiza trebuie să includă și persoanele juridice care sunt acționari sau asociați la microfirme, nu doar persoanele fizice. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul modificărilor fiscale asupra deciziilor financiare și de respectarea termenelor limită pentru a evita amenzi sau costuri suplimentare. De asemenea, se asigură că procesele interne de distribuire a dividendelor sunt corecte și controlate.
Din moment ce distribuirea de dividende interimare pentru trimestrul al treilea din 2022 este ultima care intră pe regulile actuale de taxare a acestui tip de venit, cele distribuite pentru trimestrul al patrulea vor intra automat pe taxarea majorată aplicabilă din 2023, confirmă specialiștii. Citește articolul
Departamentul identifică riscurile ca firma să rateze termene importante sau să nu poată dovedi depunerea unor documente din cauza problemelor SPV, pentru a găsi soluții și a proteja compania de eventuale sancțiuni.
Deși obiectivul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de digitalizare a comunicării dintre contribuabili și autoritățile fiscale este pe deplin justificat și benefic, implementarea lui practică trebuie să aibă în vedere asigurarea exercitării depline a drepturilor și a executării obligațiilor contribuabililor. Practica lunilor recente, de când comunicarea prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) este exclusivă și obligatorie, ne-a adus în vedere câteva aspecte și dificultăți practice. Vom detalia, în cele ce urmează, câteva dintre ele. Citește articolul
Articolul prezintă riscul unor taxe noi, neașteptate, care pot afecta stabilitatea financiară a companiei și profiturile. De asemenea, creșterea ROBOR implică un risc financiar legat de costurile de finanțare, pe care acest departament trebuie să-l monitorizeze și să-l gestioneze pentru a proteja compania.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Schimbările privind modul de înregistrare a proprietăților pot crea noi riscuri, de exemplu legate de claritatea actelor de proprietate sau de posibilele dispute cu vecinii. Departamentul trebuie să știe aceste lucruri pentru a preveni problemele și a se asigura că totul este sub control.
În cadrul înregistrărilor în Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF) vor fi incluse și imobilele din zonele fostelor cooperative, chiar dacă pentru acestea nu au fost emise încă titluri de proprietate, dar posesorii actuali care au terenurile plătesc taxe și impozite pentru ele și sunt cunoscuți de comunitate ca fiind proprietari de fapt. Modificarea va fi inclusă în Legea cadastrului printr-o propunere legislativă care a primit marți votul decisiv al deputaților. Citește articolul
Modificările legislative, mai ales cele care relaxează reguli privind calificarea personalului sau vânzările, pot introduce riscuri noi sau pot schimba modul în care sunt gestionate riscurile legate de calitate, conformitate sau reputație.
Din ordonanța privind comercializarea produselor și serviciilor de piață ar urma să dispară numeroase formalități impuse acum antreprenorilor și al căror efect este anticoncurențial și contrar intereseor consumatorilor, conform unei recente propuneri legislative. Concret, vorbim de cerințe precum absolvirea unui curs pentru a desfășura activități de comerț, de interdicția vânzărilor în pierdere, de birocrația impusă la vânzările de soldare sau de lichidare, cele cu preț redus și altele asemenea. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile aplicării greșite a legii și condițiile stricte. Departamentul trebuie să știe aceste detalii pentru a preveni posibile amenzi sau erori financiare cauzate de o aplicare incorectă.
Pentru a putea menține beneficiul fiscal din OUG 67, angajatorii trebuie să și mențină nivelul salariului la valoarea de 2.750 de lei, astfel că nicio mărire nu poate fi operată fără riscul pierderii beneficiului până la final de an. Citește articolul
Acest departament identifică și reduce riscurile pentru firmă. Știind că pot aplica impozitul micro o singură dată ajută la evitarea surprizelor financiare neplăcute și la stabilirea unor reguli interne clare pentru a monitoriza condițiile fiscale.
Data de 1 ianuarie 2023 va fi un adevărat moment zero pentru companiile din România, din perspectiva impozitării veniturilor microîntreprinderilor. Mai precis, de anul viitor, o societate va putea aplica o singură dată opționalul impozit micro, ieșirea ulterioară din acest regim fiind definitivă. Această interpretare a fost confirmată inițial de specialiști, iar acum a venit și confirmarea de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul