Acest departament ar putea primi întrebări de la angajați despre călătoriile copiilor lor, mai ales dacă sunt angajați care lucrează sau călătoresc frecvent în străinătate, și trebuie să știe cum să îi îndrume corect.
Tinerii ce au împlinit vârsta de 16 ani şi care au domiciliul sau reşedinţa stabilită în ţara de destinaţie pot călători de-acum neînsoțiți și fără să mai aibă nevoie de acordul părinților, potrivit unei ordonanțe publicate vineri în Monitorul Oficial. Practic, aceasta este o extensie a măsurii apărute în vara lui 2023, respectiv posibilitatea ca tinerii care au împlinit 16 ani să poată călători în străinătate fără să fie însoțiți de un adult. Citește articolul
Departamentul de HR este direct afectat de aceste modificări, deoarece ele stabilesc noi termene și condiții pentru angajarea, prelungirea șederii și raportarea situației angajaților străini. HR-ul trebuie să aplice aceste reguli în practică.
Guvernul a dat joi undă verde unei noi ordonanțe care modifică mai multe acte normative privind regimul străinilor în România. Publicată vineri, ordonanța actualizează dispozițiile conținute de legislația privind regimul străinilor în România, în materie de acordare/prelungire a valabilității vizelor, în acord cu Decizia (UE) 2024/210, actualizează definiția „șederii ilegale”, în acord cu dispozițiile Codului frontierelor Schengen și prevede și măsuri privind controlul migrației ilegale în contextul contingentului de lucrători străini. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul discută despre tendințe globale în capitalul uman, bunăstarea angajaților, stresul la locul de muncă, adaptarea la munca hibridă, dezvoltarea de noi abilități și transformarea rolului HR-ului pentru a sprijini performanța și sustenabilitatea umană.
Potrivit studiului Deloitte Global Human Capital Trends 2024, creșterea nivelului de stres la locul de muncă este principală preocupare pentru peste jumătate dintre angajați la nivel mondial, urmată de avansul tehnologic și de impactul schimbărilor digitale asupra locurilor de muncă. Conceptul de sustenabilitate umană, care vizează crearea unui mediu de lucru durabil din punct de vedere al capitalului uman, este introdus, arătând că doar 46% dintre respondenți iau măsuri concrete în acest sens. Studiul subliniază importanța adaptării organizațiilor la noile tehnologii și la nevoile angajaților, evidențiind diferențele de percepție între lideri și angajați. Integrarea imaginativă a tehnologiei și a oamenilor este crucială pentru succesul organizațiilor, iar evoluția resurselor umane către o abordare interdepartamentală este considerată esențială în contextul actual al pieței muncii. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că articolul detaliază cum trebuie să se asigure compania de sănătatea angajaților în condiții de muncă dificile, inclusiv prin alimentație specială, și cum se trec aceste prevederi în contractele de muncă.
Într-un context în care sănătatea și siguranța la locul de muncă sunt prioritare este esențial pentru angajați și angajatori să înțeleagă conceptul de alimentație de protecție și să facă distincția între acesta și facilitățile de masă, cum ar fi tichetele de masă. Articolul de față își propune să ofere o analiză detaliată a normelor naționale și europene referitoare la alimentația de protecție. De la reglementările legislative la interpretările și aplicațiile practice, vom explora în profunzime ce înseamnă alimentația de protecție și cum poate fi implementată într-un mod eficient pentru a asigura sănătatea și bunăstarea angajaților la locul de muncă. Citește articolul
Articolul menționează termenul pentru Declarația 112, care este esențială pentru raportarea impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale ale angajaților.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament are interes în a se asigura că angajații au documente de călătorie valide, mai ales dacă aceștia călătoresc în interes de serviciu. Informațiile despre reînnoirea pașaportului și alertele SMS ajută la prevenirea blocajelor în planurile de călătorie ale angajaților.
Direcția Generală de Pașapoarte (DGP) introduce un nou serviciu digital, care va deveni funcțional începând cu data de 19 martie 2024. Cetățenii ale căror documente de călătorie urmează să își piardă valabilitatea vor putea beneficia de un nou serviciu de notificare prin SMS, conceput pentru a le aminti să își reînnoiască pașaportul înainte de expirare. Citește articolul
Deoarece este direct responsabil pentru gestionarea cererilor de adeverințe, administrarea dosarelor angajaților (atât actuali, cât și foști) și pentru a se asigura că sunt respectate termenele și condițiile legale pentru eliberarea acestora.
Foștilor angajați nu li se pot percepe tarife pentru eliberarea unor documente care să ateste vechimea sau situația salarială, atâta timp cât angajatorul nu a fost desființat. Legea îl obligă pe angajator să răspundă cererii fostului salariat și îi pune în vedere inclusiv un termen-limită pentru a-i oferi adeverința cu datele cerute. Dacă situația obiectivă a angajatorului presupune că oferirea unor informații foștilor angajați este una dificilă, solicitantul nu poate fi obligat să plătească „deranjul”. Citește articolul
Ajută departamentul să înțeleagă mai bine ce ajutoare de stat pot primi angajații și familiile lor, astfel încât să poată oferi sprijin sau informații utile pentru bunăstarea lor.
Din acest an, venitul minim de incluziune înlocuiește fostele ajutoare sociale, acesta având două componente: ajutorul de incluziune și ajutorul pentru familia cu copii. Acordarea ajutorului pentru familia cu copii depinde, în primul rând, de un nivel redus al veniturilor, dar și de frecventarea școlii de către copiii familiei. Cu cât lipsește mai mult un copil provenit dintr-o familie beneficiară a ajutorului, cu atât mai mică este valoarea sprijinului de la stat. Citește articolul
Interesant pentru impactul social al drogurilor asupra forței de muncă și pentru dezvoltarea sau ajustarea politicilor interne legate de comportamentul angajaților și siguranța în companie.
Cu scopul de a descuraja traficanții de droguri, s-a stabilit, prin intermediul unei legi publicate joi în Monitorul Oficial, eliminarea posibilității de suspendare a executării pedepsei sub supraveghere în cazul traficului de droguri de mare risc. În plus, noua lege aduce și majorarea pedepselor pentru efectuarea de operațiuni cu diverse produse ce au efecte psihoactive. Citește articolul
Se ocupă direct de programul de lucru al angajaților, de acordarea repausului și a orelor suplimentare, precum și de salarizarea corectă, conform regulilor.
Neacordarea repausului minim săptămânal poate însemna probleme și în privința regimului muncii suplimentare, în cazul angajaților full-time. Și deși pe termen scurt poate fi chiar o chestiune asumată de angajați, în fața căreia nu se opun și nici nu-și pun problema că ar constitui o nelegalitate, pe termen lung este afectată sănătatea acestora, iar asta are un impact inclusiv în privința angajatorilor și a bugetului de stat. Citește articolul