Articolul abordează direct subiecte esențiale precum administrarea angajaților, salarizarea, pontajul și modul în care companiile gestionează aceste activități, fie intern, fie prin externalizare. Este vital pentru departamentul de HR să înțeleagă aceste tendințe și practici.
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de verificările angajaților noi sau a celor promovați, pentru a se asigura că sunt potriviți și nu prezintă riscuri pentru companie.
În lumea de business, caracterizată de un ritm alert, știrile circulă repede, iar o reputație construită în ani poate fi distrusă în câteva ore. Cunoașterea membrilor echipelor, a clienților și a partenerilor de afaceri și, pe de altă parte, construirea încrederii în relația cu fiecare dintre aceștia sunt aspecte-cheie pentru siguranța și integritatea afacerii, pentru că permit factorilor de decizie să ia hotărâri în cunoștință de cauză și să identifice prompt potențialele riscuri. De aceea, verificările de fond s-au dovedit vitale în prevenirea fraudei în contexte diverse, precum recrutarea, tranzacțiile financiare și relația cu clienții și cu partenerii de afaceri. Dar care sunt cele mai frecvente prejudecăți legate de acestea? Citește articolul
Gestionează relațiile cu angajații, programul lor de lucru, concediile și aplică corect regulile interne și legale.
Reducerea activității este o situație care îl pune angajator într-o situație mai puțin confortabilă, însă utilizând instrumentele legale potrivite, soluțiile sunt accesibile și părțile pot ajunge la cea potrivită, evitând o situație de conflict. Un exemplu apărut recent în presa locală de „așa nu”: Citește articolul
Gestionează toate aspectele legate de angajați, inclusiv salariile, beneficiile și eligibilitatea forței de muncă, și trebuie să aplice corect noile reguli privind voucherele de vacanță.
În următorii doi ani, bugetarii vor primi vouchere de vacanță în valoare de 1.600 de lei, iar personalul militar și polițiștii vor putea deconta servicii turistice în același plafon (1.600 de lei), comparativ cu suma actuală -- 1.450 de lei --, conform unei legi apărute recent. Cu toate acestea, numărul bugetarilor care vor beneficia de aceste vouchere va scădea. Citește articolul
Informațiile despre cum se schimbă salariile reale și cum inflația afectează puterea de cumpărare a angajaților sunt importante pentru a stabili salariile și beneficiile în companie.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la personalul din instituțiile publice, acest departament este interesat de orice discuție sau modificare legislativă legată de drepturile salariale și managementul personalului.
O ordonanță de urgență pentru aprobarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare în 2023 a fost oficializată recent, în vederea încadrării în ținta de deficit bugetar asumată. Documentul prevedea, în versiunea propusă inițial, amânarea pentru anul viitor a plății unor drepturi salariale pentru personalul din instituții și autorități publice pe care acestea le-au câștigat în instanță, dar măsura nu se mai regăsește și în versiunea publicată în Monitorul Oficial recent. Amânarea tranșei ce trebuia plătită în 2023 pentru anul viitor ar fi fost necesară, potrivit guvernanților, din cauza evoluției execuției bugetare pe primele nouă luni ale anului, care a fost sub așteptări. Citește articolul
Modificările aduse salariilor, sporurilor și indemnizațiilor de hrană afectează direct modul în care sunt plătite și compensate drepturile salariale și beneficiile angajaților.
Guvernul impune o serie de modificări legislative care vor afecta veniturile și beneficiile bugetarilor, conform unei legi recent oficializate. Printre acestea, se numără limitarea valorii de achiziție a telefoanelor mobile și a abonamentelor de telefonie, plafonarea consumului maxim de carburant, limitarea sporurilor acordate bugetarilor pentru lucrul în condiții periculoase sau vătămătoare și acordarea indemnizațiilor de hrană sub forma a două salarii minime pe an. Majoritatea prevederilor noii legi se vor aplica începând cu 11 noiembrie 2023, dar cele referitoare la sporuri, indemnizaţii, compensaţii, prime şi celelalte elemente ale sistemului de salarizare se vor aplica începând din 2024. Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modificările fiscale privind beneficiile angajaților (tichete de masă, vouchere de vacanță), deoarece acestea influențează salariul net al angajaților, politica de compensații și beneficii, precum și negocierile cu salariații.
Legea ce prevede impunerea suplimentară a tichetelor de masă și voucherelor de vacanță acordate de angajatori lucrătorilor - mai exact, cu contribuția la sănătate (CASS), în procent de 10% - a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Practic, asta înseamnă că angajații care au aceste beneficii trecute în contracte vor primi cu 10% mai puțin, începând cu veniturile aferente lui ianuarie 2024. Citește articolul
Acest departament este direct afectat, deoarece schimbările modifică modul în care se calculează salariile, contribuțiile și beneficiile angajaților, necesitând adaptarea politicilor interne și comunicarea cu personalul.
Dorința Guvernului de a uniformiza regimul fiscal aplicabil salariilor din IT cu cel din construcții și sectorul agroalimentar, astfel ca și angajații din acest dintâi sector să plătească impozit pe veniturile care depășesc 10.000 de lei, s-a materializat prin noua lege privind reforma fiscală, apărută vineri în Monitorul Oficial. Aplicabilă în această materie încă de la veniturile lunii noiembrie, noua lege prevede și că lucrătorii din sectorul de construcții și cel agroalimentar vor plăti contribuția la sănătate, de care erau scutiți până acum. Schimbările pentru cele trei mari sectoare de activitate nu se rezumă însă doar la cele menționate. Citește articolul
Noile măsuri fiscale pot afecta costurile cu personalul sau beneficiile angajaților. De asemenea, strategiile naționale de sănătate și vaccinare pot influența programele de bunăstare și sănătate la locul de muncă.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 23 - 29 octombrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul