Reputația publică a unei companii este influențată semnificativ de modul în care gestionează despărțirea de angajați. Articolul ajută acest departament să înțeleagă riscurile de imagine și să elaboreze strategii de comunicare care să protejeze reputația companiei, arătând empatie și profesionalism.
Pentru cei care s-au atașat într-o formă sau alta de job-ul lor, concedierea bruscă vine inevitabil ca un șoc, un șoc care scoate la iveală emoții care ne surprind și ne dezechilibrează. Carduri de acces dezactivate, emailuri transferate, un birou golit în grabă și tăcerea apăsătoare a ultimei plecări din clădirea companiei - toate acestea marchează nu doar o simplă tranziție de carieră, ci o experiență care zguduie profund fundamentele identității noastre. Citește articolul
Acest departament monitorizează evenimentele publice majore și poate fi responsabil cu diseminarea informațiilor relevante către angajați sau cu gestionarea imaginii publice a companiei. Un eveniment național precum alegerile necesită conștientizare, iar acest departament poate asigura că informațiile utile sunt comunicate corespunzător în cadrul organizației.
Așa cum s-a stabilit la începutul anului, după ce primul tur al alegerilor prezidențiale din țara noastră, ce a avut loc în noiembrie 2024, a fost anulat de Curtea Constituțională a României, alegerile prezidențiale au loc în această lună. Primul tur al alegerilor prezidențiale din acest an a avut loc pe 4 mai și, pentru că niciunul dintre candidați n-a obținut atunci majoritatea, se organizează un al doilea tur de scrutin, acesta fiind programat pentru duminică. Pentru a putea vota, alegătorii trebuie să bifeze condițiile legale, să aibă documente de identitate valabile și să știe la ce secție de votare trebuie să se prezinte. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Modul în care sunt tratați angajații, mai ales în perioada de probă, poate influența serios reputația companiei ca loc de muncă și ca angajator, impactând capacitatea de a atrage noi talente.
Perioada de probă, un concept arhicunoscut pe piața muncii, menit, teoretic, să ofere atât angajatorului, cât și noului angajat, răgazul necesar pentru a evalua dacă „potrivirea” mult-trâmbițată la interviu se confirmă și în realitatea de zi cu zi a postului. O perioadă de „tatonare”, de acomodare, dar, să fim realiști, și o perioadă marcată de o precaritate intrinsecă a relației de muncă și tocmai această vulnerabilitate a salariatului aflat „în probă” intră sub lupa directivelor europene, care, deși recunosc utilitatea acestui mecanism, trag un semnal de alarmă important: integrarea pe piața muncii nu trebuie să însemne o prelungire a nesiguranței. Citește articolul
Subiectele abordate, cum ar fi deficitul bugetar și încrederea publicului în autorități din cauza colectării taxelor, sunt importante pentru a înțelege contextul social și economic și pentru a comunica responsabil în numele companiei.
Deficitul bugetar din România a creat o criză de sustenabilitate a finanțelor publice, iar colectarea TVA rămâne o problemă majoră, cu un gap de 33,7% față de media europeană sub 10%. Deși veniturile din TVA au crescut cu 80% între 2018-2023, diferența dintre potențialul de colectare și sumele efectiv încasate s-a majorat cu 84% în aceeași perioadă. În ciuda introducerii unor măsuri legislative dure împotriva evaziunii fiscale, România continuă să fie afectată de fraude de tip carusel, slăbiciunile administrative ale ANAF și digitalizarea insuficientă a sistemelor de raportare fiscală. Citește articolul
Articolul arată cum anumite teme sunt folosite politic și cum percep publicul instituțiile, ajutând la înțelegerea contextului pentru comunicarea companiei și relațiile cu autoritățile.
La peste un deceniu și jumătate de la votul exprimat cu ocazia referendumului pentru trecerea la parlament unicameral și reducerea numărului de parlamentari la 300, subiectul revine în discuțiile publice, pendulând între dezamăgirea unora și exploatarea politicianistă a altora. Vom tranșa acest subiect din perspectivă legală și constituțională cu ajutorul unui expert în materie, Conf. univ. dr. Bogdan Dima de la Facultatea de Drept a Universității Bucureşti. Citește articolul
Articolul scoate în evidență importanța unei voci comune a industriei prin asociații patronale. Este relevant pentru modul în care compania comunică extern, își construiește imaginea publică și colaborează cu alte entități din industrie.
Beneficiar al unui entuziasm postpandemic rezultat din dorința oamenilor de a ieși din casă și de a se distra, domeniul HoReCa a cunoscut o serioasă creștere în perioada 2022 - 2023. Datele furnizate de Institutul Național de Statistică indică, începând cu anul trecut, o temperare a acestei tendințe. Despre cum se resimte această schimbare în industrie, care sunt principalele provocări legislative și fiscale cu care se confruntă operatorii din domeniu, ce modificări legislative ar fi necesare pentru a sprijini dezvoltarea sectorului și cum se adaptează antreprenorii din HoReCa la contextul actual am discutat cu Radu Savopol, Președintele Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) și Cofondatorul „5 to go”. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu imaginea publică a companiei și cu modul în care aceasta comunică cu publicul. Articolul este util pentru a înțelege evenimentele sociale importante și inițiativele locale legate de familie, ceea ce poate ajuta la crearea de mesaje pozitive, la alinierea companiei cu valorile comunității în campanii de comunicare sau la identificarea unor oportunități de implicare publică pentru a construi o imagine bună.
Primăriile unor localități, în special cele ale orașelor mari, oferă diplome și premii în bani cuplurilor căsătorite de mulți ani. De cele mai multe ori, premiile se acordă celor care împlinesc 50 de ani de căsătorie, dar există și primării care, în plus, dau premii atât la împlinirea a 25, cât și la împlinirea a 75 de ani de căsnicie. Citește articolul
Oferă informații despre rolul Președintelui în politica internă și externă, esențial pentru înțelegerea mediului politic și pentru comunicarea eficientă cu publicul și instituțiile statului.
În contextul electoral al alegerilor prezidențiale din mai 2025 și pe fondul unor percepții publice adesea distorsionate în ceea ce privește puterile Șefului statului, avocatnet.ro a solicitat analiza unui recunoscut specialist în drept constituțional. Fostul președinte al Curții Constituționale a României (CCR), avocatul Augustin Zegrean, aduce în acest interviu lămuriri privind funcția prezidențială, detaliind atribuții precum desemnarea premierului, numirea judecătorilor CCR, rolul său în politica externă și relația cu celelalte puteri din stat. Intenția noastră este aceea de a contribui la o înțelegere corectă a rolului pe care îl are Președintele României, atât în ceea ce privește autoritatea, cât și limitările acestei funcții. Citește articolul
Articolul subliniază riscurile reputaționale semnificative la care se expune o firmă care nu respectă reglementările AML, aspecte gestionate de departamentul de relații publice și afaceri corporative.
Activitățile de consultanță în afaceri și management prezintă, în România, un profil ridicat de risc de spălare a banilor, așa cum reiese dintr-un raport de evaluare sectorială publicat recent de Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). În acest context, firmele care derulează astfel de activități ar trebui să fie conștiente de principalele riscuri de spălare a banilor la care sunt expuse și să aplice măsuri speciale pe termen scurt, mediu și lung, potrivit unui specialist consultat de redacția noastră. Citește articolul
Articolul prezintă povestea de succes a companiei, distincția 'Superbrands' și citate ale directorului general, fiind un exemplu de comunicare externă și promovare a imaginii companiei.
Farmec, cel mai longeviv producător de cosmetice din România, a fost desemnat Business Superbrand în programul 2024-2025, o distincție care confirmă poziția sa de top în rândul brandurilor din economia românească. Citește articolul