avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 878 soluții astăzi
Acasă Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

Departament: Responsabilitate Socială & Sustenabilitate (CSR/ESG)

ACCES PREMIUM

GDPR: Companiile pot fi amendate și pentru colectarea excesivă de date

Protejarea datelor personale ale clienților este o parte importantă a responsabilității sociale a unei companii. O amendă pentru încălcarea GDPR afectează încrederea publicului și reputația firmei, aspecte monitorizate de acest departament.

Cristian Stanescu în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2025 | 1532 | Timp de citire: 2 min.

Cel mai mare operator de telefonie din România a fost amendat de către  Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru  colectare excesivă de date personale și nerespectarea dreptului de ștergere a acestora. Speța arată că firmele trebuie să nu uite sau să refuze să șteargă datele personale colectate în faza precontractuală, în caz contrar riscând amenzi și sancțiuni complementare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Schemă de minimis oficială

UPDATE Firmele și PFA-urile care au spații în clădirile cu risc seismic ridicat vor putea cere curând un ajutor financiar pentru consolidare și eficientizare energetică

Acest departament este interesat de inițiativele care contribuie la sustenabilitate, cum ar fi îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, parte din responsabilitatea socială.

avocatnet.ro în Finanțări
27 Ianuarie 2025 | 1931 | Timp de citire: 2 min.

Dacă dețin spații în clădirile cu risc seismic ridicat, ce sunt incluse în Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, firmele și PFA-urile vor putea cere curând un ajutor nerambursabil de până la 300.000 euro, conform unui ordin oficializat recent. Sprijinul va putea fi folosit pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendarul fondurilor europene în 2025: Peste 400 de noi apeluri de finanțare vor fi lansate

Acest departament este interesat de fondurile care vizează economia circulară, eficiența energetică și sprijinirea întreprinderilor sociale, contribuind la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale companiei.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
27 Ianuarie 2025 | 1 | 8281 | Timp de citire: 4 min.

Conform unui comunicat de presă publicat recent de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în cursul anului 2025 vor fi lansate peste 400 de noi apeluri de proiecte în toate cele opt regiuni de dezvoltare ale țării, cu un buget total de peste 12,8 miliarde de euro. Printre beneficiari se regăsesc microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM), dar și instituții de învățământ, autorități publice centrale și locale, organizații neguvernamentale sau institute și centre de cercetare dezvoltare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 27 ianuarie - 2 februarie 2025

Obligația de a raporta situația angajaților cu dizabilități este o temă importantă pentru acest departament, deoarece se leagă direct de promovarea diversității și incluziunii în companie și de inițiativele de responsabilitate socială.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
27 Ianuarie 2025 | 693 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CSRD și ESRS, noua eră a raportării corporative. Scurt ghid pentru companii

Acest departament se ocupă direct de strategia companiei în privința sustenabilității, impactului social și guvernanței corporative și trebuie să aplice aceste standarde de raportare.

PwC România în Contabil și fiscal
25 Ianuarie 2025 | 1283 | Timp de citire: 5 min.

Directiva UE privind raportarea durabilității corporative (CSRD) revoluționează modul în care companiile își comunică impactul asupra mediului și societății. Alături de Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS), CSRD impune noi cerințe de raportare, oferind o imagine completă a performanței unei companii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce reguli se aplică, la început de 2025, în legătură cu pensiile private

Oferirea de pensii ocupaționale angajaților poate fi o practică ce demonstrează responsabilitatea socială a companiei și angajamentul față de bunăstarea angajaților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2025 | 10680 | Timp de citire: 2 min.

În domeniul pensiilor private au apărut, atât pe parcursul anului încheiat recent, dar și la începutul acestui an, mai multe schimbări. Pensii private sunt considerate cele administrate privat (Pilonul II), cele facultative (Pilonul III), cât și cele ocupaționale (Pilonul IV). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulamentul intern poate fi cheia pentru un mediu de muncă eficient și sigur. Cu toate astea, e adesea bifat ca simplă formalitate

Regulamentul intern include principii importante precum nediscriminarea și respectul, care sunt esențiale pentru responsabilitatea socială a companiei și pentru o cultură organizațională sănătoasă.

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
24 Ianuarie 2025 | 1076 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul intern nu este doar un „simplu” set de reguli și proceduri sau o obligație pe care, pentru a se proteja de amenzi, angajatorii trebuie să o bifeze formal, ci reprezintă chiar baza unei colaborări eficiente și armonioase în cadrul organizației. Dincolo de obligația angajatorului de a întocmi regulamentul intern, prevăzută explicit de Codul muncii, consultarea lucrătorilor este un alt aspect important în acest proces, iar în final angajatorul trebuie să se asigure că fiecare lucrător a intrat în posesia regulamentului intern și cunoaște dispozițiile acestuia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avertizori de integritate: Autoritățile și instituțiile publice trebuie să trimită raportările anuale către ANI, începând din 2025, până spre final de februarie

Este important pentru reputația organizației și pentru respectarea principiilor de etică și bună guvernanță, arătând că organizația este transparentă și deschisă la corectarea neregulilor, prin protejarea celor care le semnalează.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2025 | 1200 | Timp de citire: 1 min.

Legea avertizorilor în interes public, apărută la final de 2022, stabilește că autoritățile și instituțiile publice care primesc și soluționează raportări legate de încălcarea legii trebuie să transmită anual Agenției Naționale de Integritate (ANI) un formular de raportare a datelor statistice. Acum, printr-un ordin apărut miercuri în Monitorul Oficial, ANI a stabilit că termenul pentru transmiterea raportării anuale este ultima zi de vineri din luna februarie a fiecărui an. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2024

Raportări fiscale și contabile: Principalele noutăți aduse de anul 2024 pentru companii și persoanele fizice

O mare parte a articolului vorbește despre trecerea de la declarația nefinanciară la o raportare extinsă privind durabilitatea. Acest lucru este direct legat de modul în care compania comunică impactul său social, de mediu și de guvernanță, un aspect cheie pentru acest departament.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2025 | 6582 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2024 a venit atât cu modificări importante la unele raportări fiscale și contabile, cât și cu apariția unor noi raportări pentru persoanele juridice și persoanele fizice. Iată, în continuare, principalele noutăți de reținut. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Realități de pe piața muncii: Angajații vin cu pixuri și hârtie de acasă ca să aibă cu ce lucra. Responsabilitatea angajatorului în asigurarea resurselor necesare și protecția drepturilor lucrătorilor

Acest departament se preocupă de modul etic și responsabil în care firma își tratează angajații și mediul de lucru, contribuind la o imagine bună și la sustenabilitate.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
23 Ianuarie 2025 | 760 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii trebuie să fie conștienți de obligațiile lor legale, dar și morale, printre care cea de a furniza toate resursele necesare pentru ca lucrătorii să își poată desfășura activitatea în condiții optime. Este imperativ ca lucrătorii să nu fie obligați să suporte, sub nicio formă, costuri sau alte prejudicii legate de activitatea lor profesională.

Citește articolul