Protejarea datelor personale ale clienților este o parte importantă a responsabilității sociale a unei companii. O amendă pentru încălcarea GDPR afectează încrederea publicului și reputația firmei, aspecte monitorizate de acest departament.
Cel mai mare operator de telefonie din România a fost amendat de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru colectare excesivă de date personale și nerespectarea dreptului de ștergere a acestora. Speța arată că firmele trebuie să nu uite sau să refuze să șteargă datele personale colectate în faza precontractuală, în caz contrar riscând amenzi și sancțiuni complementare. Citește articolul
Acest departament este interesat de inițiativele care contribuie la sustenabilitate, cum ar fi îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor, parte din responsabilitatea socială.
Dacă dețin spații în clădirile cu risc seismic ridicat, ce sunt incluse în Programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, firmele și PFA-urile vor putea cere curând un ajutor nerambursabil de până la 300.000 euro, conform unui ordin oficializat recent. Sprijinul va putea fi folosit pentru consolidarea seismică și creșterea eficienței energetice. Citește articolul
Acest departament este interesat de fondurile care vizează economia circulară, eficiența energetică și sprijinirea întreprinderilor sociale, contribuind la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale companiei.
Conform unui comunicat de presă publicat recent de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în cursul anului 2025 vor fi lansate peste 400 de noi apeluri de proiecte în toate cele opt regiuni de dezvoltare ale țării, cu un buget total de peste 12,8 miliarde de euro. Printre beneficiari se regăsesc microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM), dar și instituții de învățământ, autorități publice centrale și locale, organizații neguvernamentale sau institute și centre de cercetare dezvoltare. Citește articolul
Obligația de a raporta situația angajaților cu dizabilități este o temă importantă pentru acest departament, deoarece se leagă direct de promovarea diversității și incluziunii în companie și de inițiativele de responsabilitate socială.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de strategia companiei în privința sustenabilității, impactului social și guvernanței corporative și trebuie să aplice aceste standarde de raportare.
Directiva UE privind raportarea durabilității corporative (CSRD) revoluționează modul în care companiile își comunică impactul asupra mediului și societății. Alături de Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS), CSRD impune noi cerințe de raportare, oferind o imagine completă a performanței unei companii. Citește articolul
Oferirea de pensii ocupaționale angajaților poate fi o practică ce demonstrează responsabilitatea socială a companiei și angajamentul față de bunăstarea angajaților.
În domeniul pensiilor private au apărut, atât pe parcursul anului încheiat recent, dar și la începutul acestui an, mai multe schimbări. Pensii private sunt considerate cele administrate privat (Pilonul II), cele facultative (Pilonul III), cât și cele ocupaționale (Pilonul IV). Citește articolul
Regulamentul intern include principii importante precum nediscriminarea și respectul, care sunt esențiale pentru responsabilitatea socială a companiei și pentru o cultură organizațională sănătoasă.
Regulamentul intern nu este doar un „simplu” set de reguli și proceduri sau o obligație pe care, pentru a se proteja de amenzi, angajatorii trebuie să o bifeze formal, ci reprezintă chiar baza unei colaborări eficiente și armonioase în cadrul organizației. Dincolo de obligația angajatorului de a întocmi regulamentul intern, prevăzută explicit de Codul muncii, consultarea lucrătorilor este un alt aspect important în acest proces, iar în final angajatorul trebuie să se asigure că fiecare lucrător a intrat în posesia regulamentului intern și cunoaște dispozițiile acestuia. Citește articolul
Este important pentru reputația organizației și pentru respectarea principiilor de etică și bună guvernanță, arătând că organizația este transparentă și deschisă la corectarea neregulilor, prin protejarea celor care le semnalează.
Legea avertizorilor în interes public, apărută la final de 2022, stabilește că autoritățile și instituțiile publice care primesc și soluționează raportări legate de încălcarea legii trebuie să transmită anual Agenției Naționale de Integritate (ANI) un formular de raportare a datelor statistice. Acum, printr-un ordin apărut miercuri în Monitorul Oficial, ANI a stabilit că termenul pentru transmiterea raportării anuale este ultima zi de vineri din luna februarie a fiecărui an. Citește articolul
O mare parte a articolului vorbește despre trecerea de la declarația nefinanciară la o raportare extinsă privind durabilitatea. Acest lucru este direct legat de modul în care compania comunică impactul său social, de mediu și de guvernanță, un aspect cheie pentru acest departament.
Anul 2024 a venit atât cu modificări importante la unele raportări fiscale și contabile, cât și cu apariția unor noi raportări pentru persoanele juridice și persoanele fizice. Iată, în continuare, principalele noutăți de reținut. Citește articolul
Acest departament se preocupă de modul etic și responsabil în care firma își tratează angajații și mediul de lucru, contribuind la o imagine bună și la sustenabilitate.
Angajatorii trebuie să fie conștienți de obligațiile lor legale, dar și morale, printre care cea de a furniza toate resursele necesare pentru ca lucrătorii să își poată desfășura activitatea în condiții optime. Este imperativ ca lucrătorii să nu fie obligați să suporte, sub nicio formă, costuri sau alte prejudicii legate de activitatea lor profesională.
Citește articolul