Articolul oferă informații esențiale pentru gestionarea corectă a programului de lucru al angajaților, a orelor suplimentare și a timpului liber, prevenind neînțelegerile și asigurând o relație echitabilă cu salariații.
Repartizarea timpului de muncă este, de multe ori, o provocare și pentru cei care activează în domeniul resurselor umane, iar abordarea transparentă, alături de o informare corectă și concretă din partea angajatorului devine chiar un element esențial pentru a preîntâmpina situațiile care se pot transforma într-un conflict. Citește articolul
Acest departament gestionează politicile legate de angajare, pensionare, reținerea angajaților și planificarea forței de muncă. Modificările privind vârsta de pensionare și continuarea activității după pensionare sunt direct relevante pentru modul în care o companie își gestionează personalul.
Noua lege a învățământului superior, în vigoare de la începutul lunii, ar urma să fie modificată, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea deputaților, astfel încât să se elimine posibilitatea ca profesorii universitari să-și continue activitatea cu mult peste vârsta legală de pensionare. Citește articolul
Are nevoie de aceste informații pentru a angaja corect personalul (tineri, studenți, part-time), pentru a gestiona perioadele de probă, internshipurile și stagiile, și pentru a evita munca la negru.
Angajarea studenților înseamnă pentru mulți dintre ei prima experiență de muncă remunerată, într-un cadru formal. Tocmai pentru că discutăm de oameni fără prea multă experiență și pentru care cunoașterea legii s-ar putea să fie la un nivel minimal, unii angajatori pot fi tentați să încheie contracte mai târziu sau deloc, să ceară muncă suplimentară acolo unde e interzisă de lege, să scrie contracte sărace în conținut sau să nu le declare la timp ori să pretindă chiar celor tineri să dea așa-zise probe de lucru ce reprezintă muncă nedeclarată și neremunerată. Citește articolul
Este important pentru a cunoaște riscurile legate de taxele pe salarii și cum neplata acestora poate afecta compania, chiar dacă salariile nete nu sunt plătite angajaților.
Specialiștii au observat în practica Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) o problemă cu privire la fapta de reținere și neplată a taxelor salariale (printre altele) în cel mult 60 de zile de la scadență. Mai precis, angajatorii riscă să se trezească cu sesizări penale doar în urma declarării taxelor salariale, deși nici taxele n-au fost reținute, nici salariul net n-a fost plătit. Situația este una atipică și specialiștii consideră că ANAF n-ar trebui să facă sesizări penale atunci când o întâlnesc. Citește articolul
Oferă informații esențiale despre gestionarea relațiilor cu angajații, instruirea lor în siguranța muncii, integrarea lucrătorilor străini și importanța comunicării eficiente în echipă.
Legea sănătății și securității în muncă (SSM) prevede că angajatorul trebuie să ia măsurile care se impun pentru a asigura securitatea și sănătatea salariaților, să prevină riscurile profesionale, dar și să-i informeze și să-i instruiască pe aceștia. În realitatea pieței muncii din țara noastră, unor angajatori le revine obligația de a bifa regulile de SSM în contextul unei echipe mixte, de angajați români și străini. Ar trebui angajatorul să ia în considerare barierele lingvistice dintre angajații săi, care s-ar putea să nu se înțeleagă în aceeași limbă? Ar trebui angajatorul să ia în calcul ce înseamnă atare bariere lingvistice în privința riscurilor de SSM? Un exemplu de astfel de situație, în articolul de azi. Citește articolul
Modificările legate de plata impozitului pe salarii, inclusiv pentru sediile secundare, sunt importante pentru departamentul de HR, deoarece ele pot influența modul în care sunt raportate și procesate plățile salariale.
Regulile pentru completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) au fost schimbate de Ministerul Finanțelor (MF), conform unui ordin recent oficializat. Documentul este utilizat de contribuabili, printre altele, pentru achitarea impozitelor, taxelor și a altor obligații. Citește articolul
Angajații cu copii sunt interesați de informațiile despre înscrierea la creșă/grădiniță și mai ales de dreptul de a însoți copilul în primele zile de adaptare, ceea ce poate influența programul lor de lucru și necesită o bună comunicare cu departamentul de HR.
Înscrierea la creșă sau grădiniță presupune, pe lângă urmarea unor pași administrativi, oferirea unui suport emoțional copilului în această perioadă de tranziție atât de dificilă pentru el. Legislația permite părintelui să stea împreună cu cel mic în primele 10 zile de frecventare a unității de învățământ, pentru a ușura adaptarea acestuia la colectivitate. Citește articolul
Se ocupă direct de angajați, de stabilirea regulilor pentru călătorii și de plata corectă a indemnizațiilor acestora, conform legii și regulamentelor interne.
Într-un peisaj economic dinamic, călătoriile de afaceri au devenit un factor cheie în dezvoltarea companiilor și în consolidarea relațiilor comerciale. Astfel, aspectele referitoare la diurne devin importante, atât pentru angajatori, cât și pentru salariați. Indemnizația de delegare zilnică neimpozabilă în România este setată la un plafon maxim de 57,5 lei pe zi și în limita a trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat. Majoritatea angajatorilor din sectorul privat stabilesc nivelul diurnelor la limita superioară a plafonului neimpozabil. Prin comparație, în majoritatea statelor membre UE, indemnizația de delegare zilnică este de 35 euro pe zi, cu un maxim neimpozabil de 87,5 euro pe zi, în limita a trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat. Citește articolul
Discută despre reorganizarea personalului, creșterea salariilor și desființarea unor funcții, aspecte direct legate de gestionarea angajaților și a structurii organizaționale a unei companii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Deși nu plătesc ei taxele direct, acest departament este responsabil pentru salariile și contribuțiile angajaților. Articolul menționează că anumite taxe legate de salarii nu pot fi eșalonate în mod simplificat, iar acest lucru este important pentru HR în înțelegerea deplină a obligațiilor fiscale ale companiei.
O firmă are posibilitatea legală de a accesa mai multe eșalonări la plată într-un an calendaristic, însă cu condiția ca fiecare eșalonare la plată să fie finalizată cu succes. Astfel, se pot accesa mai multe eșalonări, dar numai în mod succesiv, nu concomitent. Citește articolul