Articolul detaliază responsabilitățile și regulile de conduită ale angajaților și ale șefilor lor, informații esențiale pentru definirea fișelor de post, pentru instruirea personalului și pentru gestionarea comportamentului la locul de muncă.
Din perspectiva obligațiilor de sănătate și securitate în muncă (SSM), agenții de pază trebuie să se prezinte la serviciu în stare de sănătate corespunzătoare, să utilizeze corect echipamentul de protecție și să evite intervenția în zone periculoase nesemnificative pentru atribuțiile lor. Accesul în obiectiv trebuie să respecte normele legale și interne, iar orice acțiune care ar putea aduce prejudicii unității păzite trebuie prevenită prin cunoașterea punctelor vulnerabile din perimetru. Citește articolul
Acest departament este implicat direct în procesul de angajare, iar articolul menționează angajarea unui salariat ca o condiție importantă pentru aplicarea unui anumit regim fiscal, ceea ce este esențial de știut pentru planificarea personalului.
O companie nou-înființată în 2023 poate să opteze pentru aplicarea impozitului micro de la apariție numai dacă îndeplinește anumite condiții prevăzute în mod expres în Codul fiscal. În schimb, dacă s-a optat din start pentru impozit pe profit și, câteva săptămâni mai târziu, se încearcă trecerea la impozit micro, acest lucru nu este posibil în 2023, cel puțin teoretic. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane are nevoie să știe exact cum trebuie gestionată perioada de probă pentru noii angajați, cât durează, ce drepturi au aceștia și cum să evite greșelile, pentru a recruta și integra corect personalul.
Scopul perioadei de probă este stabilit în mod explicit în lege și se referă la verificarea aptitudinilor salariatului, fiind limitată atât durata acestei perioade, cât și utilizarea acesteia în alte scopuri care pot genera un dezechilibru în cadrul relațiilor de muncă. Citește articolul
Articolul oferă informații despre locurile de muncă disponibile pe piața națională și europeană, tipurile de meserii căutate și nivelurile de studii necesare, fiind util pentru planificarea angajărilor și înțelegerea pieței muncii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane se ocupă direct de toate informațiile despre angajați, așa că este esențial să știe ce acte trebuie să elibereze la cererea angajaților sau foștilor angajați și cum să gestioneze accesul la datele din registrul electronic de salariați (REVISAL).
Oricare ar fi motivul, dacă un salariat sau un fost salariat alege să solicite direct inspectoratelor teritoriale de muncă datele personale din registru trebuie să știe că serviciul nu este gratuit, el fiind prestat ulterior achitării unui tarif de 20 de lei/document. Astfel de situații pot fi întâlnite, de regulă, în momentul în care fostul angajator se află în imposibilitatea de a elibera aceste informații sau când și-a încetat existența, însă nu sunt excluse nici alte situații în care un salariat ori un fost salariat nu dorește să se adreseze angajatorului sau fostului angajator. Citește articolul
Departamentul HR este interesat de cum sunt evaluate calificările viitorilor angajați și de eficiența sistemului educațional, deoarece digitalizarea examenelor poate influența calitatea absolvenților care intră pe piața muncii.
A doua sesiune a examenului de bacalaureat începe azi, cu proba la limba și literatura română. Odată cu începerea sesiunii august-septembrie a examenului de bacalaureat din acest an, Ministerul Educației generalizează evaluarea digitalizată a lucrărilor candidaților. Până acum, evaluarea digitală a lucrărilor scrise s-a făcut, atât în cazul bacalaureatului, cât și în cazul evaluării naționale, în cadrul unui proiect-pilot, doar în județele Călărași și Dâmbovița. Citește articolul
Articolul discută despre cheltuielile cu salariile și asistența socială la nivel național și impactul modificărilor fiscale (cum ar fi transferul contribuțiilor de la angajator la angajat). Chiar dacă se referă la sectorul bugetar, aceste informații generale despre tendințele salariilor, contribuțiilor sociale și sustenabilitatea sistemelor sociale pot fi importante pentru departamentul de Resurse Umane atunci când planifică strategiile de compensații și beneficii, anticipează presiunile salariale sau înțelege contextul economic general al pieței muncii.
Consiliul fiscal a publicat Raportul anual de activitate pe anul 2022, raport ce conține o analiză multianuală a structuii și sustenabilității cheltuielilor statului. O analiză relevantă în contextul în care Guvernul Marcel Ciolacu și-a propus, în paralel cu modificarea Codului fiscal, reducerea cheltuielilor statului cu scopul de a ține sub control deficitul bugetar. Citește articolul
Departamentul de HR poate fi interesat de acest conținut pentru a oferi resurse sau informații angajaților care călătoresc, inclusiv sfaturi pentru gestionarea aspectelor personale precum îngrijirea animalelor de companie în timpul concediilor sau relocărilor.
Vrei să pleci în vacanță însoțit de animalul tău de companie? Normele UE permit aceasta, dacă prietenul tău necuvântător are microcip, vaccin antirabic, tratament antitenie și documente (pașaport sau certificat UE). De aceea, trebuie să verifici câteva detalii esențiale înainte de începerea călătoriei. Citește articolul
HR-ul ar putea folosi aceste informații pentru a înțelege mai bine nevoile sociale și educaționale, ceea ce poate fi util în dezvoltarea programelor de sprijin pentru angajați sau familiile acestora.
În noul an universitar 2023-2024, studenții români care au probleme sociale sau de sănătate pot primi din partea statului și a universităților unde sunt înscriși un ajutor lunar, sub forma burselor sociale. Totodată, ei vor putea primi sprijin în situații speciale, cum sunt cele ocazionate de nașterea unui copil ori de decesul unui membru al familiei. Citește articolul
Articolul este foarte relevant pentru HR deoarece oferă oportunități de a atrage și pregăti viitori angajați prin stagii de practică și programe de învățare, ajutând la acoperirea deficitului de personal calificat.
Angajatorii pot beneficia de finanțări nerambursabile prin care să primească studenți și elevi în practică, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE), înscrierile urmând să înceapă pe 18 august 2023. În ambele cazuri, firmele trebuie să încheie parteneriate cu instituții de învățământ, însă acestea pot fi solicitante de bani de la stat numai în cazul finanțării pentru stagiile studenților. În cazul finanțării pentru stagiile elevilor, solicitante trebuie să fie instituțiile de învățământ. Citește articolul