Departamentul de Resurse Umane este interesat să cunoască programele guvernamentale de sprijin pentru angajați și familiile acestora (cum ar fi ajutorul pentru copii sportivi, consilierea psihologică pentru copii sau sprijinul pentru fertilizare), pentru a putea informa personalul și a integra aceste beneficii în politicile interne de personal și bunăstare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 21 - 27 noiembrie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Pentru că abordează provocările în atragerea tinerilor angajați, practicile de muncă (legale și ilegale), așteptările salariale și importanța unui contract de muncă, elemente esențiale pentru strategia de personal.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a gestiona corect cererile de concediu și de zile libere ale angajaților, pentru a le oferi informații clare și pentru a menține politicile interne ale companiei în conformitate cu legislația.
În curând, salariații vor avea posibilitatea de a cere și un concediu de îngrijitor, diferit față de concediile medicale pe care și le pot lua pentru îngrijirea copilului sau pentru îngrijirea bolnavilor de cancer. În acest context, prezentăm toate zilele libere care pot fi acordate angajaților, indiferent că sunt plătite sau nu, cu indicarea actului normativ în care se regăsesc, precum și concediile (nemedicale) la care au dreptul aceștia. Citește articolul
Articolul oferă principii valoroase despre cum să înțelegem și să gestionăm emoțiile, ceea ce este crucial pentru comunicarea eficientă, rezolvarea conflictelor și crearea unui mediu de lucru sănătos. Ajută la dezvoltarea inteligenței emoționale a angajaților și liderilor.
Ți s-a întâmplat și ție să treci cu grabă peste lacrimile, supărarea sau furia copiilor? Te-ai surprins explicându-le că nu au motive pentru a le fi teamă, că nu trebuie să fie nervoși sau că plâng degeaba? Citește musai articolul de mai jos! Citește articolul
Departamentul de HR aplică direct aceste reguli în relația cu angajații, de la angajare și întocmirea contractelor, la acordarea de concedii și gestionarea programului de lucru, asigurându-se că drepturile și obligațiile sunt respectate.
Legea care a modificat Codul muncii toamna asta are deja o lună de când își produce efectele - din 22 octombrie mai exact. De atunci și până acum, am tot discutat pe seama noutăților și clarificărilor aduse, pe care le-am sintetizat astăzi, în acest material. Între timp, încă așteptăm câteva acte normative subsecvente, necesare aplicării noilor prevederi. Citește articolul
Modificarea salariului minim afectează direct toți angajații plătiți cu acest nivel. HR-ul trebuie să ajusteze salariile, să actualizeze contractele de muncă și să proceseze corect compensațiile și beneficiile angajaților, ținând cont de noile cerințe.
Anunțul Guvernului de seara trecută cu privire la situația salariilor minime - general aplicabil și diferențiat - începând cu 1 ianuarie ne pune în postura de a analiza modul de aplicare a majorărilor. Pentru unii angajatori, creșterea salariului minim va însemna un efort semnificativ comparativ cu salariile pe decembrie. Cât despre cei 200 de lei netaxabili, aceștia ar urma să se transforme din beneficiu opțional în normă obligatorie. Ne așteptăm însă, în perioada următoare, la o ordonanță care să vină cu mai multe măsuri necesare în acest context. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane, în special echipa de Compensare și Beneficii, trebuie să înțeleagă cum sunt impozitate și ce contribuții sociale se aplică pentru remunerațiile directorilor și membrilor consiliilor de administrație, mai ales în context internațional, pentru a stabili pachetele salariale corect.
Activitățile de tipul remunerațiilor administratorilor, directorilor și membrilor consiliilor de administrație (CA), persoane fizice, sunt taxate similar contractelor de muncă. La nivelul UE, însă, lucrurile s-ar putea îndrepta într-o nouă direcție. Deciziile recente ale Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) par să indice o schimbare de abordare privind aplicabilitatea TVA. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de calculul salariilor și a reținerilor salariale (cum ar fi CASS), de plata acestora și de gestionarea angajaților, inclusiv a studenților. Este esențial să cunoască noile reguli pentru a aplica corect contribuțiile.
Studenții din țara noastră care lucrează vor beneficia, potrivit unui proiect legislativ aflat, de puțină vreme, în dezbaterea senatorilor, de scutirea de contribuţia de asigurări sociale de sănătate (CASS) pentru veniturile din salarii ce nu depășesc salariul minim brut pe ţară. Astfel, dacă salariul lor e mai mare decât cel minim brut, ei vor datora CASS doar pentru diferenţa dintre veniturile lunare brute realizate şi valoarea salariului minim brut pe ţară. Acum, aceștia datorează CASS indiferent de valoarea veniturilor din salarii. Citește articolul
Articolul detaliază procesul de recrutare și selecție pentru posturile din sectorul public, inclusiv etapele concursului, tipurile de probe, testarea competențelor și modul de evaluare. Aceste informații sunt esențiale pentru oricine se ocupă de angajări și dezvoltare de personal, chiar dacă este vorba de sectorul public.
Concursul la nivel național pentru ocuparea funcțiilor vacante din administrația publică, ale căror proceduri de organizare ar trebui să fie demarate la final de septembrie 2023 de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP), ar trebui să fie precedat de un proiect-pilot, după cum este deja prevăzut în Codul administrativ. Pentru ca acest proiect-pilot să aibă loc sunt necesare o serie de norme pentru organizarea și desfășurarea lui. Citește articolul
Informațiile sunt cruciale pentru gestionarea relațiilor cu angajații, pentru a înțelege noile reguli privind sindicatele și negocierile colective, și pentru a actualiza regulamentele și politicile interne ale companiei.
Datorită unui propuneri legislative care a trecut miercuri de votul Parlamentului, lucrătorii vor avea posibilitatea de a organiza și înființa un sindicat mai ușor, urmând să fie redus numărul minim privind organizarea formală pentru a negocia colectiv drepturile din legislația muncii. Citește articolul