avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Acasă Departament: Resurse Umane (HR)

Departament: Resurse Umane (HR)

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

Ce înseamnă, de fapt, să fii un brand de încredere în sănătate? Lecția Sanofi

Articolul descrie pe larg cultura organizațională, investiția în medii de lucru care reflectă principii de grijă și transparență, incluziunea și dezvoltarea continuă a angajaților, toate fiind domenii cheie pentru departamentul de HR.

Superbrands România în Știri & Revista presei
29 Aprilie 2025 | 931 | Timp de citire: 3 min.

Într-un moment în care domeniul sănătății traversează transformări accelerate, câteva companii reușesc să se impună nu prin volum, ci prin direcție. Sanofi România este una dintre ele. Recunoașterea recentă în cadrul programului Superbrands România 2024–2025 poate fi un titlu care atrage atenția, dar în realitate este doar un semn de etapă într-un proces strategic mai amplu: construirea constantă a unui brand care nu înseamnă doar produse sau cifre, ci inovație susținută, decizii etice și o prezență activă în societate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Care sunt condițiile de acordare a ordinului de protecție în cazurile de violență domestică

Departamentul de Resurse Umane este preocupat de bunăstarea angajaților și poate oferi sprijin și resurse celor care se confruntă cu situații dificile în viața personală, înțelegând drepturile și protecțiile legale disponibile.

avocatnet.ro în Justițiabil in România
29 Aprilie 2025 | 1 | 4107 | Timp de citire: 4 min.

Procesul de acordare a ordinului de protecție în cazurile de violență domestică este reglementat de Legea 217/2003. Orice victimă a violenței domestice poate obține un ordin de protecție provizoriu, care are o durată mai scurtă, de cinci zile (120 de ore), ori să solicite în instanță emiterea unui ordin de protecție pentru o durată de maximum 12 luni, în regim de urgență. Potrivit unor date furnizate recent de Poliția Română, până la final de martie, polițiștii au emis peste 2.700 de ordine de protecție provizorii și au intervenit la aproape 30.000 de cazuri de violență domestică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online este ceva mai dur ca precedentul. Ce amenzi cresc odată cu folosirea noului registru

Acest departament este direct responsabil de înregistrarea și administrarea tuturor datelor angajaților, inclusiv cele din Reges-Online și dosarele de personal. Cunoașterea sancțiunilor și a noilor obligații este esențială pentru a-și face treaba corect și fără greșeli.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Aprilie 2025 | 2854 | Timp de citire: 3 min.

Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online reflectă o evoluție spre o reglementare mai riguroasă în ceea ce privește consecințele pentru nerespectarea obligațiilor privind utilizarea registrului. Vorbim de amenzi pe alocuri mai mari, în timp ce pentru altele se specifică expres că acestea se aplică pentru fiecare angajat și caz de netransmitere a informațiilor în parte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația unică: Câștigurile din 2024 din operațiunile cu criptomonede și obligațiile fiscale aferente

Chiar dacă articolul se referă la impozitarea persoanelor fizice, departamentul de HR poate fi interesat pentru a înțelege cum pot fi afectate financiar angajații care dețin criptomonede și pentru a le oferi, eventual, informații generale sau resurse relevante la nivel personal.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
29 Aprilie 2025 | 5029 | Timp de citire: 3 min.

Câștigurile mici din operațiunile cu criptomonede nu se taxează. Dar, dacă se trece peste anumite plafoane, se datorează impozit pe venit și uneori chiar și contribuția la sănătate (CASS). Acolo unde este cazul, declarația unică pentru câștigurile din 2024 se depune până la 26 mai 2025, termen până la care se face și plata taxelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Concediile medicale în era Reges-Online: Ghid practic pentru angajatori și recomandări pentru salariații acestora

Acest departament se ocupă direct de angajați și de administrarea concediilor medicale, de la primirea cererilor, la înregistrarea datelor și comunicarea cu salariații, conform noilor reguli.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
28 Aprilie 2025 | 4 | 8397 | Timp de citire: 7 min.

Deși pare un proces relativ simplu, la prima vedere, gestionarea corectă a concediilor medicale implică o serie de responsabilități atât din partea salariatului, cât și a angajatorului, fiind guvernată de o legislație specifică și, mai nou, influențată de digitalizarea proceselor administrative. Pe lângă legislația generală privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (în principal ne referim la OUG nr. 158/2005), recenta HG 295/2025 a adus modificări în modul de înregistrare și raportare a datelor salariaților prin noul sistem Reges-Online. Aceste schimbări au un impact asupra modului în care angajatorii trebuie să gestioneze administrativ perioadele de concediu medical, dat fiind că acesta presupune suspendarea contractului individual de muncă. Pornind de la aceste reguli, putem creiona un flux intern ideal pentru gestionarea concediilor medicale în cadrul unei companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ziua mondială pentru securitate și sănătate în muncă: provocările din era digitală și obligația abordării riscurilor psihosociale

Articolul abordează direct bunăstarea angajaților, prevenirea epuizării și a hărțuirii, gestionarea timpului de lucru și adaptarea la noile forme de muncă digitală, aspecte esențiale pentru gestionarea personalului.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
28 Aprilie 2025 | 1 | 575 | Timp de citire: 5 min.

28 aprilie marchează Ziua mondială pentru securitate și sănătate în muncă (SSM), dar este și momentul comemorării victimelor accidentelor de muncă și îmbolnăvirilor profesionale. Este o zi nu doar pentru aducere aminte, ci și un imperativ pentru consolidarea măsurilor de prevenție în domeniul SSM, ținând cont de contextul actual, dominat de transformare digitală profundă, de inteligența artificială și de conturarea unor noi forme de organizare a muncii, impunându-se o analiză atentă a modului în care asigurăm protecția lucrătorilor.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din învățământul preuniversitar și superior vor putea fi organizate începând cu 30 aprilie 2025

Acest departament este interesat de felul în care se gestionează angajările și posturile libere, mai ales când e vorba de asigurarea personalului necesar, cum este cazul profesorilor.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Aprilie 2025 | 1974 | Timp de citire: 2 min.

Recent a intrat în vigoare o ordonanță de urgență care permite organizarea, începând de la sfârșitul acestei luni, a concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice de predare vacante sau temporar vacante din unitățile de învățământ preuniversitar și superior de stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendar 2025: Cele mai importante finanțări pentru digitalizarea IMM-urilor din acest an

Articolul menționează fonduri pentru instruirea personalului în utilizarea noilor tehnologii digitale, ceea ce este direct relevant pentru departamentul care se ocupă de formarea angajaților.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
28 Aprilie 2025 | 2265 | Timp de citire: 3 min.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din mai multe județe ale țării vor putea accesa, în perioada următoare, ajutoare financiare nerambursabile de aproximativ 106 milioane de euro pentru digitalizarea activităților desfășurate. Finanțările sunt acordate prin intermediul Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR) din patru regiuni ale țării, iar apelurile de proiecte vor fi lansate în perioada următoare. Bugetul alocat celor mai importante apeluri care vor fi lansate pentru digitalizarea IMM-urilor se ridică la peste 100 de milioane de euro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce pot face persoanele care obțin venituri exclusiv din dividende sau chirii pentru a fi asigurate la sănătate în 2025

Acest departament poate fi interesat deoarece articolul vorbește despre accesul la servicii medicale și contribuțiile la sănătate, informații utile pentru a înțelege mai bine situația generală a angajaților în ceea ce privește asigurările de sănătate, chiar dacă se referă la venituri personale.

Mirela Păunescu în Contabil și fiscal
Consultant fiscal, auditor financiar, expert contabil și conf. univ. dr. la ASE București,
28 Aprilie 2025 | 14667 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu anul 2025, persoanele fizice nu mai au obligația depunerii declarației unice estimative. Această modificare legislativă este de salutat, dar a dat naștere și unor situații care necesită fie grijă în completarea declarației unice, în special de către persoanele care obțin venituri nonsalariale, fie clarificări suplimentare din partea autorităților fiscale sau de reglementare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 28 aprilie - 4 mai 2025

Este interesat de orice noutate legată de angajați, cum ar fi regulile de înregistrare (Revisal), salariile minime (contract colectiv de muncă) sau zilele libere, pentru a gestiona corect personalul și a respecta drepturile și obligațiile acestora.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
28 Aprilie 2025 | 664 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul