Contribuie la identificarea și gestionarea riscurilor financiare și legale legate de contribuțiile și beneficiile sociale pentru diferite categorii de persoane.
Cu noile modificări aduse ordonanței privind concediile medicale, cei care nu sunt salariați, dar vor să se asigure pentru concediul de maternitate sau alte tipuri de concedii medicale, au câteva griji în plus. Asigurarea este una voluntară în cazul acestor contribuabili, care trebuie să încheie un contract cu casa de sănătate și să plătească o contribuție lunară aplicată „venitului ales”. Guvernul a modificat optica venitului ales din aceste contracte, care se raportează acum la ceea ce contribuabilii declară la Fisc în declarațiile unice. Totodată, pe lângă noile cerințe privind venitul ales, trebuie știut că modificările operate pe declarația unică se vor reflecta și în contractul de asigurare pentru concedii medicale. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile cu care se confruntă firma. Greșelile în calculul taxelor sau în contabilitate pot duce la riscuri financiare mari, deci informațiile din articol îi ajută să pună în aplicare măsuri de control pentru a evita astfel de probleme.
Acum, că termenul pentru depunerea declarației și, respectiv, calculul de impozit pe profit pentru primul trimestru din anul 2023 a trecut și se apropie termenul pentru depunerea situațiilor financiare anuale, respectiv a declarației anuale de impozit pe profit (26 iunie 2023), calculul rezultatului fiscal aferent anului 2022 este una dintre sarcinile pe care profesioniștii contabili și fiscali se concentrează în această perioadă. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul identifică riscuri legale și operaționale pentru companie, arătând cum anumite practici legate de contracte și ore de muncă pot duce la amenzi sau litigii, afectând stabilitatea firmei.
Cu prevederile Codului muncii în față, un volum mare de muncă și câțiva angajați zeloși, la început de carieră, angajatorul își dă seama că nu-i poate remunera pentru toate orele peste program lucrate - pentru că ar fi nepermis de multe. În loc să mai recruteze câțiva care să acopere necesarul de muncă, angajatorul își deschide o altă firmă și le propune angajaților să semneze contracte și cu aceasta pentru a fi remunerați pentru toate orele petrecute la muncă. În speța de la care am pornit cu discuția de azi, angajații nu par să aibă alternativă și se întreabă dacă situația acestui al doilea contract este legală. Desigur, chiar și dacă angajații sunt dornici de un volum uriaș de muncă și cât mai puțină odihnă, situația nu devine mai puțin problematică. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre un proiect strategic finanțat internațional, ajutând la evaluarea riscurilor asociate cu implicarea în astfel de proiecte de anvergură, cum ar fi stabilitatea finanțării și contextul geopolitic.
Ministerul Transporturilor va beneficia de două granturi în valoare de aproape 60 de milioane de euro de la CE pentru infrastructura feroviară din Portul Constanţa şi pentru realizarea podului de la Ungheni între România şi R. Moldova. Citește articolul
Modificările sau stabilitatea dobânzii BNR reprezintă un risc financiar important de evaluat și gestionat, care poate afecta stabilitatea financiară a companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ajută la înțelegerea riscurilor legate de detașarea angajaților, precum și a modului în care firma poate respecta regulile pentru a evita probleme neprevăzute sau amenzi.
Dacă regula generală este că un lucrător prestează o activitate în beneficiul și sub autoritatea unui angajator cu care a încheiat un contract individual de muncă, tot acesta fiind și cel care asigură condițiile de muncă sigure și sănătoase și resursele necesare desfășurării activității, dar și cel care plătește drepturile salariale, detașarea este o excepție de la această regulă. Detașarea presupune și câteva formalități esențiale, una dintre acestea fiind suspendarea în Revisal.
Identifică și gestionează riscurile asociate cu mobilitatea internațională a angajaților, precum riscurile cibernetice, de supraveghere a managementului sau geopolitice, pentru a proteja afacerea de potențiale probleme.
93% dintre angajaţi afirmă că munca la nivel internațional le-ar „schimba viața", potrivit studiului EY 2023 Mobility Reimagined Survey. Această experiență este considerată principalul beneficiu, urmată de dezvoltarea carierei și de dobândirea unei mentalități globale. Rezultatele sondajului EY, dar şi implicaţiile fiscale, inclusiv cele de asigurări sociale, din perspectivă imigraţionistă şi de legislaţie, generate de aceste variante reinterpretate ale muncii, au fost dezbătute împreună cu reprezentanţii autorităţilor competente din România în cadrul Conferinţei de Mobilitate organizate de EY România. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile la care este expusă firma, iar noile sancțiuni (amenzi, confiscări, suspendarea activității) reprezintă riscuri majore care trebuie gestionate și prevenite.
Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul
Informațiile despre absorbția fondurilor europene și realizarea reformelor prin PNRR pot ajuta la evaluarea riscurilor legate de stabilitatea economică și de conformitatea cu politicile publice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul oferă informații despre cum se desfășoară inspecțiile fiscale digitalizate, ajutând la identificarea și gestionarea riscurilor legate de neconformitatea fiscală și la ajustarea controalelor interne pentru a răspunde cerințelor noilor proceduri ANAF.
În contextul digitalizării accelerate a relației cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), inclusiv pe partea de controale, ar putea apărea o temere că firmele nu vor mai putea să comunice cu inspectorii pentru a explica anumite aspecte care ar putea fi înțelese greșit la verificări. Însă atât specialiștii, cât și reprezentanții ANAF spun că această temere este nejustificată. Citește articolul