Acest departament are grijă ca angajații să fie în siguranță și sănătoși la serviciu. O strategie de sănătate publică care vizează reducerea bolilor poate ajuta la menținerea unui mediu de lucru sigur și la reducerea riscului de îmbolnăvire în rândul angajaților.
Propunerea Ministerului Sănătații (MS) privitoare la Strategia națională de vaccinare pentru următorii șapte ani, a fost asumată de Guvern printr-o hotărâre care a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Documentul propune extinderea accesului la serviciile de vaccinare a unei proporții cât mai mari a populației, dar și a migranților, locuitorilor din mediul rural sau persoanelor devaforizate. Nu mai puțin de 20 de boli pot fi prevenite prin vaccinare. Citește articolul
Este interesat de siguranța manipulării deșeurilor periculoase și de procesele de demolare selectivă, pentru a asigura un mediu de lucru sănătos și sigur.
Un metru cub din deșeurile provenite din lucrări de renovare pentru care nu este necesară o autorizație de construire sau demolare ar fi putut fi dus lunar, fără costuri, la centre de colectare pe care autoritățile locale ar fi fost obligate să le organizeze în cel mult trei ani, dar proiectul de lege ce conține această măsură a fost retras de inițiatorii săi, ceea ce înseamnă că documentul nu mai poate fi dezbătut, adoptat și aplicat. Citește articolul
Acesta este departamentul principal responsabil cu siguranța angajaților. Ei trebuie să cunoască noile reguli despre cum să protejeze lucrătorii de pericole precum azbestul, să măsoare corect riscurile și să implementeze toate măsurile de prevenție și dotare cu echipament de protecție.
Consiliul a adoptat luni noi norme privind protecția lucrătorilor împotriva riscurilor legate de expunerea la azbest la locul de muncă. Această directivă actualizează normele existente pentru a reflecta cele mai recente evoluții științifice și tehnologice și are ca scop protejarea lucrătorilor din Uniunea Europeană (UE) în fața unui risc profesional extrem de periculos. Citește articolul
Articolul abordează direct condițiile de muncă (temperatura), sănătatea angajaților și obligațiile angajatorului privind siguranța la locul de muncă, inclusiv identificarea riscurilor și gestionarea bolilor legate de profesie.
Despre relevanța semnificativă a barierei lingvistice atunci când avem un raport de muncă cu un lucrător străin am mai discutat recent. Această barieră, departe de a reprezenta un obstacol de netrecut când e vorba de colaborarea cu lucrători străini, reprezintă de fapt un motiv pentru ca angajatorul să cântărească mai bine riscurile când vine vorba de sănătatea și securitatea la locul de muncă. Fiecare lucrător trebuie să fie informat cu privire la riscurile specifice postului, să înțeleagă ce presupune munca sa și doar în cunoștință de cauză să semneze contractul de muncă. Citește articolul
Articolul menționează specific asigurarea unui mediu de muncă sigur și sănătos și importanța fișelor de instruire pentru protecția muncii. Acestea sunt aspecte fundamentale gestionate de departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă.
Vestea că profesioniștii din domeniul relațiilor de muncă vor avea încă un „teanc” de hârtii de întocmit și/sau de actualizat ulterior este una care, la prima vedere, nu poate fi deloc fericită, ci dimpotrivă, însă astfel de momente evidențiază modul superficial în care alegem să privim actele normative și faptul că ne-am îndepărtat deja de scopul lor. Citește articolul
Deși principalul focus este pe hărțuire, articolul menționează tratamentul egal în ce privește sănătatea și securitatea în muncă în contextul ghidului anti-hărțuire. Hărțuirea are un impact direct asupra bunăstării angajaților, ceea ce intră în sfera de responsabilitate a acestui departament.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 16 - 22 octombrie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Pentru siguranța angajaților care folosesc mașina în interes de serviciu și pentru a adapta politicile interne legate de conducere și consumul de substanțe, având în vedere impactul asupra siguranței la locul de muncă.
Codul rutier urmează să se modifice în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de OUG inițiat de Ministerul Afacerilor Interne, astfel încât permisul de conducere sau dovada înlocuitoare a acestuia să se rețină și în cazul consumului de alcool sau de alte substanțe psihoactive după producerea unui accident rutier. În plus, proiectul va da posibilitatea celor condamnați definitiv pentru această faptă să dea un alt examen pentru obținerea permisului auto. Citește articolul
Acest departament se asigură că minorii care lucrează sunt în siguranță și nu desfășoară activități periculoase sau care le pot afecta sănătatea, conform cerințelor legale.
Minorii pot lucra ca zilieri, dar numai cu respectarea anumitor condiții. Legea prevede condiții specifice pentru ei în ceea ce privește numărul de ore pe care îl pot lucra, condițiile de muncă și remunerare. Citește articolul
Deși departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă este axat pe siguranța fizică, articolul menționează interesul crescut al angajatorilor pentru starea emoțională a angajaților și gestionarea stresului. Acest lucru este relevant pentru SSM, deoarece bunăstarea mentală este o componentă importantă a sănătății generale la locul de muncă.
Eforturile de a atrage și reține angajații pe o piață a muncii tot mai competitivă sunt amplificate în ultimii ani de presiunea inflației asupra bugetelor de salarii și de perspectiva schimbărilor legislative pe care le planifică guvernul. Citește articolul
Articolul menționează amenzi legate de nerespectarea obligației de a echipa personalul cu echipamente de protecție, aspect direct legat de responsabilitățile acestui departament.
Persoanele juridice care primesc amenzi pentru fapte prevăzute de Codul rutier nu vor mai putea să plătească, în termen de 15 zile, jumătate din cuantumul minim al acestora, conform unui proiect de OUG inițiat recent de Ministerul Internelor. Citește articolul