Acest departament este interesat de cum se respectă legile privind înregistrarea angajaților și cum se deleagă responsabilitățile în sistemul Reges-Online, asigurându-se că firma respectă toate cerințele legale.
În sistemul Reges-Online, există un mecanism de delegare a accesului care permite diferitelor entități și persoane, fie din cadrul societății, fie din afara ei, să acceseze registrele unei societăți și să opereze în acestea. Citește articolul
Acest departament este interesat de respectarea tuturor legilor și regulamentelor legate de sănătatea și siguranța la locul de muncă, de obligațiile angajatorului și drepturile angajaților, precum și de evitarea oricăror probleme legale sau amenzi care pot apărea din nerespectarea acestora.
Recentele discuții și modificări legislative privind cuantumul indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă au încins spiritele și au generat, pe bună dreptate, îngrijorare. Dincolo de impactul financiar imediat asupra lucrătorului aflat în suferință, această măsură ar trebui să acționeze ca un semnal de alarmă și să ne oblige să privim dincolo de efect, direct către cauză. De ce ajungem în situația de a avea nevoie de concediu medical (lăsând deoparte situațiile asupra cărora nu avem control)? Și, mai ales, în ce măsură afecțiunile noastre sunt legate direct de locul de muncă? Citește articolul
Acest departament este interesat de legile și regulile (OUG 111/2010) care guvernează concediul de creștere a copilului, pentru a se asigura că firma respectă toate obligațiile legale, evită amenzi și este în conformitate cu cerințele privind drepturile angajaților.
Părinții care vor să beneficieze de indemnizația pentru creșterea copilului trebuie să depună un dosar la primăria de domiciliu sau reședință, care trebuie să conțină o serie de acte standard, valabile pentru toți solicitanții, dar și documente specifice, în funcție de tipul veniturilor obținute anterior nașterii copilului. Dosarul poate fi depus înainte de suspendarea activității sau în cel mult 60 de zile de la finalul concediului de maternitate. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie mereu la curent cu orice modificare a legilor sau a regulilor care pot afecta modul în care funcționează o companie sau cum sunt plătite salariile, pentru a se asigura că totul este legal și conform normelor.
Prin legea recentă ce a venit cu mai multe măsuri destinate micșorării deficitului bugetar s-a stabilit și reducerea majorărilor salariale destinate angajaților de la stat ce gestionează fonduri europene. Astfel, majorarea este acum de până la 40% din salariul de bază (față de 50%, cât era înainte), iar, în acest context, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) vrea să stabilească acum, printr-un proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică, criteriile în baza cărora se stabilește procentul de majorare a salariului. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile fiscale în vigoare, iar aceste modificări ale TVA-ului sunt esențiale pentru a evita amenzile și problemele legale.
Deoarece din august 2025 avem mai multe modificări importante legate de cotele de TVA, este foarte important pentru firme, PFA-uri și profesioniști să identifice în mod corect cotele pe care trebuie să le aplice operațiunilor în perioada actuală de tranziție. În acest sens, prezentăm astăzi câteva exemple ilustrative. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulile, iar deducerile incorecte pot duce la probleme legale și amenzi din partea autorităților.
O practică destul de veche printre firme, la capitolul TVA, dar și la capitolul impozit pe profit, deducerea cheltuielilor făcute în interesul personal al asociaților sau acționarilor pare să urce pe lista problemelor majore pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să le adreseze în prezent. Citește articolul
Acest departament are nevoie să știe cum să se asigure că firma respectă toate legile și regulile atunci când alege parteneri de afaceri noi, pentru a evita amenzi sau probleme legale. Analiza de integritate (IDD) este un instrument esențial în acest sens.
Intrarea într-un parteneriat de business nu este niciodată doar o formalitate, ci o decizie importantă, care poate fie să ajute o companie să crească, fie să genereze probleme majore. Un parteneriat potrivit poate sprijini compania în atingerea obiectivelor de creștere și în obținerea unor avantaje strategice, în timp ce o alianță greșită poate expune organizația la pierderi financiare semnificative, daune de imagine și riscuri de natură juridică. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile legi și modificări fiscale care pot afecta modul în care compania își desfășoară activitatea și respectă reglementările legale.
Activităților din domeniul HoReCa li se aplică în continuare o cotă redusă de TVA, creșterea fiind de doar 2%, începând din august 2025. Potrivit Guvernului, măsura este urmărită cu atenție și în toamnă urmează o nouă analiză, pentru a vedea dacă se impune o trecere la cota standard de TVA. Însă chiar și cu o creștere mică de TVA, unii reprezentanți ai acestui domeniu spun că lucrurile ar putea lua o turnură nedorită. Citește articolul
Acest departament este interesat de noile legi și reglementări europene privind libertatea presei și mass-media, pentru a se asigura că organizația respectă toate cerințele legale și pentru a înțelege drepturile și obligațiile ce decurg din ele.
Regulamentul european privind libertatea mass-mediei, aplicabil integral din 8 august 2025, stabilește reguli comune la nivelul UE pentru protejarea independenței editoriale, confidențialitatea surselor jurnalistice și funcționarea independentă a serviciilor media. Acesta include garanții împotriva utilizării programelor spion împotriva jurnaliștilor, norme privind proprietatea media și alocarea publicității de stat. Măsura face parte dintr-un pachet legislativ mai amplu care include protecția împotriva acțiunilor abuzive în justiție și este susținut de fonduri europene pentru consolidarea libertății presei. Citește articolul
Să se asigure că firma respectă legile și regulile privind condițiile de muncă, pentru a evita amenzi sau procese.
O imagine valorează cât o mie de cuvinte, spune o veche zicală, iar imaginile (prezentate de Recorder) din vestiarele Spitalului Universitar din București, cel mai mare din țară, spun o poveste tristă și revoltătoare: tavane gata să cadă, pereți scorojiți și o baltă insalubră, cu gândaci, pe post de pardoseală. Acesta este spațiul în care cadrele medicale – oamenii în a căror competență și grijă ne punem viețile – sunt nevoite să se schimbe de hainele de stradă în uniforma care, teoretic, ar trebui să fie un simbol al igienei și profesionalismului. Citește articolul